  • 1. Data: 2006-07-04 07:49:13
    Temat: dobry pomysł aby mieć kasę z kredytu hipotycznego
    Od: "cdrom" <5...@o...pl>

    cześć,

    załóżmy, że chcesz troche gotówki na jakąś
    inwestycję, zakupy, biznes
    a twoii rodzice mają mieszkane a ty zdolność
    kredytową.
    odkupujesz od nich mieszkanie, kasa z banku
    trafia do nich, odni ci przekazuja pieniądze
    - mozesz nimi już obracać !
    jest to tańsze niż rózne pożyczki i inne

    oczywiście trzeba miec w porządku rodzinkę !!!!

  • 2. Data: 2006-07-04 08:23:11
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

> [...]
    > - mozesz nimi już obracać !
    > jest to tańsze niż rózne pożyczki i inne
    >
    > oczywiście trzeba miec w porządku rodzinkę !!!!

    a jeżeli US będzie chciał się dowiedzieć skąd masz na to "obracanie"?

    pozdrawiam,
    sebastian

  • 3. Data: 2006-07-04 10:03:58
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > a jeżeli US będzie chciał się dowiedzieć skąd masz na to "obracanie"?

    powiesz, ze pozyczyles od rodziny tylko, ze trzeba PCC zaplacic...

  • 4. Data: 2006-07-04 10:22:18
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > powiesz, ze pozyczyles od rodziny tylko, ze trzeba PCC zaplacic...

    wporządku, a na dzień dzisiejszy jaki to jest haracz ?

    pozdrawiam,
    sebastian

  • 5. Data: 2006-07-04 11:28:40
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "_=_" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > wporządku, a na dzień dzisiejszy jaki to jest haracz ?

    2% od kwoty.

    marekz

  • 6. Data: 2006-07-04 11:39:25
    Od: "VigoX" <v...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    | Użytkownik "_=_" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    | 2% od kwoty.

    maja zmienic na 20%.

    Vx

  • 7. Data: 2006-07-04 11:49:27
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    VigoX napisał(a):
    > Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości

    > maja zmienic na 20%.

    Ale to zdaje się tylko w przypadku ujawnienia pożyczki po upływie
    terminu zgłoszenia i płatności owych 2%.
    Andrzej

  • 8. Data: 2006-07-04 12:27:41
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > 2% od kwoty.

    Czyli gdy wezmę kredyt hipoteczny na mieszkanie moich dobrych rodziców to
    zapłacę:

    1) min 1% prowizji od wartości kredytu
    2) ubezpieczenie od niskiego wkładu 3,5% od 20% = 0,7% wartości kredytu
    3) ubezpieczenie na życie 0,9% od wartości kredytu
    4) PCC1 - 2% od wartości kredytu
    5) akto notarialny - 1% od wartości kredytu
    6) wpis do księgi wieczystej 200 zł
    7) odsetki od kredytu, np w CHF przy 2,5% na 10 lat odsetek będzie około
    13,5%

    Razem daje to jakieś 19,1% + 200 zł.

    W przypadku kredytu gotówkowego na kogokolowiek, zapłacę

    1) 1,5% prowizji
    2) odsetki od kredytu, np w CHF przy 9% na 10 lat odsetek będzie około 58,6%

    zakładając, że banki nie dają kredytów gotówkowych na 10 lat, to gdy
    przyjmiemy 5 lat odsetek będzie 24,55%

    Razem daje to jakieś od 26% do 60,1% wartości kredytu

    Czyli jakby nie liczyć różnica pomiędzy gotwkowych a hip. wynosi do 7% do
    39%

    pozdrawiam,
    sebastian

  • 9. Data: 2006-07-04 13:14:47
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu _=_ porozsypywal nastepujace haczki:
    > 1) min 1% prowizji od wartości kredytu
    Mozesz trafic na promocje, bez prowizji (aczkolwiek dotyczy raczej PLN)
    > 2) ubezpieczenie od niskiego wkładu 3,5% od 20% = 0,7% wartości kredytu
    Albo podwyzszenie marzy o 0.5% do momentu, kiedy wklad wlasny+kapital
    nie przekrocza wymaganego poziomu wkladu wlasnego
    > 3) ubezpieczenie na życie 0,9% od wartości kredytu
    Niektore banki nie wymagaja ubezpieczenia na zycie
    > 4) PCC1 - 2% od wartości kredytu
    + PCC 2% od wartosci transakcji (znaczy sie od wartosci nieruchomosci)
    > 5) akto notarialny - 1% od wartości kredytu
    Wg mojego stanu wiedzy wzor na wyliczenie oplaty notariusza jest
    bardziej skomplikowany nzi 1%
    > 6) wpis do księgi wieczystej 200 zł
    Albo 400zl, jesli bedziesz potrzebowal dwoch hipotek
    > 7) odsetki od kredytu, np w CHF przy 2,5% na 10 lat odsetek będzie około
    > 13,5%
    Jeszcze dolicz ubezpieczenia murow (bodajze 1%%), ubezpieczenie do czasu
    uprawomocnienia sie wpisu do hipoteki
    --
    badzio

  • 10. Data: 2006-07-04 13:32:26

> [...]
    > Albo 400zl, jesli bedziesz potrzebowal dwoch hipotek
    > Jeszcze dolicz ubezpieczenia murow (bodajze 1%%), ubezpieczenie do czasu

    Ze wszystkim masz rację, a na dodatek, ja nie robiłem tych wyliczeń dlatego,
    że się zapaliłem na taką opcję, wręcz przeciwnie, chciałem rozpocząć
    naprawdę merytoryczną rozmowę i poprostu obliczyć i udowodnić, że nie jest
    tak różowo :)

    pozdrawiam,
    sebastian