  • 11. Data: 2010-05-15 12:22:45
    Temat: Re: hsbc opinia
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hsm34r$6eu$...@n...onet.pl...

    > Chyba chodziło o chargeback?

    Tak tak. I to w sytuacji kompletnie nieoczywistej (przez pomyłkę został
    zakupiony dwa razy ten sam bilet lotniczy z Twojego ulubionego Tblilisi do
    bodajże Kijowa, więc wina tak jakby "po mojej stronie").

  • 12. Data: 2010-05-15 14:46:45
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    MarekZ pisze:

    > Moim zdaniem jest to oferta dla drobnego przedsiębiorcy (lub zapalonego
    > turysty), który wykonuje niezbyt wysokie transakcje międzynarodowe (nie
    > jest zainteresowany ofertą Premier), szczególnie jeśli wykonuje je
    > czasami w GBP albo jego kontrahenci posiadają rachunki w HSBC.

    Lol, to niezbyt szeroka grupa docelowa by byla...
    Dla drobnych przedsiebiorcow jest Business Direct, o ile sie nie myle.

    > Ale w sumie pytanie zadałeś ciekawe. Może mamy kogoś z HSBC na grupie?
    > Kto miał być klientem docelowym oferty Advance?

    Bylem na prezentacji tego produktu, zbyt dokladnie nie sluchalem, ale
    zidentyfikowali jakies trzy profile typowego klienta - jednym byla
    "kobieta sukcesu", drugim - profesjonalisci w okolicach trzydziestki o
    dobrej sytuacji materialnej, myslacy o zabezpieczeniu rodziny, trzeciego
    nie pamietam.

    Z tego co sie zorientowalem, to ma byc cos w rodzaju "malego Premiera" -
    takiego wstepu, kiedy jeszcze nie masz wystarczajaco duzo kasy, ale
    dobrze rokujesz na przyszlosc. Zalozenia byly takie, zeby klient
    dostawal cos, czego nie ma w innym banku. Takimi wyroznikami ma byc
    m.in. coroczne spotkanie z doradca w sprawie ustalenia planu finansowego
    na dany rok. To mogloby byc swietne, tylko obawiam sie ze sprowadzi sie
    nie do faktycznej analizy Twoich potrzeb finansowych, a do ciaglego
    wciskania nowych produktow HSBC (a to planu oszczednosciowego, a to
    funduszy, a to jeszcze czegostam). W kazdym razie, plany oszczednosciowe
    i dostep do inwestycji ma byc glownym atutem - sek w tym, ze chyba tylko
    oni mysla ze te produkty sa unikatowe i rewelacyjne, rynek zdaje sie
    miec to w nosie. Inny wyroznik to ubezpieczenie podrozne na calym
    swiecie (chyba).

    Moim zdaniem ogromnym minusem jest brak domu maklerskiego (ok, placisz
    10 czy 20 zl na miesiac, ale faktycznie masz tam wszystko - tymczasem tu
    nie masz jednej z podstawowych rzeczy). Oferta jest godna polecenia,
    jesli ktos duzo podrozuje, sluzbowo badz prywatnie, badz czesto zmienia
    miejsce zamieszkania - jakby na to nie patrzec, to jeden z najwiekszych
    bankow swiata, chociaz patrzac na ich dzialania w Polsce - to nie wiem
    jakim cudem ;-)

    Kwik

  • 13. Data: 2010-05-15 14:59:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Lol, to niezbyt szeroka grupa docelowa by byla...
    > Dla drobnych przedsiebiorcow jest Business Direct, o ile sie nie myle.

    Starałem się znaleźć grupę, dla której byłaby to naprawdę dobra oferta,
    lepsza od innych. Nie moja wina, że to taka niewielka grupa, no ale może nie
    mam racji. :)

    > Bylem na prezentacji tego produktu, zbyt dokladnie nie sluchalem, ale
    > zidentyfikowali jakies trzy profile typowego klienta - jednym byla
    > "kobieta sukcesu",

    Mocne. :)

    > Z tego co sie zorientowalem, to ma byc cos w rodzaju "malego Premiera" -
    > takiego wstepu, kiedy jeszcze nie masz wystarczajaco duzo kasy, ale dobrze
    > rokujesz na przyszlosc. Zalozenia byly takie, zeby klient

    Więc darowałbym to sobie.

    > Takimi wyroznikami ma byc m.in. coroczne spotkanie z doradca w sprawie
    > ustalenia planu finansowego na dany rok.

    No to to już jest mega-mocne. :)

> [...]
    > faktycznej analizy Twoich potrzeb finansowych, a do ciaglego wciskania
    > nowych produktow HSBC (a to planu oszczednosciowego, a to funduszy, a to

    Co do zasady, co jakiś tam sprzedawca/doradca może powiedzieć klientowi
    odkrywczego o jego potrzebach finansowych? Tak jak piszesz, wiadomo do czego
    się to sprowadzi.

    > W kazdym razie, plany oszczednosciowe i dostep do inwestycji ma byc
    > glownym atutem - sek w tym, ze chyba tylko oni mysla ze te produkty sa
    > unikatowe i rewelacyjne, rynek zdaje sie

    Są w tym gorsi nawet od mBanku.

    > Moim zdaniem ogromnym minusem jest brak domu maklerskiego (ok, placisz

    Ta cecha wyklucza w ogóle tę ofertę dla mnie jako główny bank. Może dlatego
    te kobiety jako target? :)

    > Oferta jest godna polecenia, jesli ktos duzo podrozuje, sluzbowo badz
    > prywatnie, badz czesto zmienia miejsce zamieszkania

    Racja. Należy to dodać do ich realnej grupy docelowej.

  • 14. Data: 2010-05-15 15:06:28
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 15 Maj, 16:46, Kwik <k...@n...pl> wrote:

    > Bylem na prezentacji tego produktu, zbyt dokladnie nie sluchalem, ale
    > zidentyfikowali jakies trzy profile typowego klienta

    Gdzie organizuja takie spotkania? Chetnie bym sie wybral :).

    MK

  • 15. Data: 2010-05-15 15:47:53
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> dared to write:
> [...]
    > zakupiony dwa razy ten sam bilet lotniczy z Twojego ulubionego Tblilisi
    > do bodajże Kijowa, więc wina tak jakby "po mojej stronie").

    No qrka, nie powiesz, że bywasz w Tbilisi? Godzinki na wspólne opróżnienie buteleczki
    wina byś kiedy nie znalazł?

    k.

  • 16. Data: 2010-05-15 15:56:03
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > No qrka, nie powiesz, że bywasz w Tbilisi? Godzinki na wspólne opróżnienie
    > buteleczki wina byś kiedy nie znalazł?

    Jeszcze nigdy nie byłem, choć moja dobra znajoma bywa dość regularnie (to
    jej kupowałem ten bilet), więc "georgian snickers" oraz świetne wina no i
    czaczę znam doskonale :).

    Zachęcony jej opowieściami oraz tym co tu czytam na grupie o gruzińskiej
    bankowości zamierzam się w końcu wybrać w najbliższych miesiącach na jakiś
    tydzień. :)

  • 17. Data: 2010-05-15 17:51:22
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    > Gdzie organizuja takie spotkania? Chetnie bym sie wybral :).

    Powiedzmy ze do niedawna bylem pracownikiem tej grupy (uprzedzam, dla
    renomy wlasnego nick'a - nie mialem nic wspolnego z tworzeniem ich
    produktow dla Polski ;-) i bylo to spotkanie - element heroicznej proby
    o zwiekszenie ilosci klientow (chocby wewnetrznych).

    Kwik

  • 18. Data: 2010-05-15 20:44:51
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    tarantula wrote:

> [...]
    dvance/current_ac...

    > no plusem jest to ze placisz za wszystko 20 zl/mc a wszystko masz
    > zadarmo ,
    > a inne banki ktore cos w podobie oferuja zawsze maja ukryte oplaty za
    > przelew lub karte itp

    wcale nie ukryte, wszsytko jest w TOiP. przyklady konkurencji:
    1).
    darmowe konto internetowe dbnet + karta debetowa (z darmowymi wyplatami
    ze wszystkich bankomatow) za 0pln o ile wykona sie 1 transakcje w miesiacu,
    inaczej kosztuje 5pln.
    finalnie: konto za max. 5pln.
    2).
    darmowe konto w aliorze + karta debetowa za bodajze 3pln.
    3).
    darmowe konto w millennium + karta debetowa tez za jakies marne pln.
    4).
    darmowe konto w eurobanku + karta debetowa za 0,95pln/m-c
    5).
    i jeszcze sie pewnie znajdzie kilka innych bankow.

    a hsbc-advance? to samo co u konkurencji za 20pln - smiech na sali.
    ale jak na nie patrzec, to maja 145 lat dosiwadczenia w dymaniu klientow :)

    > chodzilo mi czy ktos ma do czynienia ogladajacych ta grupe z tym
    > bankiem

    widzialem hsbc-premier przez szybke na krakowskim rynku,
    ale balem sie tam wejsc, bo podobno ochrona wynosi jak sie
    wchodzi bez 100kpln w kieszeni ;)

  • 19. Data: 2010-05-16 10:59:44
    Od: tarantula <a...@g...com>

    jak bylem w anglii w hsbc to nawet mi zaproponowali wysylke statemantu
    (wyciag z konta) do polski bylem w szoku malym, nie wyniesli mnie z
    branch'u , bardzo chcieli bym mial konto u nich

    a odnosnie ukrytych oplat to wlasnie je wymieniles tzn ze jest sporo
    oplat i trzeba wertowac TOIP'a, a tu w hsbc masz jedna i juz nic nie
    placisz wiecej wiec nie musisz potem sie dziwic za co ci pobrali
    oplate a potem nie wiedza sami za co, w paru bankach tak jest

    dobra odejmujac brak domu maklerskiego w hsbc , mozna przelknac jak
    ktos nie gra na gieldzie ,

    czy byscie polecili oferte szaremu kowalskiemu jako glowny bank z
    ubezpieczeniem w koncie?

  • 20. Data: 2010-05-16 17:47:21
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> dared to write:
> [...]
    >
    > Zachęcony jej opowieściami oraz tym co tu czytam na grupie o gruzińskiej
    > bankowości zamierzam się w końcu wybrać w najbliższych miesiącach na

    No wina, ba! Choćby dlatego warto tu mieszkać - nie mówiąc o podwójnej autoryzacji
    kart ;)
    Ja tu jeszcze tylko przez miesiąc, tak że niewiele czasu zostało... Najtaniej latają
    Air Baltic, Air Batumi (z Kijowa), Belavia, Aerosvit...
    Dzisiaj lecę do Rygi, będę z powrotem we środę do tego czasu nie będę mógł czytać
    grupy...
    k.