  • 1. Data: 2007-10-27 14:16:42
    Temat: karta kredytowa - czy warto (trzeba mieć)
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

    banki co rusz proponują mi karte kredytową
    najpierw mbank teraz bzwbk
    Czy warto mieć taką kartę?
    Osobiście lubie i wolę gotówkę
    Mam jakeiś karty do bankomatu
    Robiąc zakupy też wolę gotówkę
    Czy taka karta może mi w czymś pomóc? Być przyatna?
    Limit jaki proponują ok 10.000
    Z góry dziękuję za wasze uwagi
    F.

  • 2. Data: 2007-10-27 15:33:44
    Temat: Re: karta kredytowa - czy warto (trzeba mieć)
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Foti napisał(a):
    > Czy taka karta może mi w czymś pomóc? Być przyatna?

    Moze. Ja np. dzisiaj bylem w Zlotychy Tarasach i bardzo mi sie spodobal
    pewien zegarek. Majac karte po prostu go kupilem, nie szukajac jakichs
    bankomatow czy innych miejsc skad mozna pobrac gotowke. A przeciez nie
    nosze ze soba kilk tys PLN w portfelu bo to raczej bezsensu. Tak samo
    mialem kiedys przed zakupem TV LCD. Planowalem taki zakup i akurat
    pewnego dnia trafilem w MM na obnizke ceny wybranego modelu i go po
    prostu kupilem. Gdybym nie mial KK to bym go nie kupil bo prawde mowiac
    nie wiem gdzie w okolicy byl jakis bankomat (pomijajac juz fakt, ze
    czasem przy wyplacie wiekszej ilosci gotowki jest jakas awaria, albo
    akurat zabraknie srodkow w danym bankomacie itp. itd.).

    > Limit jaki proponują ok 10.000

    W sam raz. Starczy na jakies wiekszy zakup jak i do codziennego uzytkowania.

    Poza tym, biorac KK zyskujesz min.:
    - to, ze oddajesz pieniadze do banku za jakis czas (w tym czasie moga
    lezec na koncie oszczednosciowym czy gdzie indziej i zarabiac na siebie),
    - rozne ubezpieczenia, jakas tam pomoc ze strony banku (np. darmowe
    ubezpieczania podrozne, jakies serwisy medyczne, prawne, samochodowe),
    - znizki (od 5 do nawet 40% w zaleznosci od tego jaka karta placisz i
    gdzie dokonujesz zakupu),
    - bezpieczenstwo (nie musisz sie martwic ze dostaniesz "w leb" i
    stracisz portfel, w ktorym masz wieksza gotowke),
    - mozesz placic przez internet (np. rezerwacja biletow),
    - programy parnterskie (placac karta zbierasz jakies punktu, ktore
    pozniej mozesz na cos wymienic - mnie osobiscie to nie bawi, ale sa
    osoby, ktore sobie to chwala),
    - spokojna glowe (np. jadac za granice nie musisz sie zastanawiac ile
    brac pieniedzy, bo majac dwie karty o limicie np. 10k kazda masz
    wystarczajacy zapas srodkow - przynajmniej wystarczajacy przecietnemu
    czlowiekowi).

    KK ma tez wady :
    - jesli ktos nie potrafi kontrolowac swoich wydatkow to posiadanie KK
    skonczy sie dla niego tragicznie (pojdzie z torbami i nigdy nie dostanie
    zadnego kredytu ze wzgledu na wpisy w BIK),
    - trzeba pilnowac terminu splaty karty, ale majac konto w tym samym
    banku gdzie ma sie karte problem ten nie istnieje, bo w wiekszosci
    przypadkow mozna ustalic automatyczna splate).

    To tyle na szybko. Miec oczywiscie nie trzeba, ale zdecydowanie warto.
    Przy umiejetnym korzystaniu mozna na tym wiele zyskac.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-10-27 16:45:35
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]
    > gdzie w okolicy byl jakis bankomat (pomijajac juz fakt, ze czasem przy
    > wyplacie wiekszej ilosci gotowki jest jakas awaria, albo akurat zabraknie

    I w ten sposob wydajesz wiecej niz nie posiadajac KK. Poza tym,
    nie znalazlem w MM cen nizszych niz w sklepach internetowych
    z AGD czy RTV, pomijajac 'super' promocje gdzie jest tylko kilka sztuk
    i juz dzien wczesniej ustawiaja sie kolejki, ale wtedy wole tam nie chodzic.

    > - znizki (od 5 do nawet 40% w zaleznosci od tego jaka karta placisz i
    > gdzie dokonujesz zakupu),

    Przy czym nawet jak nie masz takiej karty to zwykle wystarczy porozmawiac
    z obsluga a tez dadza podobny rabat, bo co im to za roznica? Takze przypadek
    z zakupem zegarka, z kartami odpowiednich bankow przyslugiwal rabat, mimo
    ze placono karta dla ktorej teoretycznie nie bylo rabatu to zaplacono mniej.
    Kiedys chcialem skorzystac z tych rabatow i kupic ksiazki, w Merlinie byly
    znizki
    przy placeniu karta Citi chyba 5% dla silver i 10% dla gold, ale
    postanowilem
    sprawdzic jeszcze inbooka, bo czesto go reklamowano na stronach
    mBanku/Inteligo
    piszac o znizkach przy placeniu z tych bankow, wychodzila cena nizsza niz w
    Merlinie.
    Na koniec wszedlem sobie na stereo.pl i tam nie dawali mi zadnych rabatow za
    to cena
    byla najnizsza ze wszystkich i to nawet po rabatach:) Jakbym pozukal to
    pewnie
    by sie jeszcze taniej znalazlo.

    > - bezpieczenstwo (nie musisz sie martwic ze dostaniesz "w leb" i stracisz
    > portfel, w ktorym masz wieksza gotowke),

    Z drugiej strony chyba nikt rozsadny nie nosi kilku pensji w gotowce przy
    sobie
    a karte z takim limitem tak.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2007-10-27 18:01:33
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    karte kredytowa warto i trzeba miec,
    szczegolnie gdy wyjezdzasz za granice, gdzie zakupy za gotowke nie sa w
    dobrze postrzegane...np sprawdzcie jakie spojrzenie bedzie mial kasjer w
    sklepie w usa jak wyjmiecie $100, prawie tak samo patrzy jak na przestepce,
    poza tym bez karty kredytowej nie da sie chyba wynajac samochodu

    a w PL?
    bank odda Ci kase jak spotkasz rzecz tansza niz ty kupiles, albo jak
    zostanie ta rzecz skradziona w jakims tam okresie (np 30dni)
    albo dostaniesz jakies punkty lojalnosciowe, za ktore bedziesz mial nagrody
    itp
    np placac za beznyne na stacjach BP bedziesz mial myjnie za 10 zl a nie za
    20 itp

    po prostu wstyd karty nie miec, tym bardziej, ze to nic nie kosztuje

  • 5. Data: 2007-10-27 19:39:04
    Od: "to.fi" <t...@o...eu>

    > Czy warto mieć taką kartę?

    mysle ze na grupie wiekszosc z nas jest zdecydowanie za.
    wiekszosc argumentow podal Mithos.
    ja korzystam z nich juz ponad 7lat i nigdy tego nie zalowalem.
    mysle ze wazniejsze jest to jaka, w jakim banku.

    > banki co rusz proponują mi karte kredytową
    > najpierw mbank teraz bzwbk

    z 2 o ktorych wspomniales zdecydowanie wzialbym mbank.
    + bardzo dobry - wzorcowy -podglad w necie.
    + mozliwosc ustawiania limitow dziennych i miesiecznych.
    pieniazki przekazne Ci do dyspozycji 10k tak,
    ale limity ustawiasz sobie dowolnie i wtedy odpada Ci niebezpieczenstwo,
    ze sie zagalopujesz i wiecej wydasz lub w wypadku kradziezy zrobi to ktos za Ciebie
    + oczywiscie powinienes zalozyc ze splacasz zadluzenie w terminie
    podanym przez bank.
    branie kredytu ponad czas okreslony jako darmowy
    ma sens tylko na wybranych (np.BOS gdzie zadluzenie oprocentowano-8,5%)

    wez (z mbanku )- sprawdz, najwyzej zrezygnujesz jak Ci sie nie spodoba :-)

    to.fi

  • 6. Data: 2007-10-27 20:09:40
    Od: Piotras <n...@p...tutaj.net>

    to.fi pisze:

    > wez (z mbanku )- sprawdz, najwyzej zrezygnujesz jak Ci sie nie spodoba :-)

    weź z bzwbk: przelewy na konto jako operacja bezgotówkowa za 3zł, 3d
    secure w sieci. Z mbanku sobie ustaw polecenie zapłaty. Fakt że jest
    gorszy podgląd online (opóźnienie) ale mimo wszystko więcej jest za niż
    przeciw.

  • 7. Data: 2007-10-27 20:27:44
    Od: radzaw <r...@p...fm>

    Hello Mithos,

> [...]
    > bankomat (pomijajac juz fakt, ze czasem przy wyplacie wiekszej ilosci
    > gotowki jest jakas awaria, albo akurat zabraknie srodkow w danym

    No widzisz, ale niektorzy nosza gotowke i nie mowia ze bez sensu, a nawet
    ze to lepiej jest odbierane - np. pewien byly posel "samotnej brony" ;)

  • 8. Data: 2007-10-27 20:32:27
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Piotras" <n...@p...tutaj.net> napisał w wiadomości

    > weź z bzwbk: przelewy na konto jako operacja bezgotówkowa za 3zł,

    to juz lepie citi, przelewy gratis

  • 9. Data: 2007-10-27 20:48:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Paź, 22:32, "Damian" <x...@o...pl> wrote:

    > to juz lepie citi, przelewy gratis

    To inna opcja - w bzwbk mozna przelac za te 3 zl pieniadze na dowolne
    konto, nawet wlasne.

    Np. w wielu sklepach internetowych z dobrymi cenami, za zakup karta
    doliczaja czasem nawet do 3%. Placac przelewem z bzwbk masz za 3 zl
    korzysci (GP) jak przy zwyklej platnosci karta.

  • 10. Data: 2007-10-27 20:53:31
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    >Np. w wielu sklepach internetowych z dobrymi cenami, za zakup karta
    >doliczaja czasem nawet do 3%. Placac przelewem z bzwbk masz za 3 zl
    >korzysci (GP) jak przy zwyklej platnosci karta.

    a co to za sklepy ? jakies dinozaury?