  • 1. Data: 2006-12-06 17:58:01
    Temat: karty z chipem
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    witam

    wszystkich a przede wszystkim przeciwnikow kart z chipem,
    otoz do 2010 roku, wszystkie karty beda w nie wyposazone, a od 2008 roku
    wszystkie banki beda musialy wdrozyc technologie EMV...

    przekonacie sie czy powrot do gotowki?
    niedlugo dostepne beda u nas karty V Pay (bez paska magnetycznego)

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2006-12-06 18:03:23
    Temat: Re: karty z chipem
    Od: "sumi" <T...@p...spam.pl>

    "RobertS" wrote in message

    > [...]przekonacie sie czy powrot do gotowki?

    jadę z moją money.pl od dłuższego czasu
    i na razie ...puk, puk,puk w niemalowane jest OK
    chyba to jest nieuniknione
    więc musimy sie przestawiać ;)
    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2006-12-06 18:05:48
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w
    wiadomości news:el70bj$hhc$1@node4.news.atman.pl...

    > przekonacie sie czy powrot do gotowki?
    > niedlugo dostepne beda u nas karty V Pay (bez paska
    > magnetycznego)

    Przekonamy się. Choć nic nie słyszałem aby Amex miał się także
    oczipować.

    mz

  • 4. Data: 2006-12-06 18:18:14
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]
    >
    > przekonacie sie czy powrot do gotowki?
    > niedlugo dostepne beda u nas karty V Pay (bez paska magnetycznego)

    Zamiast Visy czy MC bede korzystal z Amexa. Moze on sie ustrzeze
    przed chipowaniem.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2006-12-06 18:33:36
    Od: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>

    RobertS wrote:
> [...]
    >
    > przekonacie sie czy powrot do gotowki?
    > niedlugo dostepne beda u nas karty V Pay (bez paska magnetycznego)

    Problem nie polega na tym czy z chipem czy bez, tylko na tym czy nad
    POSami wiszą kamery i czy banki wypierają się wszelkiej
    odpowiedzialności w przypadku użycia PINu.

    max

    --
    adres w rot13

  • 6. Data: 2006-12-06 18:40:32
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Zamiast Visy czy MC bede korzystal z Amexa. Moze on sie ustrzeze
    > przed chipowaniem.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin

    no wlasnie czy AmEx tez przystapi do EMV?
    jezeli tak to tez beda musieli sie ocipowac...
    a moze polskie banki nie beda juz wydawaly AmEx
    bez chipow - zalecenie KE

    moze ktos wie cos wiecej na ten temat?

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2006-12-06 18:43:08
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Problem nie polega na tym czy z chipem czy bez, tylko na tym czy nad
    > POSami wiszą kamery i czy banki wypierają się wszelkiej
    > odpowiedzialności w przypadku użycia PINu.
    >
    > max

    ma sie zmienic sposob wprowadzania PINu, powszechnie znany jest bowiem
    problem zwiazany z bezpieczenstwem
    podczas tej operacji...ale do biometryki nam jeszcze daleko

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2006-12-06 18:48:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@x...pl> napisal(a):
> [...]
    > otoz do 2010 roku, wszystkie karty beda w nie wyposazone, a od 2008 roku
    > wszystkie banki beda musialy wdrozyc technologie EMV...

    Przy obecnym stanie prawnym to ja wracam do gotówki.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 9. Data: 2006-12-06 19:34:33
    Od: d...@o...pl (Dario)

    Chyba powrót do gotówki....
    Ja sie boje że to bedzie wstep do wszczep[iania chipow pod skórę, a tego juz
    na pewno bym nie chciał.

  • 10. Data: 2006-12-06 20:11:37
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Zamiast Visy czy MC bede korzystal z Amexa. Moze on sie ustrzeze
    > przed chipowaniem.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin

    "Złe" wieści. Amex w innych krajach (np. Wlk. Brytania) ma chipa zgodnego z
    EMV. Poza tym wymagania przejscia na chipa są związane z wymaganiami Unii
    Europejskiej dotyczącymi SEPA. Chodzi o to, aby w całej Europie funkcjonował
    jednolity standard płatności (w tym kartowych). Nie ma zatem znaczenia jaka
    to karta. Wszystkie będą musiały być chipowe. Łącznie z kartami prywatnymi
    marketów czy innymi tzw. lokalnymi.