  • 11. Data: 2014-11-18 22:39:58
    Temat: Re: karta z samym paskiem magnetycznym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    >Nabyłem kartę pre-paid bzwkb i okazało się, że ma ona tylko pasek
    >magnetyczny, bez chipa.
    >Będę miał jakieś utrudnienia z tego powodu? Występują terminale tylko
    >odczytem chipowym?

    We Wroclawiu w tramwajach i autobusach.
    Jako ze to Mennica - moze i w innych miastach.

    Tak sie zastanawiam - stacje paliwowe Neste, obecnie eMila ... tam
    jakies dziwne czytniki ...

    J.

  • 12. Data: 2014-11-20 22:06:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Będę miał jakieś utrudnienia z tego powodu? Występują terminale tylko z
    > odczytem chipowym?

    Jasne, w szczególności samoobsługowe.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2014-11-25 15:24:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-18 20:05, Liwiusz pisze:
    > Nabyłem kartę pre-paid bzwkb i okazało się, że ma ona tylko pasek
    > magnetyczny, bez chipa.
    >
    > Będę miał jakieś utrudnienia z tego powodu? Występują terminale tylko z
    > odczytem chipowym?

    Przy okazji zamieszczę odpowiedź od sprzedawcy na allegro (bzwbk):

    "Uprzejmie informuję, że o możliwości płatności kartą decyduje
    konfiguracja jej ustawień w systemie bankowym. Poniższa karta umożliwia
    płatności niezależnie od rodzaju terminala."

    Co jest raczej nieprawdą, skoro są terminale nie obsługujące paska
    magnetycznego...

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2014-11-25 20:19:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > płatności niezależnie od rodzaju terminala."
    >
    > Co jest raczej nieprawdą, skoro są terminale nie obsługujące paska

    Teoretycznie wszystkie terminale z żywym sprzedawcą powinny umożliwiać
    zapłatę taką kartą. Samoobsługowe oczywiście nie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2014-12-07 12:18:22
    Od: " 666" <...@...6>

    A jaka jest różnica w przeciaganiu paska przez sprzedawcę z przeciaganiem
    paska przez klienta?
    Sprzedawca napęd krokowy ma?

    -----

  • 16. Data: 2014-12-07 14:05:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 12:18:22 +0100, 666 napisał(a):
    > A jaka jest różnica w przeciaganiu paska przez sprzedawcę z przeciaganiem
    > paska przez klienta?
    > Sprzedawca napęd krokowy ma?

    Sprzedawca moze sprawdzic, czy karta wyglada na autentyczna.

    Ale co za problem nagrac dane na autentyczna karte ?

  • 17. Data: 2014-12-07 14:25:12
    Od: " 666" <...@...6>

    A jak wyglada karta nieautentyczna?

    -----

  • 18. Data: 2014-12-07 19:06:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 14:25:12 +0100, 666 napisał(a):
    > A jak wyglada karta nieautentyczna?

    No np kompletnie czysta biala. Bez zadnego imienia, nazwiska,
    hologramu.
    Albo jak bilet z metra.
    Albo jak dziwna plytka z kablem - choc w przypadku magnetycznej to
    chyba nieuzasadnione ..