  • 1. Data: 2015-12-05 06:26:25
    Temat: jak obejść podatek bankowy
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    Nie o belce tutaj.

    Zastanawia mnie, czy (a może kiedy?) wprowadzenie tzw. podatku bankowego
    (i jak się okazało, "ubezpieczeniowego"), spowoduje następujące ruchy ze
    strony banków:

    - wszelkie średnie i duże kredyty będą negocjowane w Polsce, ale będą
    udzielane przez centralę z zagranicy (lub bank partnerski z zagranicy)

    - z czasem, istniejące duże i średnie kredyty zostaną przeniesione na
    centralę z zagranicy (lub bank partnerski z zagranicy)

    No i podobne ruchy ze strony firm ubezpieczeniowych obciążonych tym
    podatkiem.

    W ten sposób:

    - banki oczywiście z czasem podniosą opłaty i prowizje dla wszystkich,
    rozkładając ręce i mówiąc "Panie, podatek bankowy, dokładamy do interesu"

    - budżet "nie dokopie tym gangsterskim bankom"

    - zysk będzie miał bank za granicą - i dywidenda zostanie zapłacona za
    granicą, i podatek od dywidendy trafi do budżetu za granicą

    - a Polacy jak zwykle wydymani, na własne życzenie

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 2. Data: 2015-12-05 07:17:49
    Temat: Re: jak obejść podatek bankowy
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    > - banki oczywiście z czasem podniosą opłaty i prowizje dla wszystkich,
    > rozkładając ręce i mówiąc "Panie, podatek bankowy, dokładamy do interesu"
    >
    > - budżet "nie dokopie tym gangsterskim bankom"

    Taak bo banki to już już upadną lada chwila tak słabo przędą :
    http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/zyski-b
    ankow-przekroczyly-15-miliardow,16,0,1690384.html
    Widać wyraźnie że nie mają z czego i od czego płacić
    :-)

    --
    P03

  • 3. Data: 2015-12-05 09:08:47
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "P03" <p...@b...invalid.org> writes:

> [...]
    ankow-przekroczyly-15-miliardow,16,0,1690384.html
    > Widać wyraźnie że nie mają z czego i od czego płacić
    No i co ma Twoja wypowiedź do jego pytania?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "If John Madden steps outside on February 2, looks down, and doesn't see his

  • 4. Data: 2015-12-05 22:37:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 07:17:49 +0100, P03 napisał(a):

> [...]
    ankow-przekroczyly-15-miliardow,16,0,1690384.html
    > Widać wyraźnie że nie mają z czego i od czego płacić

    No wiesz - teraz trzeba uzupelnic BFG, potem wyplacic tych 6 mld
    podatku - i zyski spadna do polowy. Jak spadna, to spadna i ceny
    akcji, a wiec wartosc funduszy ...

    Ale oni sie dogadaja, i utrzymaja te 15 mld, a kto zaplaci - zgadnij
    :-(

    J.

  • 5. Data: 2015-12-05 22:45:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 14:26:25 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
> [...]
    > - wszelkie średnie i duże kredyty będą negocjowane w Polsce, ale będą
    > udzielane przez centralę z zagranicy (lub bank partnerski z zagranicy)

    To za malo. Nadal powierzone pieniadze musza gdzies ulokowac, a to
    beda aktywa, wiec zaplaca podatek.

    Lokaty na 0.5%, a klientom proponowac udzialy w funduszach ...
    lokujacych w tych zagranicznych bankach :-)

    > No i podobne ruchy ze strony firm ubezpieczeniowych obciążonych tym
    > podatkiem.

    Te z kolei musza sie wykazac odpowiednimi aktywami ...

    > W ten sposób:
    > - banki oczywiście z czasem podniosą opłaty i prowizje dla wszystkich,
    > rozkładając ręce i mówiąc "Panie, podatek bankowy, dokładamy do interesu"

    A to na pewno zrobia, od dluzszego czasu przeciez podnosza/dokladaja.

    J.

  • 6. Data: 2015-12-06 13:48:16
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/06/2015 06:45 AM, J.F. wrote:

    > To za malo. Nadal powierzone pieniadze musza gdzies ulokowac, a to
    > beda aktywa, wiec zaplaca podatek.

    No, nie. Podatek jest od aktywów.

    Kredyty == aktywa, obciążone podatkiem
    Lokaty == pasywa, podatkiem nieobciążone

    Więc od tych "ulokowanych" pieniędzy - państwu nie przybędzie.

    > Lokaty na 0.5%, a klientom proponowac udzialy w funduszach ...
    > lokujacych w tych zagranicznych bankach :-)

    > Te z kolei musza sie wykazac odpowiednimi aktywami ...

    Tych trochę jest. 80% rynku ubezpieczeniowego w Polsce to duże firmy.

    I nie widzę powodu, dla którego jakieś duże czy średnie ubezpieczenie
    nie mogłoby być udzielone przez centralę (czy partnerską firmę) zza granicy.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2015-12-07 08:16:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Dec 2015 21:48:16 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > No, nie. Podatek jest od aktywów.
    >
    > Kredyty == aktywa, obciążone podatkiem
    > Lokaty == pasywa, podatkiem nieobciążone
    > Więc od tych "ulokowanych" pieniędzy - państwu nie przybędzie.

    I co z nimi zrobia ?
    W banknotach w skarbcu beda trzymac, czy na koncie w NBP ?
    Jedno i drugie to nadal aktywa w bilansie.

    Banki przystapily do kontrataku - zapowiedzialy rezygnacje z kredytow
    hipotecznych i powiekszenie marz.

    > Tych trochę jest. 80% rynku ubezpieczeniowego w Polsce to duże firmy.
    > I nie widzę powodu, dla którego jakieś duże czy średnie ubezpieczenie
    > nie mogłoby być udzielone przez centralę (czy partnerską firmę) zza granicy.

    Ba - normalna rzecza jest reasekuracja.
    Tym niemniej ubezpieczyciel musi miec duze aktywa
    -na wypadek masowych szkod, np kleska zywiolowa,
    -dla zabezpieczenia ubezpieczen na zycie itp

    Chociaz ... przy reasekuracji na to pierwsze w zasadzie nie musza ...

    J.

  • 8. Data: 2015-12-07 09:21:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/07/2015 04:16 PM, J.F. wrote:

    > I co z nimi zrobia ?
    > W banknotach w skarbcu beda trzymac, czy na koncie w NBP ?
    > Jedno i drugie to nadal aktywa w bilansie.

    Lokaty/depozyty to pasywa dla banku.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 9. Data: 2015-12-07 10:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 12/07/2015 04:16 PM, J.F. wrote:

    >Lokaty/depozyty to pasywa dla banku.

    Zrozum - depozyty to pasywa. Ale bilans musi sie zgadzac i pasywa
    musza miec odbicie aktywach.
    Skoro wplynely pieniadze, to bank je ma lub sam ulokowal gdzies, i to
    sa aktywa.
    No - moze prezes przepic, ale wtedy to bank dlugo nie pociagnie.

    Jesli banki beda chcialy ten podatek zmniejszyc, to bedzie trzeba
    zmniejszych ilosc przyjetych depozytow.
    Co im raczej niezbyt pasuje. Ale ten podatek nie jest duzy - wiec
    jesli chca zyski utrzymac, to wystarczy marze podniesc.
    Oprocentowanie lokat w dol, kredytow w gore, a w ogole najlepiej
    miniratki wciskac na 30% RRSO.

    J.

  • 10. Data: 2015-12-07 11:22:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/07/2015 06:19 PM, J.F. wrote:

    > Zrozum - depozyty to pasywa. Ale bilans musi sie zgadzac i pasywa musza
    > miec odbicie aktywach.

    Ale przecież kredytu udzieli, dajmy na to, Deutsche Bank Niemcy czy
    Getin Bank Rumunia.

    Pieniądze, owszem, wpłyną do Polski, początkowo poleżą przez parę dni na
    jakimś koncie (niekoniecznie w DB Polska czy Getin Bank), po czym
    częściowo zostaną wydane na komponenty, chemikalia czy inne produky,
    dajmy na to, za granicą.

    > Skoro wplynely pieniadze, to bank je ma lub sam ulokowal gdzies, i to sa
    > aktywa.

    System bankowy - bo niekoniecznie ten sam bank, który udzielił kredytu.
    Minus, import, jak wyżej.

    A owszem.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com