  • 1. Data: 2004-05-21 14:32:22
    Temat: klient ostrzelał za kredyt
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    Obezwładniono mężczyznę z bronią - są ranni

    Uzbrojony mężczyzna wtargnął około południa do pomieszczeń jednej z
    firm w centrum Katowic, w pobliżu katowickiego ronda. Antyterroryści
    obezwładnili mężczyznę - poinformowała telewizja TVN24.

    Dwie osoby zostały ranne po tym, jak uzbrojony mężczyzna wtargnął
    około południa do siedziby Funduszu Rozwoju Budownictwa w centrum Katowic.

    Napastnik został ujęty, a stan obu osób, rannych w brzuch, jest
    stabilny - poinformował Adam Jachimczak z zespołu prasowego śląskiej
    policji.

    "W akcji brali udział m.in. antyterroryści i policyjny negocjator. Po
    ustaleniu numeru komórki mężczyzny, psycholog zdołał go nakłonić, aby stanął
    w drzwiach budynku. W tym momencie napastnik został obezwładniony. Ustalamy
    teraz, jakie motywy nim kierowały" - powiedział Jachimczak.

    Obie postrzelone osoby zostały przewiezione do szpitali MSWiA oraz św.
    Elżbiety w Katowicach.

    Sprawcą strzelaniny mógł być zdesperowany klient tej instytucji -
    mówili dziennikarzom świadkowie na miejscu zdarzenia. Według ich relacji,
    firma udzielała kredytów w tzw. systemie argentyńskim.

    Policja nie komentuje tych opinii i na razie nie udziela żadnych
    informacji o motywach działania mężczyzny, który wtargnął do pomieszczeń
    funduszu i ranił strzałami w brzuch dwie osoby. Obaj ranni są obecnie
    operowani.

    "Mogę jedynie powiedzieć, że mężczyzna wyglądał na bardzo
    zdesperowanego" - powiedział rzecznik śląskiej policji komisarz Grzegorz
    Olejniczak.

    Jeden ze świadków zdarzenia powiedział dziennikarzom, że przyjechał do
    Funduszu, aby upomnieć się o swoje pieniądze. "Wpłaciłem 2,5 tys. zł
    zaliczki na kredyt mieszkaniowy. Nie wiedziałem wtedy, że to system
    argentyński. Teraz nie mam ani tych pieniędzy, ani kredytu" - powiedział
    pragnący zachować anonimowość świadek.

    http://info.onet.pl/923933,11,item.html

    begin 666 0.gif
    `