  • 41. Data: 2007-11-16 02:15:02
    Temat: Re: brak ?rodków na pokrycie prowizji (ujemne saldo).
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:91ec7b8d-bc4f-4911-81b4-78f9bf9d0e35@w28g2000hs
    f.googlegroups.com...
    On 16 Lis, 01:01, "swen" <n...@n...com> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    > wiadomościnews:a329ca42-ed91-41d8-af4f-77d040e979d9@
    e1g2000hsh.googlegroups.com...

    > A co to ma do sprawy?

    ze nie porownuj bankowosci prl-owskiej do obecnej.
    czarna dziura w histroii i tyle.
    bony pko mozna bylo sobie dostawac zamiast dolarow itp.
    ---------------
    no tak, za PRL-u bylo ciemno, zimno i brudno.
    Milicja strzelala na ulicy do kazdego, chleb byl na kartki ect....
    tak, tak....

    > A ile przelew kosztuje?
    > Ile przelewow wykonujesz miesiecznie i ile cie to kosztuje?

    za darmo z konta w cenie jakpiszesz
    za darmo z KK bezplatnej
    za 50 gr z innego konta w innym darmowym banku(za darmo w obrebie
    banku)

    Ile kosztuje w GB do innego banku?
    -------------------------
    0 funtow.

    > Jak wspomnialem w UK jesli przelewasz pieniadze na w obrebie tego samego
    > banku, sa dostepne na drugim konice w momencie nacisniecia "wyslij" na
    > swoim
    > koncie.

    > Raz jeszcze napisze:
    > Ile cie kosztuje blyskawuiczny przelew, ile razy z tego korzystasz, czy
    > naprawde jest wart swojej ceny?

    za darmo z konta w cenie jakpiszesz
    za darmo z KK bezplatnej - platnosci za media
    za 50 gr z innego konta w innym darmowym banku(za darmo w obrebie
    banku)

    Ile kosztuje przelew w GB do pomiedzy roznymi bankami?
    -------------------------------
    0 funtow.
    -----------------------------

    czy wszystkie banki maja przedstawicielstwa, w ktorych mozna
    bezplatnie wplacac na konto, we wszyskich miejscowosciach? Mieszcowosc
    20tys ludzi i przedstawicielstwa wszystkich bankow? ilu?
    ----------------------------------
    przyklad:
    Miejscowosc 5 tys. mieszkancow, 6 bankow.
    W wiekszych wioskach, sa tak zwane shoping centre gdzie znajdzisz 70% bankow
    operujacych na rynku angielskim.
    --------------------------------

    Ile kosztuje dojazd do swojego banku a nastepnie do banku w ktorym
    mozemy bezplatnie wplacic, jesli mamy platnosci i chcemy sobie
    przelewac rowniez osobom prywatnym, w posiadajacym konta w roznych
    bankach ? Przeliczasz to na paliwo, ze nie wspomne o straconym czasie?

    -----------------------------------
    Mieszkam na wsi, ok 7km od miejscowosci 50tys. i jakies 30km od miasta ktore
    ma ponad 300 tys mieszkancow.
    W miejscowosci jestem ok cztery razy w tygodniu, mam wszystkie banki na
    jednej ulicy w odleglosci ok 10metrow jeden od drugiego. Robie tam zakupy,
    bo supermarketu w mojej wisce nie ma.
    Paliwo rozklada sie rowniez na zakupy, czas operacji w bankach to jakies
    60minut na miesiac lub mniej.
    Sadzisz, ze to az tak duza strata by za to placic?
    ----------------------------------

    > Podaj przyklad wykonania takiego przelewu, ze musi dojsc do niego w ciagu
    > kilku minut i dlaczego nie mozna go zrobic za darmo idac do banku do
    > ktorego
    > przelewasz?

    Dzisiaj puscilem kilka minut temu przelew na platnosc za gaz. Jutro na
    100% bedzie u przeciwnika.
    Na smierc zapomnialem wczesniej zaplacic:)
    Dobrze, ze przelewy tak szybko chodza, bo placilbym odsetki...

    -----------------------------------
    Wiec tak:
    (1) w lenistwie moge ustawic directdebit oczywiscie za darmo, realizacja DD
    tez za darmo. Wowczas jedyne o czym musze pamietac to by byly srodki na
    koncie.
    (2) moge tez isc do banku z rachunkiem i wplacic go za darmo!!! bez zadnej
    prowizji w okienku dowolnego banku.
    (3) jesli nie zaplace za gaz w ciagu wyznaczonego terminu (przewaznie to 14
    dni) po ok 304 tygodniach przychodzi mi upomnienie, a po nastepnych
    3-4tygodniach tak zwany "czerwony" rachunek z wezwaniem do zaplacenia w
    ciagu 7 dni lub kontakt w tej sprawie [chodzi o kontakt telefoniczy,
    dlaczego nie zostala zaplacona faktura, skad problemy, czy brak pieniedzy,
    moze pracodawca nie zaplacicl, ktos ukradl ect. na 99% po takiej rozmowie ty
    ustalasz jak to splacisz i jesli sie tego trzymasz jest OK].
    Odsetki: 0!
    Tak wiec mam prawie dwa miesiace by zaplacic rachunek, wiesz w ciagu 2
    miesiecy ciezko jest nie znalesc 15 minut by w okienku zaplacic lub wyslac
    przelew przez neta... tu 3 dni nie ma zadnego znaczenia jak widzisz.

    Nie mam pojecia, gdzie maja bank, zeby tam isc i wplacic osobiscie -
    chyba jakies warszawskie konto podaja do wplat, nie mieszkam w
    Warszawie (wplacajac w innym banku czy nawet oddziale placi sie za
    koszty przelania )

    Ja tez nie mam pojecia, i tak jest za darmo, przez neta trwa to 3 dni w
    okienku mojego banku tez 3 dni jesli odbiorca jest w innym banku - jaka to
    roznica jesli na zaplacenie mam 2 miesiace?

    > Ale dzieki temu, ja nic nie place za konto, ty jak sadze placisz ok 120zl
    > rocznie - warto?

    To juz doszlismy do tego, ze jednak placisz......

    w ktorym momencie?

    > Warto wydac ok 120 rocznie by przelew doszedl do adresata po kilku
    > minutach - zwlaszcza, ze jak sadze kilkarazy na miesiac mijasz siedzibe
    > swojego i adresata banku....

    Zle sadzisz.
    Rzadko bywam w Warszawie, zeby podtrzymac przyklad.....

    ---------------------------------------
    A co to ma do sprawy? Ja jak wspomnialem mam banki w odleglosi ok 7-8km
    ---------------------------------------

    A jak wspomnialem - mam darmowe przelewy z bezplatnej karty kredytowej
    (jeszcze mi to kredytuja bo platnosc nieoprocentowana jak zakupy
    bezgotowkowe)

    tez tak jest, a propo w UK KK tez sa darmowe:))

    mam bezplatne przelewy z konta platnego (z tym, ze w cenie konta jest
    rowniez kredyt w koncie i swietny interfejs)

    mam wszelkie operacjie w obrembie UK darmowe, kredyt moge sobie wziasc
    gdziekolwiek przez internet... trwa to ok 10 minut i ok 7 dni pozniej na
    przelanie kasy.
    Interfejs jest ubogi, bez znaczenia ja moge miec nawet tekstowy, byle byl
    szybki. nie lubie fontan i tym podobnych blyskotek tam gdzie zalezy mi na
    konkretach. Wiec mi nie przeszkadza badziewny interfejs.

    Mam przelewy za 50 gr (ile to jest na pensy?) w bezplatnym koncie
    mBank.

    nie wiem, ja mam za darmo
    przelicz to na ilosc dokonanych rocznie przelewow.

    Mam przelewy bezplatne w darmowym koncie (Polbank) z ktorych nie
    korzystam, bo konto narazie zalozylem ze 2 miesiace temu i jeszcze nic
    na nie nie wplacilem (obsluguje je sie tylko z win xp a ja jestem
    linuksiarzem - nie chce mi sie windy instalowac)

    Ile placisz za przelewy internetowe w swoim bezplatnym koncie?

    0 funtow

    Powiem ci jedno, wg. informacji z przed kilku lat - jakies 10 lat wstecz lub
    wiecej- z pewnej angielskiej gazety, Polska byla wytypowana do testowania
    nowych form zabawek elektronicznych w bankowosci.
    Zrobiono z Polski krolika doswiadczalnego, za co jeszcze ludzie musza
    placic. Byc moze Polska bankowosc to kwint esencja szybkosci, ale naprawde
    zapytam cie raz jeszcze ile razy w miesiacu z tego korzystasz bo to
    niezbedne?
    Jednak dokrajow takich jak UK wdraza sie jedynie przetestowane i sprawdzone
    elementy tej "zabawki".
    Pewnie i szybkie przelewy dotra do UK jak tylko zostana dokladnie
    zanalizowane i poprawione bledy.
    Generalnie dziwie sie, ze Polacy nie szanuja swoich pieniedzy.

  • 42. Data: 2007-11-16 04:48:15
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    swen <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > do adresata po kilku minutach - zwlaszcza, ze jak sadze kilkarazy na
    > miesiac mijasz siedzibe swojego i adresata banku....

    Ja bym wolał płacić nawet 500 zł rocznie za konto jakby przelew na
    dowolne konto w dowolnym banku dochodził w 5 minut, 7 dni w tygodniu,
    24h. To dużo korzystniejsza propozycja niż darmowe konta, darmowe
    przelewy i czas dostarcznia 3 dni, bo to czekanie na dojście kosztuje
    mnie więcej. I nie chodzi mi o żadne śmieszne odsetki, ale o mój czas,
    jak szybko mogę pozałatwiać różne sprawy, zauważ że ja akurat dużo
    więcej płatności mam takich że płace przed dostaniem tego za co płacę, i
    póki nie dojdzie to tego nie mam.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 43. Data: 2007-11-16 16:32:21
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 15 Nov 2007 23:55:07 GMT, swen wrote:

    > Czy kradna... hmm z pewnego punktu widzenia tak:)) Na pewno gdzies ta kasa
    > "lezy" i komus przynosi realne dochody:)

    To może konto jest darmowe dlatego, że bank może sobie przetrzymywać Twoje
    pieniądze i na nich zarabiać nic Ci za to nie płacąc?

> [...]
    > przelew na miesiac zrealizowac?
    > Aha, oplaty za rachunki -prad, woda, gaz, tv, ect. realizuje w okienku banku
    > za darmo. Nie wiem, czy nie ceniejsze jest poswiecic 5 minut i zrobic to za
    > darmo, czy placic 5 zl od rachunku by zrobic to w kilka sekund...
    > To od ciebie zalezy co lepsze. Poza tym, jak juz tak bardzo brzydzisz sie
    > isc do banku, zawsze mozesz skorzystac z uslugi zwanej DirectDebit tez
    > darmowej, wowczas oni sami pobiora z konta tyle ile sie za "cos tam" nalezy,
    > a nawet dadza znizke przy takim systemie rozliczen:)

    Znam o wiele ciekawsze miejsca na spacery niż oddziały banku. Przelewy
    internetowe mam za darmo, a nie po 5 PLN.

    > Sa darmowe i sa tez niektore niedarmowe. raz jeszcze.
    > -prosze nie wsadzac mi czegos czego nie napisalem
    > Wszystkie bankomaty firmowane przez bank sa darmowe w 100% (wyciagi gotowki,
    > wplaty, wyciagi ect)

    W Polsce też bankomaty są darmowe, oczywiście poza tymi, które nie są
    darmowe.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 44. Data: 2007-11-16 21:38:01
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To może konto jest darmowe dlatego, że bank może sobie przetrzymywać Twoje
    > pieniądze i na nich zarabiać nic Ci za to nie płacąc?

    W zasadzie mnie to nie interesuje... moze isc nawet tydzien:))
    Jesli ja place za cos przelewem, odbiorca dostaje potwierdzenie, ze cos
    takiego wykonano i koniec, a reszta niech sie sam martwi, to juz nie moje
    zmartwienie.

    > Znam o wiele ciekawsze miejsca na spacery niż oddziały banku. Przelewy
    > internetowe mam za darmo, a nie po 5 PLN.

    Juz ci napisalem, ze czasem bedac przy okazji w miescie zajde do banku. Boze
    czy tobie trzeba jak dzicku w przedszkolu tlumaczyc? Nie dziwne wiec, ze
    dajesz sie doic jak krowka skoro masz takie podejscie. No coz, jak widac
    stac cie na taki gest... mnie nie stac, ja za biedny jestem by doplacac do
    swoich pieniedzy i sponsorowac banki.

    > W Polsce też bankomaty są darmowe, oczywiście poza tymi, które nie są
    > darmowe.

    Aha, czyli majac konto w banku A moge za darmo korzystac z bankomatu banku
    B, C, D, E?
    Tlumacze:
    za litery A, B, C, D, E podstaw sobie pierwsze piec bankow w Polsce ktore
    przyjda ci na mysl.
    np. A moze byc PKO, B BPH itp.
    Jesli masz problem ze zrozumieniem, napisz postaram sie jasniej objasnic.
    Ok?

  • 45. Data: 2007-11-16 21:54:47
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 16 Nov 2007 21:38:01 GMT, swen wrote:

> [...]
    > stac cie na taki gest... mnie nie stac, ja za biedny jestem by doplacac do

    Najpierw piszesz, że lubisz iść na spacerek do banku, teraz, że to tylko
    przy okazji. Ustal jakąś jedną wersję, bo zaczynasz się plątać.

    Przy okazji skoro twierdzisz, że daję się doić jak krówka to napisz mi ile
    płacę miesięcznie/rocznie za usługi bankowe. Bo jak rozumiem masz jakąś
    wiedzę na ten temat.

> [...]
    > np. A moze byc PKO, B BPH itp.
    > Jesli masz problem ze zrozumieniem, napisz postaram sie jasniej objasnic.

    A dlaczego mam podstawić jakieś banki a nie firmy, które bankami nie są?

    I najlepiej postaraj się pisać w języku polskim a nie jakimś tylko go
    przypominającym.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 46. Data: 2007-11-16 21:58:58
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Najpierw piszesz, że lubisz iść na spacerek do banku, teraz, że to tylko
    > przy okazji. Ustal jakąś jedną wersję, bo zaczynasz się plątać.

    Wiec zadaj sobie trud i przeczytaj caly watek.

    > Przy okazji skoro twierdzisz, że daję się doić jak krówka to napisz mi ile
    > płacę miesięcznie/rocznie za usługi bankowe. Bo jak rozumiem masz jakąś
    > wiedzę na ten temat.

    No to wreszcie mnie oswiec ile placisz. Jesli nic nie placisz to podaj ten
    cudowny darmowy bank w Polsce:)) jeden, nie chce sie rozdrabiac bo tu sa
    przelewy za darmo a tam konto za darmo.
    Oczywiscie mam nadzieje, ze bedzie to bank darmowy, czyli taki gdzie po
    zalozeniu konta i zerowym saldzie nikt mnie za nic nie bedzie pozniej ciagal
    po komornikach.

    > A dlaczego mam podstawić jakieś banki a nie firmy, które bankami nie są?

    A gdzie ja napisalem o firmach?!?
    Widze, ze dalej nie rozumiesz... wiec postaram sie jak dziecku 7
    letniemu...:))
    Dobra, to majac konto w BPH mozesz za darmo korzystac z bankomatow bankow:
    BOS, Slaskiego, mBank?

    > I najlepiej postaraj się pisać w języku polskim a nie jakimś tylko go
    > przypominającym.

    znaczy co?

  • 47. Data: 2007-11-16 22:14:32
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 16 Nov 2007 21:58:58 GMT, swen wrote:

> [...]
    > zalozeniu konta i zerowym saldzie nikt mnie za nic nie bedzie pozniej ciagal

    A co mnie obchodzi czy ten bank będzie dla Ciebie darmowy, dla mnie liczy
    się to, że dla mnie jest darmowy.

> [...]
    > letniemu...:))
    > Dobra, to majac konto w BPH mozesz za darmo korzystac z bankomatow bankow:

    Ale ja nie chcę wypłacać za darmo tylko z bankomatów bankowych, ale też z
    innych. Nie ma takiej oferty?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 48. Data: 2007-11-16 23:44:42
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > się to, że dla mnie jest darmowy.

    > Ale ja nie chcę wypłacać za darmo tylko z bankomatów bankowych, ale też z

    Czyli jak wyplacasz w innym bankomacie niz bankoma banku w ktorym masz konto
    to bulisz....

  • 49. Data: 2007-11-17 10:05:59
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-11-16 22:58, swen stwierdził, że:
    > Dobra, to majac konto w BPH mozesz za darmo korzystac z bankomatow bankow:
    > BOS, Slaskiego, mBank?

    Tak. Mam też konto w Toyota Bank i również mogę wypłacać z czego mi się
    podoba.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 50. Data: 2007-11-17 20:29:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski"

    > Tak. Mam też konto w Toyota Bank i również mogę wypłacać z czego mi
    > się
    > podoba.

    ale bez prowizji to są tylko 3 wyplaty bankomatowe w miesiacu
    *** blad ***