  • 11. Data: 2010-10-14 08:11:38
    Temat: Re: Zostań bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Bogdan B. pisze:

    > Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi działalność
    > gospodarczą. Czemu zarząd nie siedzi?

    Chodzi o osobe fizyczna prowadzaca dzialanosc pod tytulem "pozyczki" nie
    zglaszonym zakresem dzialanosci

  • 12. Data: 2010-10-14 09:22:37
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Oct 13, 2:20 pm, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
    > Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
    > siedziec za zlamanie prawa

    No właśnie siedzieć albo kara:http://www.rp.pl/artykul/
    457342_Pozyczki_w_sieci_to_dzialalnosc_gospodarcza.h
    tml dlatego nie
    pożyczam w SL zbyt duże ryzyko ze strony powalonego rządu, jak im
    zabraknie pieniędzy to się upomną.

  • 13. Data: 2010-10-14 10:03:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-14, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    [...]

    > Chodzi o osobe fizyczna prowadzaca dzialanosc pod tytulem "pozyczki" nie
    > zglaszonym zakresem dzialanosci

    Za to się nie idzie siedzieć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2010-10-14 10:06:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-14, Pr0NET <b...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    tml dlatego nie
    > pożyczam w SL zbyt duże ryzyko ze strony powalonego rządu, jak im

    Ten sam pogląd mam na sprawę. Chyba trzeba w takim razie poprosić
    o interpretację idywidualną.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-10-14 18:49:26
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-10-14 11:22, Pr0NET pisze:

> [...]
    tml dlatego nie
    > pożyczam w SL zbyt duże ryzyko ze strony powalonego rządu, jak im

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BF93E8883D
    Minister finansów a w ślad za nim WSA w Gdańsku uważają, że jeżeli ktoś
    jest zorganizowany i robi coś dla pieniędzy nie rzadziej niż raz,
    to niezależnie czy ma jakikolwiek zysk prowadzi działalność
    gospodarczą. Fragmenty w których sąd rozwodzi się nad tym jakiej
    to niesamowitej organizacji wymaga ta pożyczka są najlepsze.
    IMHO dotyczy to też tych którzy wystawiają na Allegro więcej niż
    jedną aukcję, bo niby czemu nie? Jak twierdzi sąd: "przeciwieństwem
    ciągłości nie jest sporadyczność działań, lecz ich jednorazowość".

  • 16. Data: 2010-10-14 19:23:09
    Temat: Re: ZostaĹ&#65533; bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > niech zgadne: spółka ma coś wspólnego z Wielką Brytanią, która ma
    > jakieś dziwne prawa, najdziwniejsze w Unii. A to co jest legalne w
    > jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

    Proszę nie powielać bzdur. Jakby tak było, to u nas miekkie narkotyki
    byłyby legalne :-)

    PROVIDENT i jemu podobne firmy legalnie działają, bowiem udzielają pozyczek
    z własnych środków. Przepisy prawa bankowego zabraniają podmiotowi nie
    będącemu bankiem udzielania kredytów z przyjmowanych od osób depozytów - w
    pewnym uproszczeniu pisząc.

  • 17. Data: 2010-10-14 19:26:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sądach. Czy po 2 latach coś się zmieniło? Czy dzisiaj jest inaczej? O tym
    > w serii wpisów. Czyli ponownie testujemy Kokosa !!!

    Na zdrowy rozsądek nie moze być lepiej. Przecież na KOKOS-ie w zasadzie nie
    masz żadnych możliwości weryfikacji zdolności kredytowej klienta. Jedynym
    sposobem jest brak negatywnych opinii poprzednich kredytodawców. Ale po
    pierwsze nie załatwia to w żaden sposób osób poczatkujących, a po drugie
    osoby korzystajace z takiego ALLEGRO wiedzą dobrze, jak to jest z tymi
    komentarzami.

  • 18. Data: 2010-10-14 19:27:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Bogdan B. pisze:

    > Jak twierdzi sąd: "przeciwieństwem
    > ciągłości nie jest sporadyczność działań, lecz ich jednorazowość".

    No popatrz jakich to ciekawych rzeczy się człowiek może dowiedzieć... :-)

    No bo jak dla mnie - a w końcu polski to mój język ojczysty -
    przeciwieństwem ciągłości jest właśnie sporadyczność (żeby nie
    powiedzieć żę dyskretność...). Z kolei przeciwieństwem jednorazowości
    jest wielorazowość, która tako taka wcale nie implikuje ciągłości...

    (A tak w ogóle, to co jest przeciwieństwem orgazmu jednokrotnego?)

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2010-10-14 19:57:06
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > gospodarczą. Fragmenty w których sąd rozwodzi się nad tym jakiej
    > to niesamowitej organizacji wymaga ta pożyczka są najlepsze.

    Tak to jest jak się na prawie kupuje egzamin z logiki...

  • 20. Data: 2010-10-15 10:20:08
    Od: b...@o...pl

    > Jakby tak było, to u nas miekkie narkotyki byłyby legalne :-)

    oczywiście uznaję to co już mi w oparciu o wpis do KRS wytłumaczono
    że Provdent to podmiot krajowy, rezydent. Czyli moja dedukcja była błędna

    wyjaśniam jednak że miałem na myśli nie całkowite powielanie jednego prawa
    krajowego w innym kraju, ale zasadę że podmiot _finansowy_ legalny w jednym
    z krajów unijnych może bezproblemowo tworzyc sobie oddziały w innych krajach

    taki np. Elavon Financial Services Limited (Spółka z o.o.) Oddział w Polsce z
    siedzibą w Poznaniu (61-696), pod adresem: Aleja Solidarności 46, KRS:287836;

    jest spółką z o.o. a świadczy usługi bankowe mimo że polskie prawo
    wymagałoby rejestracji S.A., mając jednak spółkę z o.o. w kraju
    unijnym wystarczyło zarejestrować oddział sp. z o.o. w Polsce

    podobnie działa np. Ikano Bank