  • 1. Data: 2003-09-01 20:31:46
    Temat: jakie konto wybrac za granicą
    Od: "gigant" <g...@t...pl>

    Mam pytanie.
    Wyjezdzam niedlugo do Portugalii i nie wiem jakie powinienem sobie konto
    zalozyc. Wymagania mam takie:
    chce na nim operowac walutą EURO
    chce miec karte ktora bedzie tam miala jak najwiecej bankomatow, i zeby miec
    najnizsze prowizje
    najlepiej zeby moc placic nią w sklepach
    jestem kompletnie zielony w tych sprawach wiec prosze o wszelaką pomoc i
    tłumaczenia "po co" i " co mi to da" i tym podobne :)
    z gory dziekuje za okazana pomoc

  • 2. Data: 2003-09-01 20:32:52
    Temat: Re: jakie konto wybrac za granicą
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    "gigant" <g...@t...pl> wrote in message
    > Mam pytanie.
    > Wyjezdzam niedlugo do Portugalii i nie wiem jakie powinienem sobie konto
    > zalozyc.

    moim zdaniem - jesli jedziesz tam na wiecej niz pol roku - zaloz sobie konto
    tam - w lokalnym banku.
    za darmo dostaniesz do niego pewnie karte EC albo cos takiego.
    a w PL np. multibank z przelewami zagranicznymi.

    pozdrowienia,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    ps. czy nie jestes czasem ze "st-pr" i nie bedziesz pracowal dla N.?

  • 3. Data: 2003-09-02 15:52:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "gigant" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie.
    > Wyjezdzam niedlugo do Portugalii i nie wiem jakie powinienem sobie konto
    > zalozyc.

    A wiesz chociaz GDZIE to konto chcesz zalozyc?
    W PL czy P?

> [...]
    > jestem kompletnie zielony w tych sprawach wiec prosze o wszelaką pomoc i
    > tłumaczenia "po co" i " co mi to da" i tym podobne :)

    IMHO konto nalezy zakladac w kraju, z ktorego pochodza pieniadze.
    Przelewy miedzynarodowe sa zawsze drogie. Wyplaty karta lub platnosci w
    sklepach niekoniecznie drogie.
    Jesli bedziesz finansowany z PL to konto w naszym banku, jesli jakas praca
    lub stypendium tam to konto tez tam. Jesli pol na pol to oba konta.
    Niskie prowizje i dobre przeliczniki ma np. Millennium. Konto jednak w
    zlotowkach (podstawowe).
    Oststnoi cos czytalem o BZWBK wydajacym karte do rachunku walutowego w EUR.
    Tylko ile zaplacisz za zasilenie tego konta z Portugalii...? Bez sensu IMO.
    Juz lepiej tam zalozyc.
    Podaj wiecej szczegolow.

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-09-02 16:49:01
    Od: "Krecony" <u...@W...onet.pl>

> [...]
    > Tylko ile zaplacisz za zasilenie tego konta z Portugalii...? Bez sensu IMO.

    Z BZWBK radze bardzo uwazac, bo ilosc i wysokosc oplat zmienia sie jak w
    kalejdoskopie. Mam konto w EUR i wlasnie sie zorientowalem, ze zaczeli pobierac
    mi oplaty (zgodnie z nowym regulaminem), ale juz wyciagu nie przysylaja (powinni
    bez oplat co miesiac zgodnie z regulaminem). A skoro od dwoch miesiecy na konto
    w EUR nie zagladalem, to juz mnie bez mojej wiedzy zdazyli skasowac dwa razy.
    Karte rzeczywiscie obiecuja i wtedy jest sie zwolnionym z oplat za prowadzenie
    konta (konto oprocentowane na 0,00%). Ciekawe ile kosztuje ta karta. Ide sie
    jutro zapytac lub wybrac pieniadze i zlikwidowac rachunek.
    Pozdrawiam,
    Radek

  • 5. Data: 2003-09-03 14:40:22
    Od: "Krecony" <u...@W...onet.pl>

    > bez oplat co miesiac zgodnie z regulaminem). A skoro od dwoch miesiecy na
    konto
    > w EUR nie zagladalem, to juz mnie bez mojej wiedzy zdazyli skasowac dwa razy.
    Przepraszam. Pomylilem sie, od miesiaca mialem naliczane oplaty (co dwa
    tygodnie) a nie od dwoch miesiecy. Moze wiec list z saldem jeszce przyjdzie. Ale
    konto i tak zlikwidowalem bo karty na razie nie ma.

    > Karte rzeczywiscie obiecuja i wtedy jest sie zwolnionym z oplat za prowadzenie
    > konta (konto oprocentowane na 0,00%). Ciekawe ile kosztuje ta karta. Ide sie
    > jutro zapytac lub wybrac pieniadze i zlikwidowac rachunek.
    Na razie nic nie wiedza o karcie. Dopiero od 1 X 2003r.
    Pozdrawiam,
    Radek