  • 1. Data: 2002-12-10 00:24:36
    Temat: Zrob to sam - manualne usprawnianie produktow bankowych
    Od: "Marcin" <W...@s...pl>

    Bank nie oferuje karty bankomatowej. Daje jedynie debetowego Electrona lub
    Maestro. Z roznych wzgledow nie chce, aby ta karta mozna bylo dokonywac
    transakcji bezgotowkowych, uzywam jej wylacznie do wyciagania gotowki z
    bankomatu. Chce ja zatem recznie "zablokowac" przed nieautoryzowanym
    uzytkiem, czyli zniszczyc tak bardzo jak sie da. I tu moje pytanie - jak
    najskuteczniej okaleczyc karte, aby zaden sprzedawca jej nie przyjal, ale
    aby dzialala w bankomacie. Moja pierwotna koncepcja to zmycie kolorowego
    awersu do bialego plastiku, ale zadne posiadane chemikalia nie skutkuja.
    Papier scierny jest lepszy, ale po pol godzinie szorowania ledwie ja
    zmatowilem. Czy jest na to jakis prosty i skuteczny sposob? No i co zrobic
    z rewersem - tam juz nie mozna bezkarnie szalec z pilnikiem czy kwasem
    solnym, bo uszkodze pasek magnetyczny i bedzie po herbacie.

    Wszystkie koncepcje mile widziane :)

    Marcin

  • 2. Data: 2002-12-10 01:32:05
    Od: c...@p...onet.pl

    Slyszalem o sposobie polegajacym na przediurkowaniu karty dziurkaczem
    (oczywiscie nie na pasku magnetycznym). Mysle ze skuteczne byloby tez
    zamalowanie paska podpisu na czarno markerem. Malo ktory spredawca przyjmie
    taka karte.

  • 3. Data: 2002-12-10 06:06:01
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    A nie możesz ustawić limitu transakcji bezgotówkowych na 0 przy zachowanym
    normalnym limicie wypłat ?
    W niektórych bankach da się te limity ustawiać.

    --
    Marek
    /- Ekonomia gnomów Gaciowych:

  • 4. Data: 2002-12-10 07:31:23
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marek J"
    > A nie możesz ustawić limitu transakcji bezgotówkowych na 0 przy zachowanym
    > normalnym limicie wypłat ?
    > W niektórych bankach da się te limity ustawiać.

    w których ??? podaj przynajmniej jeden ;-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-12-10 07:56:20
    Od: s...@o...pl

    > Użytkownik "Marek J"
    >
    > w których ??? podaj przynajmniej jeden ;-))
    > *** blad ***

    wydaje mi się że w Fortisie

  • 6. Data: 2002-12-10 08:16:15
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl>

    > wydaje mi się że w Fortisie

    zgadza sie - tylko ci sie wydaje ;-))
    limity w Fortisie na VE połączone są przez bank w pary
    najmniejszy limit bezgotowkowy to 2500 (przy gotowkowym 5000)
    wariantu z zerowym limitem bezgotowkowym nie spotkalem w zadnym banku
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-12-10 08:17:57
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:at47sc$h3i$1@news.tpi.pl, blad wrote:
    > Użytkownik <s...@o...pl>

    Multi, ale to KK VC

    --
    Robert

  • 8. Data: 2002-12-10 08:29:51
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002 00:24:36 +0000 (UTC), "Marcin"
    <W...@s...pl> wrote:

> [...]
    >z rewersem - tam juz nie mozna bezkarnie szalec z pilnikiem czy kwasem
    >solnym, bo uszkodze pasek magnetyczny i bedzie po herbacie.

    Ja proponuje tak - zmyc acetonem wszytkie nadruki na awersie i pasek
    na podpis na rewersie (schodza latwo).
    Zrobic z dwie dziurki w karcie, w tym jedna w hologramie.
    I marekerem napisac wielkimi literam ina obydwu stronach cos w stylu
    NIE AKCEPTOWAC PLATNOSCI
    Ale i tak trzeba sobie zdawac sprawe, ze 100% zabezpieczenie to nie
    jest. W niektorych sklepac to tak zwracaja uwage na karty, ze nie
    zdziwilbym sie jakby przyjeli bialy plastik :-/. No a jak jeszcze
    zlodziej ma znajomego sklepiakrza.
    No i pamietaj, ze niszczysz wlasnosc banku ;-).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 9. Data: 2002-12-10 09:09:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > Multi, ale to KK VC

    juz widze jak wszyscy na KK zmieniaja limit bezgotowkowych na zero by uzywac
    ich do wyplat gotowkowych ;-))))))))
    taki korzystny dla banku punkt to kazdy powinien sobie wprowadzic, ale chyba
    tylko BRE jest takie cwane - moze sie ktos nabierze
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-12-10 09:13:45
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:at4avi$hle$1@news.tpi.pl, blad wrote:
> [...]
    > taki korzystny dla banku punkt to kazdy powinien sobie wprowadzic,
    > ale chyba tylko BRE jest takie cwane - moze sie ktos nabierze

    No ale wszystkie limity tam możesz niezaleznie regulować, więc trudno tu
    oskarżać o cwaniactwo.

    --
    Robert