  • 1. Data: 2002-07-11 17:01:20
    Temat: Z USA do Polski
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Witam,

    Jak osoba prywatna (Polak, chwilowo w USA) moze przeslac
    pieniadze ze Stanow Zjednoczonych innej osobie prywatnej w Polsce?
    Na razie wydaje mi sie, ze znalazlem jedna
    metode - Western Union, ale jest ona dosyc kosztowna...
    Aha, obie osoby dysponuja kontami bankowymi w roznych
    bankach polskich.

    Z gory dziekuje

    Michal Letowski

  • 2. Data: 2002-07-14 18:48:08
    Temat: Re: Z USA do Polski
    Od: Mirek Majorek <n...@m...majorek.org>

    >Jak osoba prywatna (Polak, chwilowo w USA) moze przeslac
    >pieniadze ze Stanow Zjednoczonych innej osobie prywatnej w Polsce?
    Jednorazowy tranfer będzie Cię kosztował od 30 do 50 USD niezależnie
    od kwoty. Musisz dowiedzieć się, jaki jest kod SWIFT banku, do którego
    będziesz przelewał pieniądze (international wire transfer). To
    wszystko, co napisałem powyżej ma sens pod warunkiem, że masz założony
    amerykański ROR (checking account). Jeśli nie masz, to pozostaje Ci
    Western Union.

    Inne opcje to (w zależności od stopnia zaufania do osoby-beneficjenta)
    - wyrobienie dodatkowej karty kredytowej do własnego rachunku
    - wyrobienie dodatkowej karty debetowej do własnego rachunku (uwaga:
    transakcje objęte kartami debetowymi - check cards - nie podlegają
    "państwowej" ochronie przed nieautoryzowanymi transakcjami)
    - wysłać czek bankierski (inkaso takiego czeku potrwa w Polsce cztery
    do sześciu tygodni)

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 3. Data: 2002-07-21 16:27:34
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Michal Letowski" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > metode - Western Union, ale jest ona dosyc kosztowna...
    > Aha, obie osoby dysponuja kontami bankowymi w roznych

    Jeśli nie zależy Ci na czasie, to wrzuć czek do koperty i wyślij.
    W Polsce można go zrealizować za 10 zł tylko trzeba z miesiąc poczekać.

    kk

  • 4. Data: 2002-07-31 01:44:36
    Od: "Rob" <b...@N...poczta.gazeta.pl>

    Michal Letowski <m...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > metode - Western Union, ale jest ona dosyc kosztowna...
    > Aha, obie osoby dysponuja kontami bankowymi w roznych

    Najlatwiej to z reguly poprzez cos takiego jak Paypal -- wysylalem do
    Niemiec i przesylka zawsze jest darmowa. W Niemczech moze byc mala oplata
    (ponizej 1 euro) dla odbiorcy bez wzgledu na sume do 10 tys. dolarow.

    Citibank tez ma podobne uslugi i zapewne tez darmowo w promocji lub maks. 10
    dolarow od przelewu prosto z c2it.com