  • 1. Data: 2009-04-06 19:46:42
    Temat: jakie spolki maja nierozliczone opcje
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    obciazajace im wynik - przynajmniej sie przyznaja do tego ?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 2. Data: 2009-04-06 20:15:50
    Temat: Re: jakie spolki maja nierozliczone opcje
    Od: fatso <f...@n...com>

    Zbyszek wrote:
    > obciazajace im wynik - przynajmniej sie przyznaja do tego ?

    Moje(do niedawna) Ferrum meldowalo, ze ma dlugoterminowe opcje,
    wymagalnosc w 2010 i koniec tego roku. Liability 50-60 mln zl!
    Fajna sytuacja zaczyna sie rozwijac obecnie: zlotowka znowu sie
    wzmacnia czyli moze dojsc do odwocenia trendu. Wtedy potencjalna
    strata moze sie przeksztalcic w potezny zysk.

    fatso

  • 3. Data: 2009-04-06 20:47:15
    Od: p <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 21:46, Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote:
    > obciazajace im wynik - przynajmniej sie przyznaja do tego ?

    Około 100 spółek giełdowych przyznało się do posiadania opcji (część
    już zamknęło), niestety lista ta znana jest tylko gronu zaufanych
    zauszników. Pozostali skazani są na inwestowanie na polu minowym bo
    mimo że minęło już pół roku odkąd kurs złotówki eksplodował sporo firm
    poukrywało straty w bilansach, zmieniło metody rachunkowości na takie,
    które pozwalają rozliczyć stratę dopiero w momencie zamknięcia opcji
    czyli stopniowo, kończąc na przykład dopiero za dwa lata.

    Poza tym opcja opcji nierówna, część spółek zabezpieczyło 40%
    przychodów w walutach i nawet mimo chwilowego spadku eksportu ma
    pokrycie, inni w kilku bankach "zabezpieczyli" ten sam przychód
    (rekordziści w bodajże 8). Są opcje typu "plain vanilla", barierowe,
    opcje można łączyć w strategie typu "korytarz bezkosztowy" (wcale nie
    taki bezkosztowy jak się okazało).

    Tak więc łatwiej będzie przeanalizować, która firma jest w miarę
    bezpieczna niż dać ogólną odpowiedź.

    ps. Link do całkiem sensownego artykułu
    http://ceo.cxo.pl/artykuly/342987_0/Nie.takie.opcje.
    straszne.html

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-04-06 21:05:06
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Fajna sytuacja zaczyna sie rozwijac obecnie: zlotowka znowu sie
    > wzmacnia czyli moze dojsc do odwocenia trendu. Wtedy potencjalna
    > strata moze sie przeksztalcic w potezny zysk.

    Niestety nie. Większość tzw. toksycznych opcji ma barierę wyłączającą
    ograniczającą zyski przedsiębiorstw. Poza tym strike większości opcji jest
    przynajmniej 1zł niżej niż obecny kurs.
    Dombrek