  • 11. Data: 2007-11-19 14:15:19
    Temat: Re: czy ma sens inwestycja w fundusze "pod prad"?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Grucha pisze:

    > To, o czym piszesz, psychologia zdążyła już opisać i zaszufladkować jako
    > tzw. "złudzenie gracza". Cały żart polega na tym, że trend może odwrócić
    > się jutro, a może za pięć lat.
    > W ten sposób jednemu kolesiowi udało się zbankrutować najstarszy bank
    > Anglii nie tak dawno temu.

    Dlatego strategia powinna zawierac kapital na 5 lat.

    Ja mam strategie nastepujaca. Stale wplaty 100zl co tydzien z zasady

    Gdy wycena j.u osiaga nowy rekord wyplac 200zl (z FA do FRP)
    i +100zl skladki do FRP
    Gdy wycena osiaga wynik nizszy od rekordu o mniej niz 3% (100zl do FRP)
    Gdy wycena osiagnie wynik od rekordu -3 do -6% (50 zl FA / 50 zl FRP)
    Gdy -6% do -9% 100zl FA
    Gdy -9% do -12% 150zl do FA (100zl regularnej +50 zl konwersja z FRP)
    gdy -12 lub wiecej 200zl do FA (100zl regularnej , 100zl konwersja z
    FRP do FA)

    W wypadku gdy FRP osiagnie 0zl. Dokonywana jest zwieksza skladka
    "wirtualna pozyczka" maksymalnie o 100zl/tydzien . (Wyrownywana potem
    gdy wycena osiagnie wiecej niz -6% od rekordu poprostu "zwrot" pozyczki
    zamiast wplat do FRP.

    Strategia ruszyla 13 lipca w piatek :) na funduszach Union Investment.

    Wynik na dzien 05.11.2007 (16 okresow wplat) 1600zl wplacone
    I tak Strategia Rekin 1627,92zl (101,74%)
    Stale wplaty 100zl 1590,14 (99,38%)
    WIG od dnia 13 lipca (94,19%)
    KUP i Trzymaj od 13 lipca fund Akcji (91,97)

    Jak widac FA Korona Akcji przegrywa z WIGiem
    Dane za ostatni tydzien beda nieco pozniej ale ostry zjazd

  • 12. Data: 2007-11-20 07:10:57
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ma o ile masz nieskonczona kwote pieniedzy. Pozatym w tej strategii nie
    > masz nic co do realizacji zwiekszonego zysku.
    > To jak z graniem gdzie zawsze wygrywasz bo gdy przegrywasz stawkax2,5 az
    > do wygranej. Dziala o ile masz nieograniczony kapital.

    mając nieograniczoną/nieskończoną kwotę pieniędzy nie przejmowałbym się
    czymś takim jak fundusze.

    skoro moje finanse są policzalne, to strategia bez sensu?

  • 13. Data: 2007-11-20 11:41:24
    Temat: Re: czy ma sens inwestycja w fundusze
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Konrad N.S. <n...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    ..
    > skoro moje finanse są policzalne, to strategia bez sensu?
    Raczej tak.
    1. Policz na ile będzie cię starć na codzienne inwestowanie w fundusz po 50
    lub 100 PLN (zakładając, że będą non stop spadki). Co prawda to mało
    prawdopodobne, ale możliwe.
    2. Jakie masz plany na okres non stop wzrostów?

    Lepiej założyć systematyczne wpłaty i konsekwetnie to realizować. Dobrze jest
    określić kiedy masz zamiar realizować zyski - czy za jakiś czas czy po
    spełnieniu konkretnych warunków (jest przykład w wątku już).

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 14. Data: 2007-11-20 14:27:14
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Jeżeli w nieruchomości to napewno nie w Polsce.U nas ceny nieruchomości
    > nadrobiły wzrosty na 10 lat do przodu, więc w najbliższych latach będą
    > tylko spadki.Podobnie jest z działkami.Oczywiście w perspektywie 20 lat
    > można coś zarobić, ale w 5 letniej tylko stracić.

    mysl jak chcesz, ciagle jest taniej niz w europie