  • 1. Data: 2003-01-14 21:32:34
    Temat: gdzie ulokować 13k zł?
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Na 3 miesiące albo raczej żeby min co 3 miesiące można było wyciągnąć
    pieniądze bez straty %.
    Pomóżcie. Na bankierze trzeba wybirać od razu między rodzaj inwestycji a ja
    nie wiem nawet tego.
    Lokata? może jakiś fundusz inwestycyjny? albo obligacje? nie mam pojęcia

    Marcin Lubojański
    interesujesz się turystyką? zapraszam na:
    www.goscinni.betacom.pl
    www.tramping.slask.prv.pl

  • 2. Data: 2003-01-14 21:54:09
    Temat: Re: gdzie ulokować 13k zł?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b01vud$t87$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl, Marcin Lubojański wrote:
> [...]
    > inwestycji a ja nie wiem nawet tego.
    > Lokata? może jakiś fundusz inwestycyjny? albo obligacje? nie mam

    Co 3 miesiące, ale na ile planujesz inwestycję?

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-01-15 00:30:59
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Osobnik podający się za Robert <s...@o...pl> w poście
    news:b020u8$9fc$1@topaz.icpnet.pl napisał:

    > Co 3 miesiące, ale na ile planujesz inwestycję?

    Te pieniądze mają być jako zabezpieczenie od "niewiadomoczego" - inwestycja
    raczej na dłuższy czas. Tyle że nie mogą być cały czas zamrożone. Min. co 3
    miesiące musi być możliwość wyciągnięcia ich bez straty %
    Takie mam założenia ;-)

  • 4. Data: 2003-01-15 06:36:27
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b02aa8$bq7$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl, Marcin Lubojański wrote:

> [...]
    > inwestycja raczej na dłuższy czas. Tyle że nie mogą być cały czas
    > zamrożone. Min. co 3 miesiące musi być możliwość wyciągnięcia ich bez

    No to np.
    - eMax lokata w mBanku
    - eMax rachunek w mBanku (o 0,2% mniej, ale większa płynność - w każdej
    chwili)
    - lokaty 90-dniowe w Lukasie (po ostatnich zmianach mniej atrakcyjne)
    - netKonto z netKombo w LGnet - porównywalne z eMaxem, obecnie trochę więcej
    jeśli utrzymasz 6 mies., ale przyszłość niewiadoma przy Nordei (choć zawsze
    można przelać)
    - fundusz pieniężny o dobrych wynikach (bezpiecznie), np. Union Inv., GTFI,
    Skarbiec
    - fundusz zrównoważony/akcji (spore ryzyko i prowizja przy zakupie, ale może
    w najbliższym czasie da się zarobić)

    przypominam, że w mBanku prawdopodobnie za tydzień będzie można nabywać i
    umarzać bezpośrednio z serwisu jednostki funduszy, więc nawet możesz
    troszeczkę aktywnie poinwestować

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-01-15 10:13:20
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    news:b02vhj$mfk$1@topaz.icpnet.pl napisał:

> [...]
    > nabywać i umarzać bezpośrednio z serwisu jednostki funduszy, więc
    > nawet możesz troszeczkę aktywnie poinwestować

    Jest gdzieś na sieci jakiś 'manual' o funduszach inwestycyjnych? Nigdy się
    tym zbytnio nie interesowałem ale chyba właśnie 'nadejszła wiekopomna
    chwila'.

    Chyba mbank + jednostki funduszu wykupywane przez www to najlepsze
    rozwiązanie.
    Tylko trzeba jeszcze wybrać jakiś fundusz. Czy przy sprzedaży/zakupie
    jednostek funduszu pobierane są jakieś prowizje? Jeśli tak to jak je
    zmienimalizować?

  • 6. Data: 2003-01-15 10:22:21
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    http://tfi.hoga.pl/tfi_podstawy.asp

  • 7. Data: 2003-01-15 10:22:37
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

> [...]

    > nabywać i umarzać bezpośrednio z serwisu jednostki funduszy, więc
    > nawet możesz troszeczkę aktywnie poinwestować

    Pisze to gdzieś na www mbanku? Bo nie mogę znaleźć.

  • 8. Data: 2003-01-15 10:37:37
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b03d3r$kkt$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl, Marcin Lubojański wrote:
    > Osobnik podający się za Robert <s...@o...pl> w poście
    > news:b02vhj$mfk$1@topaz.icpnet.pl napisał:

    > Pisze to gdzieś na www mbanku? Bo nie mogę znaleźć.

    Na razie nie, musisz zaufac mojej informacji ;)

    No chyba że to uznasz za www mBanku:

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/search.php3?f=1&sea
    rch=SFI&match=1&date=30&
    fldsubject=1&fldbody=1

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-01-15 10:42:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b03cej$jjl$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl, Marcin Lubojański wrote:

    > Tylko trzeba jeszcze wybrać jakiś fundusz. Czy przy sprzedaży/zakupie
    > jednostek funduszu pobierane są jakieś prowizje? Jeśli tak to jak je
    > zmienimalizować?

    Prowizje zależą od typu funduszu, wysokości kwoty, konkretnego towarzystwa,
    pośrednictwa.

    Jak zminimalizować prowizje:

    - unikać pośrednictwa (ale mBank ma nie pobierać dodatkowych)
    - inwestować duże kwoty
    - wybierać towarzystwa o niższych prowizjach
    - wybierać typy funduszy o niższych prowizjach

    Niższe (lub zerowe - no-load) prowizje mają zwykle fundusze pieniężne,
    dłużne (obligacji), następnie zrównoważone, największe agresywne (akcji).

    Jednak ważniejsza jest maksymalizacja całego zysku niż minimalizacja
    prowizji.

    --
    Robert