  • 31. Data: 2012-02-16 10:58:17
    Temat: Re: ile bylo warte X zl w roku 1984?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości
    news:4f3c7518$1@news.home.net.pl...

    > Bez przesady - cukierki, konserwy i sery byly.

    Ile razy przypomnę sobie smak wyrobu czekoladopodobnego to mi się robi
    niedobrze.

    > Tylko, ze takie żelazko działało 10 lat i więcej. Nie gniotsja - nie
    > łamiotsja

    Od lipca 2006 obowiązuje zakaz produkcji trwałych sprzętów AGD i RTV to nie
    ma co się dziwić.

    > Znasz kogoś, kto w 89 nie miał telewizora?
    Nie znam, ale większość kolegów ze studiów miała samoróbki, a moi rodzice
    takiego kupionego z uszkodzonym programatorem (dotykowy 4 pozycyjny, ciągle
    sam wskakiwał na jedną z tych pozycji - naprawa grosze).
    P.G.

  • 32. Data: 2012-02-16 11:28:57
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 11:58:17, napisałeś na temat: "ile bylo
    warte X zl w roku 1984?"
    Piotr Gałka p...@C...pl, news:4f3ce14d$1@news.home.net.pl

    > Od lipca 2006 obowiązuje zakaz produkcji trwałych sprzętów AGD i RTV to nie
    > ma co się dziwić.

    Coś więcej w tym temacie możesz podać? Jakiś link itp.

    --
    TZ

    - Cesarz Klaudiusz był nieśmiały, wiec nie odważył się zabić swojej żony. -

  • 33. Data: 2012-02-16 11:48:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 16 Feb 2012 12:28:57 +0100, TZ <g...@t...cy[ROT13]>
    wrote:

    >Coś więcej w tym temacie możesz podać? Jakiś link itp.

    strzelam: ROHS?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 34. Data: 2012-02-16 12:17:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "TZ" <g...@t...cy[ROT13]> napisał w wiadomości

> [...]
    > warte X zl w roku 1984?"
    > Piotr Gałka p...@C...pl,

    > Coś więcej w tym temacie możesz podać? Jakiś link itp.

    Mam na myśli dyrektywę ROHS zmuszającą do lutowania prawie czystą cyną.
    W 2005 czytałem opinię gościa, który interesował się tym zawodowo. Na swojej
    stronie zgromadził wtedy około 4000 artykułów na temat lutowania
    bezołowiowego. Jego decyzja była taka: Obkupić się w co się da zanim wejdzie
    ROHS i przeczekać, aż kilka wypadków śmiertelnych spowoduje jej wycofanie.
    Whiskersy (rosnące mikrometrowej grubości wąsy na powierzchni lutowia
    prowadzą do zwarć sąsiednich ścieżek).
    Były jakieś awarie satelitów tym spowodowane i awaryjne wyłączanie jakiegoś
    reaktora w USA.
    W zwykłym sprzęcie nikt tego tak dokładnie nie bada - się wyrzuca psiocząc
    na jakość współczesnego sprzętu.
    A zaraza cynowa występuje, gdy cyna znajdzie się w niskiej temperaturze
    (niska oznacza poniżej +13 st.C) i skutkuje stopniową zamianą spoiny w
    piasek.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lutowanie_bezo%C5%82owi
    owe
    http://rohs.com.pl/?tag=tin-whiskers
    Rok temu na pme była dyskusja o nie słuchających kierowcy Toyotach. Ja
    stawiałem, że przyczyną jest ROHS i się okazało:
    http://evertiq.pl/news/6193
    Przy tych Toyotach to chyba był jeden wypadek śmiertelny.
    Co ciekawe ROHS nie dotyczy obecnie przemysłu motoryzacyjnego, tylko jak tu
    zrobić normalnie, kiedy wszyscy produkują wyłącznie elementy ROHS.
    A Unia planuje wprowadzenie wymagania ROHS do wszystkiego (włącznie ze
    sprzętem medycznym).
    P.G.

  • 35. Data: 2012-02-16 21:03:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote on
    2012-02-16_11:58

    > Od lipca 2006 obowiązuje zakaz produkcji trwałych sprzętów AGD i
    > RTV to nie ma co się dziwić.

    Dziennik ustaw nr ?

    witrak()

  • 36. Data: 2012-02-16 21:27:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote on
    2012-02-16_13:17

> [...]
    > A zaraza cynowa występuje, gdy cyna znajdzie się w niskiej
    > temperaturze (niska oznacza poniżej +13 st.C) i skutkuje stopniową

    Ale to dotyczy czystej cyny - dopuszczalne 0.1 % Pb w lutowiu nie
    wystarcza do zahamowania ?

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Lutowanie_bezo%C5%82owi
    owe
    > http://rohs.com.pl/?tag=tin-whiskers

    I nie ma na to rady? Lakierowanie ? Pokrywanie żywicą jest w końcu
    stosowane od dawna.
    A wskazany artykuł jest raczej mocno POV - *ani jednego* argumentu
    wskazującego pozytywy tej techniki (i posrednio - dyrektywy), a w
    końcu jakieś (może kiepskie) chyba były. I żadnego odsyłacza do
    źródeł - mocno podejrzane.

    witrak()

  • 37. Data: 2012-02-16 21:34:00
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 22:03:12, napisałeś na temat: "ile bylo
    warte X zl w roku 1984?"
    witrak() w...@h...com, news:jhjqou$rfp$2@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Dziennik ustaw nr ?

    Może sam zacznij podawać źródła, co?

    --
    TZ

    - W karczmie muzykant rżnął skrzypce od ucha do ucha. -

  • 38. Data: 2012-02-16 21:37:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    TZ <g...@t...cy[ROT13]> writes:

    > W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 22:03:12, napisałeś na temat: "ile bylo
    > warte X zl w roku 1984?"
    > witrak() w...@h...com, news:jhjqou$rfp$2@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Może sam zacznij podawać źródła, co?

    "Ciężar dowodu spoczywa na tym, kto z faktu wywodzi skutki prawne" czy
    jakoś tak.

    KJ
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 39. Data: 2012-02-16 21:56:10
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote on 2012-02-16_22:34

    > W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 22:03:12, napisałeś na temat: "ile bylo
    > warte X zl w roku 1984?"
    > witrak() w...@h...com, news:jhjqou$rfp$2@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Może sam zacznij podawać źródła, co?

    Chyba wie co mówi, jak podaje szczegóły ? Od razu powinien podać,
    ale mu się nie chciało - jego prawo. A moje - zapytać/poprosić.

    To czy ja podaję czy nie - nie ma tu nic do rzeczy: typowe "A u
    was Murzynów biją."

    witrak()

  • 40. Data: 2012-02-16 22:27:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zenek <t...@p...pl> writes:

    > Bo byly ba nawet byly kolonie letnie darmowe dla pracownikow wielu
    > zakladow pracy a na tych koloniach normalne jedzenie i nie tylko chleb
    > z marmolada.

    Nie spotkałem się z niczym podobnym, ale może to kwestia bycia to
    towarzyszem czy kimś podobnym.

    > Chleb w kazdym badz razie przypominal chleb a mleko i maslo mleko i
    > maslo nie jakies plastikowo papierowe gowno.

    No jasne, chleb o smaku trocin (nie mówie że teraz takich nie ma, ale
    teraz można sobie wybrać) i mleko "tłuste" (bardziej tłuste niż to od
    rolników, z którego było wytwarzane) tylko dla dzieci itp., oraz chude,
    które śmierdziało proszkiem i przypominało bardziej wodę niż mleko. BTW
    szansa na przegotowanie w ciągu godziny po dostawie do sklepu wynosiła
    tak z 50%, ciekawe dlaczego.

    > I nie pierdol juz glupot bo zylem w PRLu i doskonale pamietam co bylo
    > a czego nie mozna bylo kupic.

    Chyba w sklepie z firankami.
    Z tym Balcerowiczem zwłaszcza świetnie pamiętasz :-(

    Ja niestety pamiętam sklepy mięsne, do których kolejki ustawiały się już
    wieczorem poprzedniego dnia, zadowolonych ludzi kupujących słone masło
    "z bloku" albo np. papier toaletowy na sznurku, torebka zwykłych kurzych
    jajek to był wielki skarb.
    --
    Krzysztof Halasa