  • 1. Data: 2009-11-13 18:11:20
    Temat: autoryzacja transakcji (VEchip)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    płatność kartą debetową Visa Electron chip:
    zanim kasjerka umieszcza kartę w terminalu z PIN padem, przeciąga nią przez
    czytnik paska mgnetycznego na kasie. - W jakim celu jest czytanie paska?

  • 2. Data: 2009-11-13 18:58:34
    Temat: Re: autoryzacja transakcji (VEchip)
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    yapann pisze:
> [...]
    > zanim kasjerka umieszcza kartę w terminalu z PIN padem, przeciąga nią
    > przez czytnik paska mgnetycznego na kasie. - W jakim celu jest czytanie

    W celu takim, żeby na wyświetlaczu pojawiło się jej "włóż kartę do
    czytnika", bo kasjerki to nie czytelnicy pbb i często gęsto nie
    rozróżniają rodzajów kart... :-)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2009-11-13 19:02:59
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-13 19:58, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > W celu takim, żeby na wyświetlaczu pojawiło się jej "włóż kartę do
    > czytnika", bo kasjerki to nie czytelnicy pbb i często gęsto nie
    > rozróżniają rodzajów kart... :-)

    Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,
    zwłaszcza, że pinpady mają slot od strony klienta, a nie kasjera.

  • 4. Data: 2009-11-13 19:38:57
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    XYZ pisze:

    > Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,
    > zwłaszcza, że pinpady mają slot od strony klienta, a nie kasjera.

    Często gęsto jest tak, że dopiero przeciągnięcie paska aktywuje czytnik
    chipów... :(

    --
    Michał

  • 5. Data: 2009-11-13 19:40:41
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,
    > zwłaszcza, że pinpady mają slot od strony klienta, a nie kasjera.

    Mi kasjerka w pewnym sklepie wytłumaczyła "bo ja nie będę widzieć, pan
    włoży kartę telefoniczną i kto potem będzie za to płacił?!". Mnie z
    lekka zamurowało, ale potem już nieco zrezygnowany obserwowałem, jak
    wywichiwa (tak się to pisze? może "wywicha") sobie ręce pakując kartę do
    czytnika, który był zwrócony szczeliną w stronę zdecydowanie odwrotną,
    niż ta kasjerka.

    Są rzeczy na niebie i Ziemi, o których nie śniło się filozofom.
    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2009-11-13 19:53:48
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    XYZ wrote:

    > Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,

    Muszą sprawdzić czy podpisana:)

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 7. Data: 2009-11-13 19:56:39
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    MHC Mega <m...@p...wp.pl> napisał(a):

    > Muszą sprawdzić czy podpisana:)

    Ta... A ostatnio księżyc jest różowy..... Już np. w Lidlach samoobsługa a PIN-
    killer-code-poprawny to martw się chłopie za nie swoje zakupy sam....

  • 8. Data: 2009-11-13 20:11:57
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "yapann" news:hdk78r$o29$1@node2.news.atman.pl

> [...]
    przez
    > czytnik paska mgnetycznego na kasie. - W jakim celu jest czytanie paska?

    Nie wiem ile w tym prawdy ale spotkałem się z taką argumentacją, że pewne
    terminale (np. te znajdujące się w Realu) są tak "zaprogramowane", że
    najpierw trzeba przeciągnąć kartę z paska aby uaktywniła się autoryzacja z
    chipa.
    Na kasie nie miałem okazji siedzieć aby sprawdzić to organoleptycznie czy
    rzeczywiście tak jest jak mówią, ale trochę to upierdliwe. Szczególnie, że w
    przypadku terminali obsługiwanych przez tą samą firmę ale znajdujących się w
    innym sklepie takich jajeczek nie ma, tylko od razu karta z chipem jest
    pakowana w odpowiednią szczelinę.

  • 9. Data: 2009-11-13 20:21:15
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    wrote:

    > Ta... A ostatnio księżyc jest różowy..... Już np. w Lidlach
    > samoobsługa a PIN- killer-code-poprawny to martw się chłopie za nie
    > swoje zakupy sam....

    No właśnie jak byłem w Lidlu to baba wzięła moją kartę, spojrzała czy
    podpisana, po czym wetknęła w to coś z klawiaturką :)

    Sensu w tym żadnego, chyba była z tych co lubi procedury.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 10. Data: 2009-11-13 21:51:51
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MHC Mega" news:xn0ghm36739nob000@news.1000lecie.pl

    > No właśnie jak byłem w Lidlu to baba wzięła moją kartę, spojrzała czy
    > podpisana, po czym wetknęła w to coś z klawiaturką :)

    Pewnie nowa była :)
    Ostatnio dzwoniłem do matuli i mi się chwaliła, że w Lidlu sama obsługuje
    pinpadzik i ogólnie jest zadowolona z samoobsługi. Tylko na limit 20 zł jest
    cięta - podobnie jak ja he he he :]