  • 1. Data: 2010-05-10 13:58:14
    Temat: Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Witam!
    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article603698/Zesk
    anuj_kciuk_i_wyplac_pieniedze.html

    Polska jest pierwszym krajem w Europie, który wprowadza bankomaty z
    identyfikacją biometryczną, czyli wypłacające pieniądze po zeskanowaniu
    palca właściciela konta. Pierwszy taki bankomat już działa w Warszawie. Do
    końca roku ma być ich ok. 200

    --
    Pozdrawiam,
    TheZas

    - Nel złożyła mu piersi na głowę i usnęła.-

  • 2. Data: 2010-05-10 14:09:40
    Temat: Re: Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    TZ pisze:
> [...]
    > palca właściciela konta. Pierwszy taki bankomat już działa w Warszawie. Do

    no proszę...a największym zaskoczeniem jest podmiot, który te bankomaty
    wprowadza ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-05-10 14:42:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 10 May 2010 16:09:40 +0200, RobertS napisał(a):

    > no proszę...a największym zaskoczeniem jest podmiot, który te bankomaty
    > wprowadza ;-)

    Nie mam czasu teraz czytać, ale to chyba nie euronet, który ostatnio
    prawie nie zbankrutował po decyzji MC?
    Jak dla mnie, to aż takie "udogodnienie" nie jest mi potrzebne i
    pozostanę przy karcie i pinie - pełna konserwa :D

    Xenocide

  • 4. Data: 2010-05-10 14:58:39
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    TZ pisze:
> [...]
    >
    > Polska jest pierwszym krajem w Europie, który wprowadza bankomaty z
    > identyfikacją biometryczną, czyli wypłacające pieniądze po zeskanowaniu

    Super... kiedyś to dali po łbie i zabrali portfel, teraz jeszcze łapę
    upier... :(

    ;)
    Pzdr
    Ranger

  • 5. Data: 2010-05-10 14:59:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TZ wrote:
> [...]
    > palca właściciela konta. Pierwszy taki bankomat już działa w Warszawie. Do

    hmm

    w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
    Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

  • 6. Data: 2010-05-10 15:09:28
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    On 10.05.2010 16:59, witek wrote:

    > w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
    > Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

    Może bycie przeczytali, zamiast p*lić głodne kawałki.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

    --
    Wirtualizacja a la Microsoft: "Nie wiem gdzie są moje pliki."
    NP: Slash - Paradise City (Feat. Fergie And Cypress Hill) (Australian Bonus)

  • 7. Data: 2010-05-10 15:17:50
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Piotr Hosowicz pisze:

    > Może bycie przeczytali, zamiast p*lić głodne kawałki.

    wcale nie, obejrzyj sobie filmy hamerykańskie, nie takie rzeczy ichnie
    czarne charaktery rozpracowywali. ;p

    A swoją drogą, ciekawe ile będziemy czekali na odpowiedź
    bułgarsko-rumuńskich grup skrimmerskich ;)

    pzdr
    Ranger

  • 8. Data: 2010-05-10 16:16:26
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    Piotr Hosowicz wrote:

    > Może bycie przeczytali, zamiast p*lić głodne kawałki.

    O tym że muszę żyć by podyktować PIN rabuś wie.
    O szczegółach implementacji testów palców niekoniecznie.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 9. Data: 2010-05-10 16:23:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 10 Maj, 16:59, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > hmm
    >
    > w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
    > Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

    Problem w tym, ze AFAIK uruchomiony bankomat obsluguje tylko tzw.
    wyplaty lokalne, nie jest konieczna karta, a raczej identyfikator i
    palec. Sama autoryzacja odbywa sie poprzez zeskanowanie naczyn
    krwionosnych (a nie linii papilarnych, tak jak w komuterze), palec bez
    przepywu krwi jest bezuzyteczny.
    Rozwiazanie jest zajebiste, ale jeszcze kilka lat poczekamy na jego
    upowszechnienie. Z tego co wiem najwiekszym bankiem testujacym je jest
    BZ WBK.

    MK

  • 10. Data: 2010-05-10 17:03:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
    > Sama autoryzacja odbywa sie poprzez zeskanowanie naczyn
    > krwionosnych (a nie linii papilarnych, tak jak w komuterze), palec bez
    > przepywu krwi jest bezuzyteczny.

    A czy ja kurna musze o tym wiedziec obcinajac ci palec?