  • 11. Data: 2016-09-16 19:37:34
    Temat: Re: kolejny SKOK pada
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 09/17/2016 12:17 AM, brum wrote:
> [...]
    nica-podniesienia-stawek-VAT-przez-Tuska.htm

    >No, ja się zgadzam że PO dali ciała i nie potrafili zreformować
    >górnictwa, mundurowych emerytur 35 latków i zerwać pępowiny z
    >Kościołem, która wysysa z naszego kraju miliardy rocznie.

    >I między innymi stąd podwyżka VAT, bo z czegoś trzeba płacić za
    >sypanie pieniędzy do czarnych dziur, mundurowych darmozjadów i
    >utrzymywanie Watykanu.

    >Ale stawianie na tej samej półce przekrętu ze SKOKami i podwyższonego
    >VATu (a czy i PiS nie naobiecywał, że obniży zaraz po wyborach?) jest

    PiS wiele rzeczy obiecywal, jak widac 500 dotrzymal, gornikow zwalnia,
    mundurowych ... chyba przetrzepie, czarnym mundurowym dosypie ?

    >kuriozalne.

    A "okradzenie" OFE ?

    J.

  • 12. Data: 2016-09-16 20:28:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brum" napisał w wiadomości grup
    >O, to zupelnie jak za poprzednich rzadow. Tylko poprzednie nie doily
    >SKOK-ow, tylko od razu reszte.

    A teraz ponoc bylo tak

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/czy-z-pa%
    C5%84stwowych-sp%C3%B3%C5%82ek-wyci%C4%85gano-milion
    y-powo%C5%82uj%C4%85c-si%C4%99-na-%E2%80%9Ewp%C5%82y
    wy-w-pis%E2%80%9D/ar-BBwef5i

    "Do PiS dotarły informacje o możliwym wyprowadzaniu pieniędzy ze
    spółek Skarbu Państwa na usługi marketingowe, doradcze, z zakresu
    bezpieczeństwa oraz ubezpieczenia firm. To, według naszych
    informatorów prawdziwe powody przedwczesnej dymisji ministra skarbu
    Dawida Jackiewicza - ustaliła "Rzeczpospolita". Mają stać za tym byli
    działacze Prawa i Sprawiedliwości"

    J.

  • 13. Data: 2016-09-16 22:27:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 września 2016 07:14:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-ustanowila-zarza
    dce-komisarycznego-w-SKOK-Profit-3586239.html

    > KNF ustanowiła zarządcę komisarycznego w SKOK Profit w Rybniku
    > - podała KNF w środowym komunikacie.
    Wychodzisz z wprawy
    O jakimś jednooddziałowym SKOKu piszesz a przegapiłeś Wybrzeże. Czujność partyjna
    zawiodła.
    Jakaś alergia na SKOKi u Ciebie występuje;)

    Ps
    SKOK Chmielewskego też jest;)

  • 14. Data: 2016-09-17 03:55:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/17/2016 02:37 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    nica-podniesienia-stawek-VAT-przez-Tuska.htm

    > PiS wiele rzeczy obiecywal, jak widac 500 dotrzymal

    Gierek też fajnie naobiecywał, i przez 5 lat był bal na Titanicu... a
    potem nie było Gierka, ale długi zostały.

    > gornikow zwalnia,

    G. zwalnia. Zwalniają się oni sami praktycznie od upadku komuny (w
    sensie, więcej odchodzi niż zatrudnia się nowych), i po prostu w roku
    2016 ten proces został kontynuowany identycznie jak w latach poprzednich.

    Jakąś nierentowną kopalnię zamknęli? Na razie jedyne co spowodowali, to
    drenaż finansów zyskownych spółek państwowych do kopalnianych molochów.
    Co spowodowało przecenę państwowych firm na giełdzie mniej więcej o
    połowę, choć wzrósł kurs jednej firmy górniczej - doprawdy "genialny ruch".

    Przyszli emeryci są miliardy w plecy.

    > mundurowych ... chyba przetrzepie

    PO też obiecywał, i g.... zrobili. PiS nawet chyba nie obiecywał, że się
    weźmie za mundurowych.

    > czarnym mundurowym dosypie ?

    Już dosypuje.

    > A "okradzenie" OFE ?

    Też efekt braku jaj i braku reform rzeczy wymienionych wcześniej
    (35-latkowie na emerytyrze, nierentowne kopalnie, finansowanie
    Watykanu/Bizancjum).

    Ale również stawianie przetransferowania obligacji państwowych z OFE na
    finansowanie wydatków państwa, z aferą SKOK, gdzie zostały ukradzione
    miliardy i spłacone z naszych podatków - jest kuriozum.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 15. Data: 2016-09-17 07:12:53
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/17/2016 05:27 AM, Kris wrote:
> [...]
    zawiodła.
    > Jakaś alergia na SKOKi u Ciebie występuje;)

    No martwię się - jak tak dalej pójdzie, to za kilka, kilkanaście
    miesięcy nie będzie o czym pisać! :)

    > Ps
    > SKOK Chmielewskego też jest;)

    A takie rodzinne "wałki" :)

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 16. Data: 2016-09-17 08:35:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 16:17, J.F. pisze:

> [...]
    polsce-jest-bezkarna

    > Ale na etapie transakcji unijnych jest pelna kontrola przez system VIES.
    > I niejednokronie US firme do wyjasnien wzywal, jak sie cos po obu
    > stonach nie zgadzalo.
    > Wiec albo to inna firma nie placi, albo US nie ma kontroli miedzy VIES a
    > deklaracjami, albo problem w ogole jest gdzie indziej.

    Wyłudzenie VAT jest od urzędu. W przypadku obrotu w UE
    już po miesiącu widać, że ktoś czegoś nie ujął, więc ten sposób
    jest na krótki dystans - w zasadzie US nie zwróci jak nie widzi rozliczenia,
    a terminy zwrotu są zasadniczo dłuższe niż rozliczenia.
    Dodatkowo ten kto pisał artykuł, to chyba zimny jest w temacie,
    bo przywołuje rozliczenie sprzed ustawy (przed 1993) jako import
    a zapomina, że przecież do 2004 roku też funkcjonowało takie rozliczenie
    nabycia
    na SAD i z obowiązkiem zapłaty VAT przed zwolnieniem towaru.

  • 17. Data: 2016-09-17 18:22:06
    Od: c...@g...com

    W dniu sobota, 17 września 2016 08:35:42 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]
    > jest na krótki dystans - w zasadzie US nie zwróci jak nie widzi rozliczenia,
    > a terminy zwrotu są zasadniczo dłuższe niż rozliczenia.

    Ech... Sami specjaliści od VAT. Artykuł prawidłowy (1993 jest datą wprowadzenia
    systemu przejściowego w UE, a nie w Polsce). Wyłudzenie nigdy nie jest od urzędu. I w
    sposób oczywisty bierze swój początek w obrocie UE. Schemat w uproszczeniu jest
    następujący: nieuczciwy podmiot (słup) kupuje towar z innego kraju UE, płaci cenę bez
    VAT bo jest stawka 0%, nigdy nie rozlicza WNT (bo po co - zamierza zniknąć po 3 lub 6
    miesiącach), sprzedaje ten towar w kraju z VAT 23% (zwykle poniżej ceny rynkowej) i
    otrzymanego od nabywcy VAT nigdy nie wpłaca. Liczbowo: zakup 1000 netto (+0% VAT),
    sprzedaż 950 netto (+23% VAT), zysk w wysokości 168,50 (w ujęciu kasowym; księgowo
    strata minus 50, ale to nie ma znaczenia) zostaje w kieszeni. Pomnóż przez milion i
    teraz już wiadomo skąd dziura w budżecie (lukę VAT szacuje się na około 40 mld zł).

    Oczywiście US nigdy nie znajdzie oszusta, więc łapie nabywcę. Albo kolejny podmiot w
    łańcuchu transakcji - najlepiej ostatni w PL, który często dokonuje transakcji
    transgranicznej (więc deklaruje VAT do zwrotu). I urząd mówi mu tak: "Wystąpiliście
    obywatelu o zwrot VAT, a trzy etapy przed wami ktoś nie zapłacił podatku. Nie tylko
    nie dostaniecie zwrotu, ale jeszcze was oskarżymy o oszustwo karuzelowe.". Potem
    różne służby ogłaszają wielki sukces, a człowiek, który o niczym nie wiedział, traci
    wszystko. I to on efektywnie finansuje oszusta, bo urząd zrobi wszystko, aby nie
    zwrócić mu podatku naliczonego. Tak to wygląda w praktyce.

  • 18. Data: 2016-09-17 18:57:19
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Ale stawianie na tej samej półce przekrętu ze SKOKami i podwyższonego VATu
    > (a czy i PiS nie naobiecywał, że obniży zaraz po wyborach?) jest
    > kuriozalne.

    Fakt. SKOK-i to sprawa ich czlonkow (pardon, dtak bylo kiedys, dzieki PO to
    rowniez sprawa podatnikow), a VAT dotyczy portfela kazdego z nas.

  • 19. Data: 2016-09-17 19:21:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/18/2016 01:57 AM, brum wrote:

    > Fakt. SKOK-i to sprawa ich czlonkow (pardon, dtak bylo kiedys, dzieki PO to
    > rowniez sprawa podatnikow), a VAT dotyczy portfela kazdego z nas.

    Odkryłeś właśnie, że do funkcjonowania każdego państwa potrzebne są podatki?

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 20. Data: 2016-09-17 22:40:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 18:22, c...@g...com pisze:

> [...]
    systemu przejściowego w UE, a nie w Polsce).
    Wyłudzenie nigdy nie jest od urzędu. I w sposób oczywisty bierze swój

    Wyłudzenie prawie zawsze jest od urzedu. Czy na etapie zwrotu czy
    niezapłacenia.
    Akurat gdybym miał rozkręcać taki biznes, to byłoby mi wszystko jedno
    gdzie kupuję,
    a obrót z UE najszybciej wyłapie trefnego nabywcę więc w sposób oczywisty
    jest to metoda, która skazana jest na najszybszą porażkę, ale daje zysk 23%
    na samym wstępie więc się opłaca.
    Prawdą jest natomiast efekt skali, bo w znanych przekrętach można było
    w łańcuchu kilku sterowanych podmiotów w krótkim czasie wygenerować
    milionowe obroty. Ciekawe czy prowadzą jakieś statystyki, którymi
    metodami wypływa więcej.