  • 1. Data: 2004-12-28 11:38:14
    Temat: elek.wykaz nr IBAN banków w Polsce
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

    Potrzebuję wykazu numerów kierunkowych banków w Polsce w systemie IBAN w
    postaci elektronicznej. Gdzie taki wykaz mogę znaleźć i czy w ogóle istnieje?

  • 2. Data: 2004-12-28 11:45:50
    Temat: Re: elek.wykaz nr IBAN banków w Polsce
    Od: Marek J <m...@i...wytnijto.pl>

    Ania napisał(a):
    > Potrzebuję wykazu numerów kierunkowych banków w Polsce w systemie IBAN w
    > postaci elektronicznej. Gdzie taki wykaz mogę znaleźć i czy w ogóle istnieje?

    http://www.kir.com.pl/
    tam wchodzisz w "Aktualności", dalej w "Dane z systemu ewidencji
    jednostek bankowych KIR S.A." i tam masz plik zip z bazami danych, które
    poszukujesz :)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2004-12-28 13:21:46
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    jesli chodzi o IBAN to dodajesz sygnature PL przed numerem rachunku.
    NAtomias moze masz na mysli BIC zwany Swiftem?
    KK

  • 4. Data: 2004-12-28 16:32:52
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    Użytkownik "Ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję wykazu numerów kierunkowych banków w Polsce w systemie IBAN w
    > postaci elektronicznej. Gdzie taki wykaz mogę znaleźć i czy w ogóle
    > istnieje?

    IBAN to nie system tylko norma i każdy rachunek ma w niej inny numer :-)
    Poszukujesz pewnie numerów rozliczeniowych nadawanych bankom przez NBP.

  • 5. Data: 2004-12-28 17:01:05
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    norma to standard NRB
    Pozdrawiam
    KK

  • 6. Data: 2004-12-28 17:18:03
    Od: Marek J <m...@i...wytnijto.pl>

    KaRoLa napisał(a):
    > norma to standard NRB

    Są dwie normy - jedna dotyczy numerów IBAN, druga NRB:

    PN-ISO 13616:1998
    Bankowość i pokrewne usługi finansowe. Międzynarodowy numer rachunku
    bankowego (IBAN)

    PN-F-01102:2000
    Bankowość i pokrewne usługi finansowe. Numer Rachunku Bankowego (NRB).
    Elementy i zasady tworzenia

    Pozdrawiam

    Marek