  • 1. Data: 2009-02-20 03:15:59
    Temat: euro - Polska,a Slowacja
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Co sadzicie o ponizszym:

    1.
    teraz zaplacimy za obrone przed euro - np. Slowacja, w przeciwienstwie do
    Polski, ma euro i w zasadzie [co-by-to-nie-znaczylo] jest bardziej odporna
    na kryzys, w zasadzie nie tyka jej (jak mowia i pisza tu i tam)...

    2.
    ale wlasciwie dlaczego kryzys "nie tyka" Slowacji? Naprawde z powodu
    euro,ktore ma?
    Inni takze maja,a jednak przywitali sie z kryzysem.

  • 2. Data: 2009-02-20 03:50:07
    Temat: Re: euro - Polska,a Slowacja
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 20 Feb 2009 04:15:59 +0100, "1634Racine" <1...@R...pl>
    wrote:

> [...]
    >Polski, ma euro i w zasadzie [co-by-to-nie-znaczylo] jest bardziej odporna
    >na kryzys, w zasadzie nie tyka jej (jak mowia i pisza tu i tam)...

    Serio tak piszą? Gdzie?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 3. Data: 2009-02-20 06:56:49
    Od: "emes" <e...@t...ru>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > euro,ktore ma?
    > Inni takze maja,a jednak przywitali sie z kryzysem.

    Czy wszyscy zwolennicy Radia Maryja, Pisu i reszta zakompleksionych
    przegranych wyborcow moze wkoncu PRZYJAC DO WIADOMOSCI ze skrot wgpw w
    nazwie tej grupy oznacza warszawska gielde.... a nie grupe o polityce
    regionalnej EU.
    Jesli ktokolwiek z czytelnikow bedzie mial moralna potrzebe przeczytania o
    rudym i jego rzadzie napewno sie do was zglosi. A teraz z nalezytym
    szacunkiem do wlasnych rozumow przestancie pisac w tych tematach.

  • 4. Data: 2009-02-20 07:36:13
    Od: " " <o...@g...pl>

> [...]
    > rudym i jego rzadzie napewno sie do was zglosi. A teraz z nalezytym
    > szacunkiem do wlasnych rozumow przestancie pisac w tych tematach.

    Polityka wpływa na to co się dzieje na rynku walutowym i giełdzie, więc
    rozmowa o niej jest jak najbardziej na miejscu... Inwestorzy zagraniczni
    wiedzą, że pod rządami obecnej ekipy mogą wszystko, więc "jeżdżą po nas" na
    całego... Tylko Polakom "obiektywne" media pokazują jak to rząd się troszczy o
    społeczeństwo a po czasie pokazuje zafrasowaną minę ministrów wzbudzającą
    oczywiście tylko współczucie, no i oczywiście szuka się winnego stanu rzeczy,
    którym zawsze jest PIS :)... Jestem prawie przekonany, że nie mielibyśmy aż
    takich spadków na giełdzie i walucie, gdyby rządzili nami nie malowani POzerzy
    a skromni profesjonaliści... pozdr :)

  • 5. Data: 2009-02-20 08:02:51
    Od: "emes" <e...@t...ru>

> [...]
    > aż
    > takich spadków na giełdzie i walucie, gdyby rządzili nami nie malowani

    nie sprowokujesz mnie do flejmu na ten temat.

  • 6. Data: 2009-02-20 08:26:23
    Od: <o...@g...pl>

    emes <e...@t...ru> napisał(a):

    > nie sprowokujesz mnie do flejmu na ten temat.

    podświadomie Wiesz, że to prawda... Metodą POzerów jest obrażanie i odwracanie
    uwagi, naturalną reakcją jest również obrażanie(obrażający tylko na to
    czekają), ludzie którzy uważają się za inteligentów stosują chamskie metody w
    celu wzbudzenia chamskiej reakcji, żeby potem za pomocą przychylnych mediów
    pokazywać jakie to chamstwo z drugiej strony... Jest to bardzo czytelne dla
    osoby która ma do czynienia ze sztuczkami erystycznymi i zna się na
    psychologii(lecz ile osób się na niej zna)... pozdr :)

  • 7. Data: 2009-02-20 08:48:29
    Temat: Re: euro - Polska,a Slowacja [brak ryzyka walutowego v. względna konkurencyjność gospodarcza]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> pisze:

> [...]
    > Polski, ma euro i w zasadzie [co-by-to-nie-znaczylo] jest bardziej odporna
    > na kryzys, w zasadzie nie tyka jej (jak mowia i pisza tu i tam)...

    Jest bardziej odporna na *niektóre* efekty kryzysu.

    To czy im się to opłaciło w ogóle i czy było opłacalne w tym momencie
    to tak naprawdę zobaczymy pod koniec roku przy porównaniu wskaźników
    gospodarczych i wskaźników bezrobocia. Klasyczną receptą dla "jednego
    państwa" na kryzys jest dewaluacja waluty by proprawić "konkurencyjność
    względną" swojej gospodarki. Słowacja nie może już tego zrobić ale za to
    pozbyła się bardzo zwiększonego w kryzysie ryzyka skoków kursów
    walutowych. Dewaluacja jak każde lekarstwo *w nadmiarze* może być
    (i jest) szkodliwa.

    A jak już powiedziałem: *bilans* tak na poważniej będzie można oceniać
    pod koniec roku a przymierzać się do oceny przynajmniej po kilku
    miesiącach.

    > 2.
    > ale wlasciwie dlaczego kryzys "nie tyka" Slowacji? Naprawde z powodu
    > euro,ktore ma?
    > Inni takze maja,a jednak przywitali sie z kryzysem.

    Z jakim opóźnieniem "Słowacki GUS" opublikowywuje dane gospodarcze?

    Słowacy nie mają problemu z ludźmi którzy wzięli hipoteczne kredyty
    walutowe albo przedsiębiorstwami które (zagraniczne) banki "zagoniły"
    w *pułapkę* asymetrycznych "opcji" walutowych. Tylko że teraz zamiast
    Polacy jeździć kupować na Słowację to Słowacy jeżdżą kupować do Polski.
    A jak już powiedziałem bilans będzie można porównywać za parę miesięcy.

    Ale "ufaj mi jak bakierofi" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto nie uczy swego syna rzemiosła, uczy go złodziejstwa.

  • 8. Data: 2009-02-20 09:05:47
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    o...@g...pl pisze:

> [...]
    > osoby która ma do czynienia ze sztuczkami erystycznymi i zna się na
    > psychologii(lecz ile osób się na niej zna)... pozdr :)

    przeciez to oczywista oczywistosc i niek tu nie bedzie nam sciemnial ze
    biale jest biale a czarne jeszt czarne... ;)

    a merytorycznie: Pyry i S-ka polegly na calej lini gospodarczej, nie
    wykorzystali mocnej zlotowki do wejscia w euro (za czym opowiedzialo sie
    spoleczenstwo w referendum o przystopieniu do UE) i tylko dzieki nim
    mamy takie bagno z walutami, teraz Kaczor D. musi posprzatac po
    wyczynach braci - a to nie jest takie proste...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 9. Data: 2009-02-20 09:40:38
    Od: " " <o...@g...pl>

    SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mamy takie bagno z walutami, teraz Kaczor D. musi posprzatac po
    > wyczynach braci - a to nie jest takie proste...

    99.9 % głosowało za wejściem do UE, nie za przystąpieniem do strefy euro...
    Teraz się dowiadujemy, że głosowaliśmy za EURO ? ... Wciska się Polakowi kit,
    zagłosujmy więc w referendum w sprawie Euro i sprawdźmy czy obywatele
    rzeczywiście wtedy głosowali za Euro, co teraz pewne grupy starają się mu
    wmówić... pozdr :)

  • 10. Data: 2009-02-20 10:43:01
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    emes pisze:
> [...]
    > rudym i jego rzadzie napewno sie do was zglosi. A teraz z nalezytym
    > szacunkiem do wlasnych rozumow przestancie pisac w tych tematach.

    No wiesz co! Żeby dekazzzzzzeeee wymyślać od zwolenników RM i
    zakompleksionych przegranych wyborców, to już gruba przesada.

    Nawet ja wezmę Go w obronę i zaprotestuję, choć biorę wszystkich za
    świadków , że nie jest On bohaterem z mojej bajki i też, tak jak Ty,
    brzydzę się tematami politycznymi na pełnej treści merytorycznych grupie
    WGPW, czemu nie raz wcześniej dałem dowód.