  • 1. Data: 2012-06-27 18:46:39
    Temat: karta a transakcje przez telefon
    Od: Nika <w...@m...com>

    Mam ci ja kartę Maestro Polbanku i byłam z niej zadowolona - w sklepach
    chodziła, przy transakcjach internetowych chodziła - aż do niedawna.
    Rezerwowałam sobie parę noclegów w Szkocji przez tamtejszy urząd
    turystyki, który nie ma opcji płacenia depozytu przez internet - po
    wybraniu miejsca noclegu i potwierdzeniu jego dostępności numer karty
    podaje się przez telefon konsultantowi. Spróbowałam raz, nie poszło,
    więc nie chcąc przedłużać sprawy podałam numer Visy z WBK, poszło bez
    problemów. Spróbowałam Maestro drugi raz przy kolejnej rezerwacji
    myśląc, że za pierwszym razem ktoś sobie coś źle zapisał, dalej nie
    działało. Zadzwoniłam na infolinię do Polbanku, gdzie konsultant mnie
    poinformował, że owszem, widzi odrzuconą transakcję na te kilka funtów,
    ale karty Polbanku "tego typu transakcji" po prostu nie obsługują.

    Czy ktoś wie, jak się fachowo nazywają "tego typu transakcje"? Bo
    konsultant nic nie potrafił powiedzieć poza tym, że to wszystko "zależy
    od terminala", a chciałabym móc zwięźle wytłumaczyć o co mi chodzi, gdy
    ruszę na zakupy w innych bankach. I czy ktoś zna kartę, która obsługuje
    "tego typu transakcje", a ma jakieś przyjazne portfelowi kursy? Bo na
    razie ratuję się Visą z WBK, ale ona rozlicza transakcje zagraniczne
    przez euro, a do tego przywala 3% za przewalutowanie. W rezultacie przy
    ostatniej rezerwacji 1 GBP = 5,59 PLN. Polbank ze swoją ofertą
    przeliczania bezpośrednio na złote z waluty transakcji jest chyba jedyny
    na rynku, ale może znalazłby się jakiś bank przynajmniej nie
    penalizujący za chęć wyjazdu poza strefę euro.

    - -

    Nika

  • 2. Data: 2012-06-27 22:44:46
    Temat: Re: karta a transakcje przez telefon
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > na zakupy w innych bankach. I czy ktoś zna kartę, która obsługuje "tego
    > typu transakcje", a ma jakieś przyjazne portfelowi kursy?

    Prawdopodobnie mieli na myśli transakcje moto /mail order/telephone order/
    A zapytaj o kredytówkę Polbanku. Może nie ma na niej limitów dla moto a
    kursy też były przyjazne
    as

  • 3. Data: 2012-06-27 23:38:54
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2012-06-27 22:44, Adam S. pisze:

    > A zapytaj o kredytówkę Polbanku. Może nie ma na niej limitów dla moto a
    > kursy też były przyjazne
    > as

    No właśnie to kredytówka jest - przepraszam, tak się wkurzyłam, ze
    pomyliłam Maestro z Master Card. Nawet się pytałam konsultanta, czy
    inne ich KK też tak mają, powiedział, że tak.

    - -

    Nika

  • 4. Data: 2012-06-28 21:33:45
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > No właśnie to kredytówka jest - przepraszam, tak się wkurzyłam, ze
    > pomyliłam Maestro z Master Card. Nawet się pytałam konsultanta, czy inne
    > ich KK też tak mają, powiedział, że tak.

    Nika to jeszcze inaczej. Poszukaj kart debetowych podpinanych do rachunków
    walutowych. Unikniesz prowizji za przewalutowanie i wysokich kursów banków.
    Np bzwbk lub alior i pewnie jeszcze parę innych . Oczywiście wcześniej
    upewnij się że moto jest obsługiwane. W tych dwóch można przypuszczać że tak
    ale nie jestem pewien na 100#%
    http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/do-kont-osobistyc
    h/walutowych/karty-do-kont-walutowych.html
    http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/kont
    a_osobiste/konto_walutowe

    pozdrawiam
    as

  • 5. Data: 2012-06-28 22:13:15
    Od: pawlak <s...@s...net>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 22:44:46 +0200, Adam S. napisał(a):

    > Prawdopodobnie mieli na myśli transakcje moto /mail order/telephone order/
    > A zapytaj o kredytówkę Polbanku. Może nie ma na niej limitów dla moto a
    > kursy też były przyjazne

    A to ciekawe, bo KK z Polbanku udało się zapłacić przez telefon za
    ubezpieczenie w AXA.

    --
    pozdrawiam
    pawlak

  • 6. Data: 2012-06-29 20:21:51
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2012-06-28 22:13, pawlak pisze:

    > A to ciekawe, bo KK z Polbanku udało się zapłacić przez telefon za
    > ubezpieczenie w AXA.

    Może tylko zagranicznych MO/TO nie lubią?

    - -

    Nika

  • 7. Data: 2012-06-29 20:33:03
    Od: Nika <w...@m...com>

    To jest jakaś myśl, chociaż uwiera mnie to, ze przy kartach do rachunków
    walutowych trzeba się z góry deklarować, w jakiej walucie ma być
    prowadzony rachunek. Ja nie prowadzę kolekcji kart jak niektórzy na tej
    grupie :-) Polbankiem opędzałam większość moich transakcji walutowych
    (euro, USD, GBP)... aż do tej pory. Teraz już po herbacie, bo
    rezerwacje porobione, ale może przed jakimś przyszłym wyjazdem się
    zainteresuję. Dzięki za sugestię.

    - -

    Nika

  • 8. Data: 2012-06-30 12:36:08
    Od: Nika <w...@m...com>

    Chyba znalazłam Graala - karty Pekao (były żubr, teraz UniCredit)

    > W ramach limitu kredytowego Posiadacz karty/USytkownik moSe dokonywać
    > operacji w kraju i za granicą. Operacje realizowane są w walucie kraju
    > w którym są dokonywane, chyba Se dla danego bankomatu lub terminala POS
    > moSliwa jest opcja wyboru waluty operacji.

    W przyszłym tygodniu podzwonię i spytam, jak u nich z transakcjami MO/TO

    - -

    Nika

  • 9. Data: 2012-06-30 16:08:35
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nika" <w...@m...com> napisał w wiadomości
    > Chyba znalazłam Graala - karty Pekao (były żubr, teraz UniCredit)

    > W przyszłym tygodniu podzwonię i spytam, jak u nich z transakcjami MO/TO

    E chyba nie masz tak dobrze. Podejrzewam że to o czym piszą to z kolei DCC i
    pewnie jest dostępne dla wszystkich kart . Po prostu przy dokonywaniu
    transakcji deklarujesz że chcesz obciazenie w walucie rachunku /domyslnie
    pewnie w pln/ ale na kurs wymiany i ewnentualnie prowizje i tak nie bedziesz
    miała wpływu.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_currency_conver
    sion

    pozd
    as

  • 10. Data: 2012-06-30 16:14:04
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    A i tu jeszcze taki sympatyczny artykuł na temat kosztow przy stosowaniu
    DCC, co prawda z perespektywy usa ale dlaczego u nas mialo by być lepiej :)

    http://www.theflightdeal.com/2011/09/21/bad-deal-vis
    a-mastercard-international-dynamic-currency-conversi
    on/

    as