  • 11. Data: 2009-03-31 22:36:13
    Temat: Re: [eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:4e8f.0000015e.49d298c7@newsgate.onet.pl...

    > Jak wprowadzą u nas w mieście parkometry na kartę płatniczą to pogadamy ;)

    A nie wystarczylyby bankomaty?

    MK

  • 12. Data: 2009-03-31 22:45:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No ale zrozumiałbym jeśli bank miałby na to jakąś klauzulę, którą
    > podpisałem/ zaakceptowałem razem z umową o konto. Ale tak jak pisałem
    > nie są w stanie mi nic takiego pokazać ani też w regulaminie nie
    > widnieje. Czy zatem bank może aż tak dalece idącą samowolę przejawiać?

    Może bo ludzie sąleniwi. Gdbyś np. podał ich do sądu z żądaniem zapłaty
    kary, którą dostałeś za parkowanie bez zapłaty, z uwagi, że eurobank odmówił
    ci wypłaty pieniędzy, względnie o zadośćuczynienie powołując się na kodeks
    cywilny, w którym jest zapis, że bank nie może odmówić dostępu posiadaczowi
    rachunku do jego pieniędzy.

    Art. 725 [Pojęcie] Przez umowę rachunku bankowego bank zobowiązuje się
    względem posiadacza rachunku, na czas oznaczony lub nieoznaczony, do
    przechowywania jego środków pieniężnych oraz, jeżeli umowa tak stanowi, do
    przeprowadzania na jego zlecenie rozliczeń pieniężnych.

    Art. 726 [Rozporządzanie pieniędzmi] Bank może obracać czasowo wolne środki
    pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z obowiązkiem ich zwrotu w
    całości lub w części na każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek
    zwrotu od wypowiedzenia.

    Ponieważ jest to zapis ustawowy, a paszport jest pełnoprawnym dokumentem
    tożsamości, to wg mnie nawet żadne bzdurne zapisy regulaminu tego nie
    zmienią.

  • 13. Data: 2009-03-31 22:57:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Parl Dro wrote:
    > Czy zatem bank może aż
    > tak dalece idącą samowolę przejawiać?

    To nie bank, to pinda w spódniczne.
    Niestety po za nagwizdaniem jej niewiele więcej w tym momencie możesz
    jej zrobić.

  • 14. Data: 2009-03-31 22:58:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Parl Dro wrote:

    > Jak wprowadzą u nas w mieście parkometry na kartę płatniczą to pogadamy ;)

    przecież mandat bez problemu możesz opłacić przelewem. :)

  • 15. Data: 2009-03-31 23:04:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    > Ponieważ jest to zapis ustawowy, a paszport jest pełnoprawnym
    > dokumentem tożsamości, to wg mnie nawet żadne bzdurne zapisy regulaminu
    > tego nie zmienią.

    Przy obowiazkowej wymianie dowodow powstalo takie zamieszanie -
    uniewazniono ksiazeczkowe jednoczesnie robiac histerie, ze "tylko nowy
    dowod osobisty".
    Banki wyrobily w pracownikach przeswiadczenie, ze paszport, prawo jazdy,
    ksiazeczka wojskowa - to tylko "drugi dokument ze zdjeciem" wymagany w
    niektorych sytuacjach.
    A jednoczesnei poniewaz u nas obywatel ma obowiazek posiadac (nie nosic
    ze soba, a posiadac) dowod, to banki nie maja specjalnych problemow z
    uzyskiwaniem tego dokumentu od klienta do identyfikacji.

  • 16. Data: 2009-03-31 23:09:06
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 23:47:11 +0200, Parl Dro napisał(a):

    > No właśnie to mnie najbardziej ciekawi... Jak to jest z prawem odgórnym u nas w
    > Polsce - co jest dokumentem poświadczającym tożsamość? Przecież paszportu na
    > całym świecie używam do potwierdzenia swojej tożsamości.

    Z mojego doświadczenia wynika, że banki takie przeszkody tworzą, gdy
    mają problemy z płynnością.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2009-03-31 23:23:08
    Temat: Re: Wypłatapieniędzy z konta - problem
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 31 Mar, 22:50, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:

    Z prawnego punktu widzenia zarówno dowód osobisty jak i paszport
    potwierdzają tożsamość i obywatelstwo polskie ich posiadacza, pod tym
    względem są one równoprawne. Bank naraża się na delikt, ponieważ
    odmawia wypłaty środków osobie, która należycie potwierdziła tożsamość
    jako ich właściciela.

  • 18. Data: 2009-04-01 08:01:45
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Może poprosić o zmiane na arkuszu swoich danych osobowych i wpisanie paszportu do
    systemu.
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-04-01 08:02:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy już upadł którykolwiek bank, w którym trzymałeś swoje 50 zł?
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-04-01 08:59:59
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >    Ponieważ jest to zapis ustawowy, a paszport jest pełnoprawnym dokumentem
    > tożsamości, to wg mnie nawet żadne bzdurne zapisy regulaminu tego nie

    Ale, jak wspomniałem, bank nie posiada w regulaminie konta, który dostałem wraz
    z umową, jakiejkolwiek informacji o tym, że do identyfikacji potrzebny jest
    tylko dowód. Ani pracownik w placówce ani infolinia nie potrafili mi przytoczyć
    żadnego przepisu, który to reguluje u nich, nawet wewnętrznie, ciągle tylko
    powtarzają "bo tak". No i robi się paranoja. Przez takie bzdurne pseudoprzepisy
    (a raczej widzimisię) dochodzi do tego, że klienci, którzy ponoć w bankach są
    najważniejsi, grają jak im krawaciarze zagrają. Popytałem znajomych czy mieli
    podobne sytuacje i wychodzi na to, że w tej kwestii panuje totalna samowola. W
    tym samym banku różne osoby potrafią przyjąć dowód a inne zadowolą się
    paszportem. I kto ma rację?

    PD