  • 111. Data: 2009-11-11 13:00:57
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Julek" <b...@p...pl.invalid> wrote in message
    news:hdciv0$r73$1@node2.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie w przyszłości koszt używania pieniądza wzrośnie,
    > a koszt uzywania kart spadnie. Więc karty będą wypierac pieniądz.

    Czy jak juz karty zaczna wypierac pieniadze, to bede mogl wreszcie zaplacic
    karta za zaplaki?
    Czy nadal bedzie minimum...

  • 112. Data: 2009-11-11 13:01:44
    Temat: Re: jednogroszówkami ....
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    pl...
> [...]
    pl...

    > No wlasnie.
    > Zastanow sie.
    >
    > TA

    Samarytanin?

  • 113. Data: 2009-11-11 22:03:35
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Clegan pisze:

    > Widzę, że wyższa kultura się odezwała.

    Po prostu wyrażam swoje zażenowanie i tyle. Kulturalnie. :)

    > To jest program partnerski.

    Prosiłeś o wskazanie sklepów, które przy płatności kartą kredytową
    sprzedają taniej niż gotówką- proszę zatem. Jak dla mnie koniec tematu.

    > Mnie chodziło o sytuację gdzie idziesz do
    > sklepu, mówisz: zapłacę kartą (dowolną:debetową lub kredytową
    > dowolnego banku) i otrzymujesz z tego tytułu rabat.

    Nie, poprosiłeś o wskazanie sklepu, gdzie zakup kartą będzie tańszy niż
    gotówką- wskazałem.

    Teraz Twoja kolej- pokaż sklep, który miał terminal i zrezygnował z
    niego- oraz skonfrontuj z ilością sklepów, które terminal zainstalowały.

    W dodatku są takie miejsca, gdzie gotówką NIE DA SIĘ zapłacić- wymagana
    jest karta.

    > Rzekomo powinno
    > przecież być taniej tylko dlatego, że płacę kartą (dowolną).

    Czemu dowolną? Tego warunku we wcześniejszym poście nie postawiłeś. A
    stawiasz teraz dlatego, żeby nie wyszło, że się myliłeś i dałeś plamy :)

    A w ogóle to każdy płaci jak chce i gdzie chce- bądź zdrów ze swoją
    gotówką, dużo szczęścia życzę. Ale nie wymyślaj niestworzonych historii
    oraz bzdur, bo przykro czytać i ręce opadają.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    --
    Michał

  • 114. Data: 2009-11-12 06:16:56
    Od: "Julek" <b...@p...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
> [...]

    Nie mam ochoty myśleć za ciebie.
    Napisałeś, więc udowodnij, że zastanawiałeś się
    nad tym co piszesz.

  • 115. Data: 2009-11-12 15:41:52
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 11 Lis, 23:03, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

    > Prosiłeś o wskazanie sklepów, które przy płatności kartą kredytową
    > sprzedają taniej niż gotówką- proszę zatem.
    Nieprawda - nie pisałem nic o karcie kredytowej tylko o karcie bez
    określenia jaka - czyli w domyśle wszelaka. Nie zrozumiałeś i się
    teraz rzucasz nie tam gdzie trzeba.

    > Nie, poprosiłeś o wskazanie sklepu, gdzie zakup kartą będzie tańszy niż
    > gotówką- wskazałem.
    To jest program partnerski dotyczący jednego typu karty jednego banku.
    W tych sklepach nie dostanę zniżki z tytułu płatności kartą tylko z
    tytułu uczestnictwa w pp.

    > Teraz Twoja kolej- pokaż sklep, który miał terminal i zrezygnował z
    > niego- oraz skonfrontuj z ilością sklepów, które terminal zainstalowały.
    A po co mam to wskazywać i na co to komu ? Ja nie uważam że gotówka
    jest super hiper a karta beeee. Stwierdziłem fakt, że gotówką często
    jest taniej.

    > W dodatku są takie miejsca, gdzie gotówką NIE DA SIĘ zapłacić- wymagana
    > jest karta.
    Nigdzie nie twierdziłem, że gotówką się da wszędzie zapłacić więc nie
    wiem po co to piszesz. Zresztą kartą też nie wszędzie się da zapłacić.
    Tylko nie wiem o co Ci z tym chodzi.

    > Czemu dowolną? Tego warunku we wcześniejszym poście nie postawiłeś. A
    > stawiasz teraz dlatego, żeby nie wyszło, że się myliłeś i dałeś plamy :)
    Napisałem wyraźnie: karta. To było w kontekście całej dyskusji o tym
    że karta to mniejsze koszty dla sklepu, dlatego pytałem się czemu
    sklepy z elektroniką (nie wszystkie) dają mi rabat przy płatności
    gotówką a nie kartą, tylko z tego powodu że płacę gotówką a nie z
    tytułu uczestnictwa w pp. Na zdrowy rozsądek powinno być odwrotnie -
    płacę gotówką: zero rabatu, płacę kartą (dowolną): rabat. Zwyczajnie
    przyczepiłeś się do słówka bez przeczytania o co chodzi.

    > A w ogóle to każdy płaci jak chce i gdzie chce- bądź zdrów ze swoją
    > gotówką, dużo szczęścia życzę. Ale nie wymyślaj niestworzonych historii
    > oraz bzdur, bo przykro czytać i ręce opadają.
    Dopowiedziałeś sobie coś czego nie napisałem i teraz sam ze sobą
    polemizujesz. Życzę powodzenia :-)

  • 116. Data: 2009-11-12 17:41:19
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > tę gotówkę ktoś musi liczyć, wozić, konwojować, itd.
    >
    > jakie to szczęście, że "stowarzyszenie przeciwników
    > płatności kartami" ma w Polsce tysiące wolontariuszy
    > pracujących za darmo

    Widzę że kpiny przychodzą Ci z łatwością,
    tylko z myśleniem już gorzej.

    Oczywiście że obsługa gotówki kosztuje,
    ale kartami nie zastąpisz obsługi gotówki
    ani nie obniżysz jej kosztów na tyle, by pokryły koszty obsługi kart.
    Wprowadzenie kart to wprowadzenie dodatkowego kosztu
    i to na takim poziomie że potrafi 'zeżreć' większość wypracowanego zysku.

    A może myślisz, że gro właścicieli interesów opartych na handlu
    niskomarżowym to idioci, brnący bez sensu w duże, jak piszesz,
    koszty obsługi gotówkowej, zamiast czym prędzej wprowadzać
    'tani' obrót bezgotówkowy?

  • 117. Data: 2009-11-13 13:00:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-12 18:41, S.T. wrote:

> [...]

    > Wprowadzenie kart to wprowadzenie dodatkowego kosztu
    > i to na takim poziomie że potrafi 'zeżreć' większość wypracowanego zysku.

    Już ktoś w tym wątku pisał, że w zależności od wielkości kwot
    przepisy państwowe nakładają różne stopnie zabezpieczenia transportu
    gotówki, co wywołuje znaczne różnice kosztów jej obsługi.

    Sądzę, że o ile nie ma to znaczenia w skali osiedlowego warzywniaka,
    o tyle większy sklep może już - przekraczając pewien poziom obrotów
    - zauważyć korzyści z uplasowania części tego obrotu w pieniądzu
    plastykowym, jeśli to zapewni utrzymanie się z obrotem gotówkowym w
    starych limitach.
    A w przypadku sklepów sieciowych sytuacja może wyglądać jeszcze
    inaczej.

    Zatem - tak charakterystyczne dla tej dyskusji - generalizowanie
    powoduje, że wszyscy mają po trochu racji a nikt - całej. Ale każdy
    swoje wie... :-)))

    witrak()

    PS. Wniosek: Jedni z trudnością myślą, drudzy kpią... Jeszcze inni
    mają problem z przeczytaniem tego, co pierwsi i drudzy napisali... ;-)

  • 118. Data: 2009-11-13 13:04:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-12 16:41, Clegan wrote:
    > On 11 Lis, 23:03, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

    [...]
    > Nigdzie nie twierdziłem, że gotówką się da wszędzie zapłacić więc nie
    > wiem po co to piszesz. Zresztą kartą też nie wszędzie się da zapłacić.

    Tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku, że właściwie to wg prawa
    nieprzyjmowanie gotówki nie jest dozwolone prawnie...
    Wszak "Bilety Narodowego Banku Polskiego są prawnym środkiem
    płatniczym w Polsce".
    Więc gdyby ktoś się uparł...

    witrak()

  • 119. Data: 2009-11-13 13:32:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hdjlmi$i3q$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    "witrak()" <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > nieprzyjmowanie gotówki nie jest dozwolone prawnie...
    > Wszak "Bilety Narodowego Banku Polskiego są prawnym środkiem

    A ja wciaz prosze o podstawe prawna.
    I czy tam jest cos o bilonie i kartach.

    TA

  • 120. Data: 2009-11-13 13:38:52
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Clegan pisze:

    > Nieprawda - nie pisałem nic o karcie kredytowej tylko o karcie bez
    > określenia jaka - czyli w domyśle wszelaka. Nie zrozumiałeś i się
    > teraz rzucasz nie tam gdzie trzeba.

    Karta jak karta. Pytałeś krótko- "wskaż sklep, gdzie kartą będzie taniej
    niż gótówką" - wskazałem. I tyle.

    --
    Michał