  • 21. Data: 2009-11-14 17:25:02
    Temat: Re: autoryzacja transakcji (VEchip)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Michał" <n...@n...pl> wrote in message
    news:1pc417i632ijc$.1e16wqnvnhizv.dlg@40tude.net...
    > z chipem używałem). Oczywiście nikt tutaj już karty nie ogląda czy jest
    > podpisana czy nie dotyka jej tylko właściciel.

    no to może taki jest ukryty cel
    że supermarkiet z automatu zabezpiecza sobie wykpienie się z sytucji, gdzie
    kasjerowi zarzuci się, że nie dopatrzył (nie sprawdził ważności na karcie
    czy podpisu), bo skoro niewątpliwie miał ją w ręku to 'pewnie że sprawdził,
    jak zawsze'.

  • 22. Data: 2009-11-14 20:22:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "yapann" <y...@o...pl> writes:

> [...]
    > gdzie kasjerowi zarzuci się, że nie dopatrzył (nie sprawdził ważności
    > na karcie czy podpisu), bo skoro niewątpliwie miał ją w ręku to

    Przeciez w przypadku transakcji z PINem podpis nie jest potrzebny,
    podobnie jak np. ogladanie zabezpieczen fizycznych karty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-11-14 20:26:52
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Przeciez w przypadku transakcji z PINem podpis nie jest potrzebny,
    > podobnie jak np. ogladanie zabezpieczen fizycznych karty.

    Podpis NA KARCIE jest potrzebny. Karta bez podpisu jest nieważna.

    --
    MiCHA

  • 24. Data: 2009-11-14 20:29:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Podpis NA KARCIE jest potrzebny. Karta bez podpisu jest nieważna.

    Bardzo teoretyczne. To moze inaczej, sprzedawca nie potrzebuje
    sprawdzac, czy na karcie jest w ogole jakis podpis, jesli transakcja
    wymaga podania PINu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2009-11-14 21:23:14
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-14 21:26, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Podpis NA KARCIE jest potrzebny. Karta bez podpisu jest nieważna.

    To zależy. Karta bez podpisu wymaga, aby za każdym razem sprzedawca
    zażądał dokumentu tożsamości i porównał imię i nazwisko z tym na
    karcie.
    Niektórzy wystawcy swego czasu podawali to jako sposób na wymuszenie
    sprawdzana dowodu tożsamości, jeśli ktoś obawia się, że karta
    wpadnie w niepowołane ręce (niekoniecznie wskutek regularnej
    kradzieży, tylko np. "wypożyczenia" - powiedzmy ktoś jest w
    szpitalu, karta znika a potem wraca na swoje miejsce).

    Tyle, że ktoś mógłby ukraść "czystą" kartę i złożyć własny podpis. W
    związku z tym należało dla bezpieczeństwa przekreślić pole podpisu.
    Karta w każdym wypadku była ważna. Teraz u nas tak nie robią i
    bardzo źle.

    witrak()

  • 26. Data: 2009-11-15 09:09:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > To zależy. Karta bez podpisu wymaga, aby za każdym razem sprzedawca
    > zażądał dokumentu tożsamości i porównał imię i nazwisko z tym na karcie.

    Karta niczego nie wymaga :). Ja mam karte na ktorej jest tylko numer i data
    waznosci, wiec co w takim wypadku?

> [...]
    > "wypożyczenia" - powiedzmy ktoś jest w szpitalu, karta znika a potem wraca

    Jakas totalba bzdura. Wydawcy zawsze wymagali zeby pirwsza czynnoscia bylo
    podpisanie karty.

    > Tyle, że ktoś mógłby ukraść "czystą" kartę i złożyć własny podpis. W
    > związku z tym należało dla bezpieczeństwa przekreślić pole podpisu.
    > Karta w każdym wypadku była ważna. Teraz u nas tak nie robią i bardzo źle.

    Wez moze sobie zetrzyj spirytusem pasek, wtedy na pewno Cie 'zweryfikuja'
    ;).

    MK

  • 27. Data: 2009-11-15 13:10:22
    Od: MattS <M...@m...ms>

    MK wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Karta niczego nie wymaga :). Ja mam karte na ktorej jest tylko numer i
    > data waznosci, wiec co w takim wypadku?

    Otóż to. Też mam kartę, na której widnieje tylko numer, data i napis
    "karta płatnicza". Z tyłu oczywiście jest miejsce na podpis a wystawca
    karty wyraźnie zarekomendował mi podpisanie karty.

    MattS

  • 28. Data: 2009-11-15 15:30:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MattS <M...@m...ms> writes:

    > Otóż to. Też mam kartę, na której widnieje tylko numer, data i napis
    > "karta płatnicza". Z tyłu oczywiście jest miejsce na podpis a wystawca
    > karty wyraźnie zarekomendował mi podpisanie karty.

    Wszystko sie zgadza, dopoki nie chodzi o transakcje wymagajaca podania
    PINu.

    Zreszta... przeciez gdyby bylo inaczej, wszelkie automaty nie mialyby
    racji bytu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2009-11-16 10:06:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-15 10:09, MK wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Karta niczego nie wymaga :). Ja mam karte na ktorej jest tylko numer i
    > data waznosci, wiec co w takim wypadku?

    Taka karta też ma miejsce na podpis ?

    > Jakas totalba bzdura. Wydawcy zawsze wymagali zeby pirwsza czynnoscia
    > bylo podpisanie karty.

    To, że o czymś nie masz pojęcia, nie oznacza, że to nie istnieje,
    lub kiedyś nie istniało.
    Może w czasach, kiedy opisane rozwiązanie funkcjonowało, jedyne
    karty, jakie miewałeś w ręku, to były karty do "Piotrusia" ?

    witrak()

  • 30. Data: 2009-11-16 17:31:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Taka karta też ma miejsce na podpis ?

    Oczywiscie. Gdyby nie miala to po czym bylby weryfikowany klient?

> [...]
    > Może w czasach, kiedy opisane rozwiązanie funkcjonowało, jedyne karty,
    > jakie miewałeś w ręku, to były karty do "Piotrusia" ?

    ROTFL. I ktory issuer kazal ci uzywac karty bez podpisu?

    MK