  • 51. Data: 2016-09-23 15:11:32
    Temat: Re: kolejny SKOK pada
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/23/2016 07:25 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2016-09-22, Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ani drgną? Por. RRSO kart kredytowych teraz i kiedyś.
    > Kiedyś karty kredytowe były najdroższe, teraz są chyba jednym
    > z tańszych kredytów, 10% bez prowizji i ubezpieczeń. :)

    Mowa przecież o okolicach wprowadzenia podatku bankowego, nie o tym co
    było 10-15 lat temu.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 52. Data: 2016-09-23 16:33:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > On 2016-09-22, Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> wrote:
    > [...]

    Ale to co innego - regulacja odgorna maksymalnej wysokosci stop
    kredytowych (4* stopa lombardowa NBP) spowodowala taka obnizke.
    Banki same z siebie by nie obnizyly :-)

    Regulacja dotyczy tez kredytow bankowych ... ale nie dotyczy prowizji,
    ani ubezpieczen :-)
    Przy kartach kredytowych prowizji zwyczajowo nie ma, wiec nie ma na
    czym przyciac.
    Ale inne oplaty moga byc - miesieczna czy roczna za uzywanie karty,
    procent od przyznanego limitu, procent za podniesienie limitu ...

    >Zależy od karty. Taki Citi na przykład się w ogóle nie opłaca, kiedy
    >za wypłatę byle gotówki z bankomatu rżną bodajże na 60zł plus odsetki
    >i plus jeszcze więcej ponad 60zł przy wyższych sumach.

    Ogolnie wyplata gotowki z KK nigdy nie byla mile widziana/tania.
    System zarabia na prowizji od sklepow, ale to trzeba placic karta, a
    nie gotowka z bankomatu :-)
    Szczegolnie, ze tu mamy element kredytu, czyli bank powinien zarobic
    duzo, a nie kredytowac GP za darmo :-)
    I od zawsze banki rznely za wyplate z bankomatow, plus odsetki od
    razu.

    W Citi akurat widze w tabeli za operacje gotowkowe "6% nie mniej niz
    10zl", no coz, przy 1000zl to juz bedzie 60 zl itd.
    Duzo, wydawaloby sie ze bardzo duzo ... ale i w innym banku mozna sie
    naciac np na 3% przy wyplacie z obcego bankomatu i tez bedzie sporo,
    szczegolnie, ze z debetowki :-)

    Citi ma poza tym troche "kredytow z karty", i tam ustawowe 10%, ale
    dochodza oplaty dodatkowe :-)

    J.

  • 53. Data: 2016-09-23 18:34:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-09-23, Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> wrote:

    [...]

    > Mowa przecież o okolicach wprowadzenia podatku bankowego, nie o tym co
    > było 10-15 lat temu.

    Jakie 10-15 lat temu? Wystarczy zobaczyć jak 3 lata temu
    wyglądalo oprocentowanie kart.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 54. Data: 2016-09-23 18:37:12
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-09-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zależy od karty. Taki Citi na przykład się w ogóle nie opłaca, kiedy za
    > wypłatę byle gotówki z bankomatu rżną bodajże na 60zł plus odsetki i
    > plus jeszcze więcej ponad 60zł przy wyższych sumach.

    Jeśli jako alternatywę masz kredyt gotówkowy z podobnym oprocentowaniem
    i prowizją np. 8-10%, dodatkowym, obowiązkowym ubezpieczeniem na życie
    itd. to nawet taka oferta może być opłacalna (i prostsza w uzyskaniu :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 55. Data: 2016-09-23 19:03:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-09-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >życie
    >itd. to nawet taka oferta może być opłacalna (i prostsza w uzyskaniu

    Jesli potrzebujesz naprawde gotowki w banknotach, i zamierzasz splacic
    np w rok, i ci taki City doliczy 6% za wyplate z bankomatu ... to juz
    przestaje byc 10%.
    A jeszcze gorzej, jak potrzebujesz na pol roku, czy na 3 miesiace :-)

    A jak wystarczy przelew z konta karty ... to tez sie na 10% nie
    skonczy, ale chyba bedzie taniej.

    Za to przy dluzszym splacaniu warto przeliczyc jak to bedzie wygladalo
    ... no chyba, ze Citi juz przeliczyl i dlatego jest 6% a nie mniej :-)

    J.

  • 56. Data: 2016-09-26 10:26:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-09-23, Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> wrote:

    >Jakie 10-15 lat temu? Wystarczy zobaczyć jak 3 lata temu
    >wyglądalo oprocentowanie kart.

    Powtarzasz sie - przeciez ta obnizka to regulacja odgorna.
    Gdyby nie ona, to podejrzewam, ze byloby ok 15%.
    Albo amerykanskim zwyczajem ... "po przeprowadzeniu analizy
    stwierdzilismy nadmierne ryzyko i podnosimy oprocentowanie do 20%.
    Jesli nie zgadza sie Pan/i na nowe warunki - prosze w terminie 30 dni
    wypowiedziec umowe karty".

    J.

  • 57. Data: 2016-09-26 12:22:29
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Powtarzasz sie - przeciez ta obnizka to regulacja odgorna.
    > Gdyby nie ona, to podejrzewam, ze byloby ok 15%.

    I z gotówkowymi tak zrobili, z kredytówkami nie.

> [...]
    > stwierdzilismy nadmierne ryzyko i podnosimy oprocentowanie do 20%.
    > Jesli nie zgadza sie Pan/i na nowe warunki - prosze w terminie 30 dni

    Oczywiście. Mogę ją przecież wypowiedzieć w każdej chwili.
    W takim trybie, to przecież bank może robić dowolne zmiany,
    w dowolnych produktach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 58. Data: 2016-09-26 12:40:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >I z gotówkowymi tak zrobili, z kredytówkami nie.

    IMO - KK tez pod ten przepis podpadaja.
    Bo inaczej banku by tak chetnie nie obnizyly :-)

    >Oczywiście. Mogę ją przecież wypowiedzieć w każdej chwili.

    Oczywiscie. Tylko musisz wtedy splacic kredyt, a on juz dosc duzy sie
    uskladal,
    np 20 tys zl, albo 30 tys $ :)

    >W takim trybie, to przecież bank może robić dowolne zmiany,
    >w dowolnych produktach.

    No i robi. Tylko nie zawsze jestes uwiazany przez duza kwote, ktorej
    nie dasz rady szybko splacic ...

    J.

  • 59. Data: 2016-09-26 14:21:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - KK tez pod ten przepis podpadaja.
    > Bo inaczej banku by tak chetnie nie obnizyly :-)

    Mówię, że z gotówkowymi po prostu sobie poradzili inaczej.
    Podwyższyli prowizje, dodali abstrakcyjne ubezpieczenia, na abstrakcyjne
    sumy itd.

    > Oczywiscie. Tylko musisz wtedy splacic kredyt, a on juz dosc duzy sie
    > uskladal, np 20 tys zl, albo 30 tys $ :)

    Zero problemu. To się nazywa przeniesienie karty do innego banku,
    albo refinansowanie, albo jeszcze inaczej, zależnie od tego jaką
    akcję się podejmie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 60. Data: 2016-09-26 14:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2016-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Mówię, że z gotówkowymi po prostu sobie poradzili inaczej.
    >Podwyższyli prowizje, dodali abstrakcyjne ubezpieczenia, na
    >abstrakcyjne
    >sumy itd.

    Ubezpieczenia to stary pomysl, czasem moze uzasadniony.
    Prowizje podniesli, bo to mogli.
    A w kartach prowizji zwyczajowo nie ma - tzn takich od klienta.

    >Zero problemu. To się nazywa przeniesienie karty do innego banku,
    >albo refinansowanie, albo jeszcze inaczej, zależnie od tego jaką
    >akcję się podejmie. :)

    W USA jakos to jest problem, byc moze wynika z powszechnej ignorancji
    i nieznajomosci produktow.
    A moze jednak z niecheci bankow do podgryzania samych siebie :-)

    W Polsce jest problem z powodu tych prowizji - KK najtanszym kredytem
    :-)
    Ale cos sie powolutku zmienia, RRSO na malych kredytach tez spada ...

    J.