  • 1. Data: 2009-11-07 12:55:31
    Temat: Co sadzicie o tym kredycie ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Pytanko - mam "zaproponowany" kredyt o takich parametrach
    - waluta PLN
    - marza 1,9%
    - WIBOR6M
    - prowizja 1,6%
    - kredyt na 300 tys zl

    Co o tym sadzicie ? Jak na dzisiejsze czasy to dobry kredyt ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-11-07 15:00:28
    Temat: Re: Co sadzicie o tym kredycie ?
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > - prowizja 1,6%
    > - kredyt na 300 tys zl
    >
    > Co o tym sadzicie ? Jak na dzisiejsze czasy to dobry kredyt ?

    PARAMETRY zupełnie przyzwoite ale poszukałbym dalej...
    jak na dzisiejsze czasy to chyba lepsze byłoby EURO

    bo za pare lat i tak będziemy w strefie euro i tak
    i tacy co dziś biorą w złotówkach, będą spłacać w euro
    a tacy co dziś biorą w euro, będą spłacać w euro MNIEJ

  • 3. Data: 2009-11-07 15:15:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Lis, 16:00, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > i tacy co dziś biorą w złotówkach, będą spłacać w euro
    > a tacy co dziś biorą w euro, będą spłacać w euro MNIEJ

    IMO lepszy wlasnie zlotowkowy... Bo marze w kredytach w EURO sa wyzsze
    niz w zlotowych. Za kilka lat i zlotowy i euro bedziesz splacac w euro
    wiec stawke bazowa bedziesz mial taka sama, a marze nizsza. Dodatkowo
    te ok 5 lat do wejscia euro masz kredyt bez ryzyka walutowego.

  • 4. Data: 2009-11-07 15:59:07
    Od: " jk" <j...@g...pl>

    Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

    > Co o tym sadzicie ? Jak na dzisiejsze czasy to dobry kredyt ?

    Jakie ltv?

  • 5. Data: 2009-11-07 20:52:18
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]

    >wiec stawke bazowa bedziesz mial taka sama, a marze nizsza. Dodatkowo
    >te ok 5 lat do wejscia euro masz kredyt bez ryzyka walutowego.

    Wlasnie tak samo do tego podszedlem - najwazniejsza chyba marza - aby jak
    najnizsza

    Fantom

  • 6. Data: 2009-11-07 20:55:09
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Jakie ltv?

    Co jest zabezpieczeniem ? Wartosc aktualna czy po skonczeniu prac ?
    Jak pierwsze to jakies 0,6 jak drugie to jakies 0,4 (tak zupelnie z glowy -
    musialby zerknac w papiery)

    Fantom

  • 7. Data: 2009-11-07 22:48:42
    Od: euro <l...@w...pl>

    Fantom napisal:

    > Co o tym sadzicie ? Jak na dzisiejsze czasy to dobry kredyt ?

    Dane:
    Masz marze nizsza mniej wiecej na poziomie minimum 1,1% od kredytow w
    EURO. Przy kwocie 300 tys. zl na 30 lat zakladam.-

    Wariant w PLN:
    Wibor6M: 4,3 + 1,9 =6,2%
    Rata stala w PLN = 1840 zl.

    Wariant w EURO:
    EURIBOR3M: 0,75 + 3 = 3,75%
    75000EUR po kursie 4 zl jak ci sie jeszcze uda wziasc po takim kursie
    wyniesie rata stala 348EUR = ca. 1392 zl.

    Oczywiscie sa 2 rodzaje kredytow w EURO a) splata w euro b) denominowane
    w euro. Jak osobiscie wzialbym wersje pierwsza z kilku powodow.
    -Euro w perspektywie wejscia do strefy E bedzie sie umacniac (a to
    oznacza kupisz w kantorze i wplacisz na rachunek walutowy w euro
    obslugujacy kredyt)
    -za klika lat jak juz wejdziemy masz spokoj, bez aneksow i niepewnosci
    splacasz kredyt.
    -przy kredytach denominowanych w euro banki zarabiaja na speadach, czyli
    rzna jak moga. Na przyklad spread w deutsche banku 7%.
    -brak ryzyka walutowego w przypadku gdy zloty nie sypnie sie znaczaco
    np. 5 zl za euro :). Bo jak PLN za rok bedzie 3,4 a zdenominujesz do
    EURO to ta nizsza marza na nic sie nie zda.

    Po 6 latach wchodzimy do EURO:
    Do tego czasu dzieje sie cos takiego - roznica calego oprocentowania
    wraz z marza na kredytach zlotowych i euro bedzie zaluzmy na poziomie 4%
    na korzysc euro to sobie policz korzysci:
    Splacasz rate o 450 zl mniejsza przez 72 miesiace = 32 400 zl.
    Kredyt w EURO oplaca sie.

    Weszlismy do EURO po 6 latach.
    Oczywiscie po wejsciu do strefy EURO w przypadkuk opcji kredytu
    zlotowego splacasz juz na mniejszej marze o 1,1%. Powiedzmy ze po tych 6
    latach masz do splaty jescze 220 tys. zl to wtedy Twoje miesieczne
    korzysci wynikajace z mniejszej marzy wyniosa na tym zadluzeniu okolo
    w zaleznosci od poziomu EURIBORU ok. 30-40EUR.
    Jezeli splacac bedziesz kredyt zatem do konca na maksa przez kolejne 24
    lata to zyskasz na nizszej marzy okolo 30 x 12 x 24 = 8640 EUR a wiec
    okolo 34 tys.

    Wniosek:
    Ryzyka wiekszego wziecia kredytu w Euro nie ma. Najlepiej kredyt nie
    denominowany. Fajna opcja bylo by wziecie kredytu w PLN, zaklepanie
    marzy, darmowe przewalutowanie na kredyt w EURO ale bank przedenominuje
    a nie da Ci kredytu w EURO wtedy o marzy 1,1%!

    Wszystko i tak zalezy od umowy, wysokosic marzy w EURO a diabel tkwi w
    szczegolach jakby nie patrzec.

    Pozdrawiam
    Euro.

  • 8. Data: 2009-11-07 23:35:25
    Od: Ra <a...@a...com>

    Fantom pisze:

    > Wlasnie tak samo do tego podszedlem - najwazniejsza chyba marza - aby
    > jak najnizsza

    i wibor3m byłby lepszy

  • 9. Data: 2009-11-08 08:29:19
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

> [...]
    > Ci kredytu w EURO wtedy o marzy 1,1%!
    >
    > Wszystko i tak zalezy od umowy, wysokosic marzy w EURO a diabel tkwi w

    No tez tak z grubsza liczylem, tylko jak wyliczyles, ze po 6 latach zostanie
    mi 220 tys kredytu ? Ja liczylem minimum 240 tys. I to przeliczanie cale sie
    jzu zminia na tyle, ze lepiej miec taki w PLN niz w EURo. No i nie znalazlem
    marzy "realnej" 3 % w zadnym banku :(

    Fantom

  • 10. Data: 2009-11-08 12:41:02
    Od: euro <l...@w...pl>

    Fantom napisal:

> [...]
    > przeliczanie cale sie jzu zminia na tyle, ze lepiej miec taki w PLN niz
    > w EURo. No i nie znalazlem marzy "realnej" 3 % w zadnym banku :(

    Masz racje, obliczylem w glowie bez kalkulacji.

    Dane:
    30 lat, 6,2%, Rata stala 1840 zl.
    Odsetki po 30 latach: 360 x 1840 = 362 400 zl.
    Odsetki miesiecznie: okolo 1006 zl.

    Miesiecznie splacasz kapitalu 1840 - 1006 = 834 zl.
    Po 6 latach splaciles 834 x 72 = 60048 zl. Kapital do splaty zostal Ci
    240 tys. zl.

    Kilka dygresji jeszcze:
    1)
    Cytat mojego doradcy finansowego "Marże na kredytu w PLN też nie są
    niskie. Począwszy od 1,35% BZ WBK ale Bank ma wymagania co do wkładu
    własnego i dochodu"

    2)
    Jeszcze artykul do poczytania, ale jestes juz w temacie
    http://www.ehipoteka.com.pl/index/?id=9dfcd5e558dfa0
    4aaf37f137a1d9d3e5

    3) Pamietaj o ryzyku walutowym przy wyplacie w Euro (istnieje w DB, a w
    mbanku juz np. nie)

    Przyklad:
    Podpisujesz umowe z DB na 300 tys dnia X po kursie 4,28 = 70 tys. EURO i
    otrzymujesz 70 tys. EURO kredytu do dyspozycji.

    1 transza wyplata 200 tys. z dnia Y po kursie 3,77 = 53 tys. EURO
    Do dyspozycji zostalo Ci 17 tys. EURO ktore mozesz wykorzystac.

    2 transza wyplata 100 tys. z dnia Z, DB wyplaci Ci tylko 17 tys. EURO.
    Wiec jezeli kurs z dnia Z bedzie na przyklad 4 zl. bank powinien
    wyplacic kredytu na poziomie 25 tys. EURO a tak wyplaci tylko 17 tys
    EURO. x 4 = 68 tys. zl.

    Brakuje Ci 32 tys. zl. ktore szukasz u rodziny. To jest takze ryzyko
    walutowe! Oczywiscie jak sie euro umocni to Twoja wygrana.

    4) Banki w Polsce uprawiaja hazard w bialych rekawiczkach. Tym sie
    powinien zajac Pan Tusk a nie jednorekimi bandytami. W Niemczech klient
    ma 10 letni konktrakt rozlozony na 3 fazy po 10 lat i negocjuje kontrakt
    po 7 latach w zaleznci od sytuacji na rynku. Nie ma zadnych glupich
    stalych marz na 30 lat!

    5) Ja wzialem ostatnio kredyt w DB z marza 3% ale to sie zmienia czesto.