  • 1. Data: 2005-01-15 16:48:10
    Temat: jaki kredyt wybrac
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    Rozwazam dwa kredyty hipoteczne. Pierwszy zaproponowal mi Ekspander bo
    kredyt jest specjalny dla tej firmy jak i mojego developera. Taka laczona
    promocja. Kredyt oferuje BOS, oprocentowanie w CHF to Libor 6M + 2 % marza
    banku. Nie wymagana jest polisa na zycie, oferowana jest mniejsza prowizja
    za udzielenie. Brak mozliwosci negocjacji marzy ponizej 50 % wkladu
    wlasnego.

    Wszystko ladnie...ale Bos Bank nie posiada negocjacji stawki powyzej 30 %
    srodkow wlasnych, oraz posiada o 1.5 % drozszy kurs waluty. Po prostu
    roznica wynosi 0.124 groszy, a w Millenium tylko 0,086 miedzy kupnem a
    sprzedaza franka Roznica 4 grosze to jest 1.5 %. Poza tym za wczesniejsza
    splate placi sie w BOS 0,7 %.

    Millenium natomiast wygralo ranking kredytowy w BusinessWeek jako najlepszy
    produkt. Nie posiada on prowizji za splate kredytu. Jesli dam 31 % srodkow
    wlasnych to mam kredyt oprocentowany juz tylko na 2,53 % . Poza tym kupuje
    taniej walute o 4 grosze. Niestety place 40 - 50 zl za polise na zycie, a
    tego nie planowalem. Place tez 500 zl wiecej prowizji za udzielenie kredytu.
    Policzmy wiec oszczednosci.

    Jesli potrzebuje 45 000 frankow szwajcarskich to w Bos Bank przez gorszy
    kurs zaplace 45 000 x 0,04 zl wiecej czyli 1800 zl wiecej. Dobrze policzylem
    ? Strace wiec 1800 zl bo bank ma kiepski kurs. Zaoszczedze za to 500 zl na
    prowizji i wiele pieniedzy na polise na zycie. Z drugiej strony moze lepiej
    dla dobra partnera z ktorym wynajmuje mieszkanie (zony) jeden powinien wziac
    polise na zycie.

    W Millenium mam lepszy kurs o 4 grosze, ale bede placil 40 zl co miesiac za
    polise na zycie. Oprocentowanie kredytu bedzie 2,5 % ale pod warunkiem ze
    wplace 31%, a te pieniadze moge np. zainwestowac w cos i ewentualnie splacic
    kredyt na spadku franka.

    Co wybrac ? Czy 2,8 % w BOS to dobra oferta ? Czy dobrze policzylem, ze kurs
    gorszy o 1.5 % pozbawi mnie tych 1800 zl w skali 15 lat ?