  • 1. Data: 2002-09-25 21:25:12
    Temat: ebay, sprzedaz, platnosc
    Od: "Paweł" <h...@q...stream.pl>

    Hej,

    przepraszam, jesli to pytanie juz sie pojawialo (mam przeczucie, ze
    tak).
    Chcialem zapytac, jaki jest najprostszy/najwygodniejszy/najtanszy
    (niekoniecznie 3 na raz) sposob odebrania pieniedzy po sprzedaniu czegos na
    ebayu. Konto mam niestety tylko w polskim baku...
    Intuicja podpowiada mi, ze nalezy skorzystac z paypala, bidpaya, billpointa.
    W bidpayu mozna np. wyslac sobie Money Order, ale gdzie zrealizowac go w
    Polsce?
    Aha, czy jezeli mam konto walutowe w Polsce (i kod SWIFT banku), to moge
    na nie dostac przelew od ktoregos z tych bidpayow, paypalow, billpointow?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2002-09-26 00:33:00
    Temat: Re: ebay, sprzedaz, platnosc
    Od: "Robert1" <p...@c...cz>

    > Intuicja podpowiada mi, ze nalezy skorzystac z paypala, bidpaya,
    billpointa.
    > W bidpayu mozna np. wyslac sobie Money Order, ale gdzie zrealizowac go w
    > Polsce?

    webpay.pl ?

    Ostatnio chcialem zaplacic paypalem... No wiec trzeba sie zarejestrowac.
    Polski oczywiscie nie ma na liscie, wiec podalem inny kraj... Wszystko ok,
    konto aktywne. Ale zeby z niego przelac trzeba je zasilic - np. karta...
    Wiec podalem numerek karty - i niespodzianka.... Aby aktywowac karte i
    przelac z niej srodki do paypala trzeba podac numerek, ktory pojawi sie na
    wyciagu.... fajnie, tyle ze dane karty podlalem na poczatku m-ca a nie mam
    dostepu do historii online.... no nic, pieniazki wyslalem inna droga... Za
    m-c przyszedl wyciag, obciazanie karty (a jak, nic za darmo) i jest
    numerek... Po podaniu tego weryfikacyjnego numerka i pelnej aktywacji
    dostane chyba 5$ (nie pamietam teraz)... No i ok. Wszystko sie zgadza. Tyle,
    ze teraz z kolei musze przeslac kopie dokumentow... wiec... Skoro podalem
    inny kraj, to sie nie bedzie zgadzac wiec konta nie bede mial aktywanego...
    Wiec stracilem kilka zlotych....

    Tak wiec ostrzegam - paypal z daleka nalezy omijac... Swoja droga ciekawe
    ile zarabiaja na tych, ktorzy sie rejestruja majac nadzieje ze sie uda...
    Niby nie cale 2$ a jednak...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2002-09-26 06:34:56
    Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl>

    On Thu, 26 Sep 2002 02:33:00 +0200, Robert1 wrote:

> [...]
    >
    > Tak wiec ostrzegam - paypal z daleka nalezy omijac... Swoja droga
    > ciekawe ile zarabiaja na tych, ktorzy sie rejestruja majac nadzieje ze

    Jestem kolejna ofiara - 2$ od rejestracji nie jest juz moje..

    Pozdrawiam,

    Nik

  • 4. Data: 2002-09-26 08:11:36
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

> [...]
    na
    > ebayu. Konto mam niestety tylko w polskim baku...

    Najprostszym sposobem jest prosba o wyslanie Ci czeku, albo z prywatnego
    konta czekowego, albo np. czeku podroznego (Amex, Thomas Cook), nastepnie
    jak juz go dostaniesz, skladasz go inkasa w swoim banku.
    Metoda moze nie jest najszybsza ani najtansza (twoj bank napewno potraci
    sobie prowizje za inkaso czeku) ale wielokrotnie przeze mnie sprawdzona.

  • 5. Data: 2002-09-26 08:27:13
    Od: "Paweł Hajto" <h...@q...stream.pl>

    Na bidpay.com (nic lepszego na razie nie znalazlem) jest taki tekst:

    <cytat>
    Please note: Western Union Agent locations are not obligated to cash money
    orders. Sellers should check with their local bank to find out the
    availability of and fees associated with cashing a US$ money order.
    </cytat>

    OK, zalozmy, ze dostalem ten US$ money order. Gdzie w Polsce najkorzystniej
    go zrealizować?

    Paweł

  • 6. Data: 2002-09-26 08:52:53
    Od: "Paweł Hajto" <h...@q...stream.pl>

    > Najprostszym sposobem jest prosba o wyslanie Ci czeku, albo z prywatnego
    > konta czekowego, albo np. czeku podroznego (Amex, Thomas Cook), nastepnie

    Wlasnie, i tu osoba placaca mi moze uzyc Bidpaya do "wygenerowania" czeku
    dla mnie z jej karty kredytowej.
    Czyli Bidpay obciaza jej rachunek, a mi wysyla czek. Majac konto w Bidpayu,
    od razu wiem, ze nastapila platnosc.
    Wysylam rzecz do klienta, a sam czekam spokojnie na czek.

    Mam nadzieje, ze dobrze rozumiem...

    Aha, czym sie rozni "Money Order" od czeku? Czy Money Order moge zrealizowac
    w polskim banku?

    Dzieki za info,
    Pawel

  • 7. Data: 2002-09-26 12:37:00
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    > OK, zalozmy, ze dostalem ten US$ money order. Gdzie w Polsce
    najkorzystniej
    > go zrealizować?

    Tak samo jak kazdy inny czek musi isc do inkasa. Zaden bank Ci nie wyplaci
    kaski od reki. Najkorzystniej bedzie w banku ktory pobierze najmniejsza
    prowizje.
    Money order rozni sie tym od czeku (personalnego) ze nie musisz posiadac
    konta aby go wystawic, po prostu go nabywasz.
    Roznica pomiedzy Money Order a Traveller's checkiem jest natomist taka ze MO
    zostanie Ci wydrukowane na dowolna kwote (np 129,98 $) a TC jest nominowane
    (podobnie do banknotow), jeszcze jedna rzecz to ze MO moze byc wystawiony
    tylko w dolarach amerykanskich lub kanadyjskich.

  • 8. Data: 2002-09-27 17:33:37
    Od: "GoGush" <G...@p...onet.pl>

    A ja polecam ebay Payments (Billpoint) od momemtu trafienia na ebay do
    momentu zaplacenia - ok 3 h.
    zadnych problemow (przynajmjiej z platnoscia) teraz czekam na aparat :)
    A na liscie jest Polska wiec nie musze byc Finem jak w PayPal :).