  • 1. Data: 2003-09-25 19:40:50
    Temat: Zastrzeganie kart i ich ubezpieczenie wg nowych przepisów ...
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    Witam. Piszę w nawiązaniu do posta, który ukazał sie kilka dni temu:

    Użytkownik Marcin Dominiak napisał:
    > http://www.prnews.pl/html.php/display?article=3199
    >
    > Niektóre banki od dnia wejścia w życie ustawy o elektronicznych
    instrumentach
    > płatniczych obejmą nowymi korzystnymi przepisami wszystkie karty, a
    nie tylko
    > te wydane po 12 października 2003 r.

    No właśnie. Dostałem niedawno pismo ze swojego banku (BOŚ) z ofertą
    dobrowolnego ubezpieczenia karty:

    od 1. września BOŚ razem z TUiR Warta oferuje wszystkim posiadaczom kart
    płatniczych pakiet ubezpieczeniowy, który chroni przed skutkami
    bezprawnego użycia karty w Polsce oraz poza jej granicami.

    Ubezpieczenie skutków użycia karty utraconej w wyniku kradzieży, rabunku
    lub zagubienia obejmuje okres 48 godzin przed zgłoszeniem karty.

    Ubezpieczenie skutków rabunku gotówki pobranej w bankomacie obejmuje
    okres 3 godzin od momentu wypłaty.

    Do 12. października trwa promocja i do tego dnia pakiet ubezpieczeniowy
    obejmuje wszystkich bez żadnych opłat. Po 12. października co miesiąc
    będzie pobierana opłata za ubezpieczenie w zależności od posiadanej karty:

    1,40 zł - Maestro,
    1,70 zł - Maestro VIP,
    0,30 zł - Maestro H20 do konta Maestro
    1,40 zł - karta PolCard
    1,40 zł - MasterCard Standard
    1,70 zł - MasterCard Gold, Business lub Business Gold

    Do 10. października można zrezygnować z ubezpieczenia składając na
    piśmie rezygnację z usługi. W przyszłości można wykupić tę usługę,
    składając w dowolnym momencie pisemną dyspozycję w swoim oddziale.

    I tu mam pytanie do znawców tych nowych przepisów: czy warto wykupić to
    ubezpieczenie, czy też nowe przepisy będą równie dobrze chroniły mnie
    jako klienta przed skutkami kradzieży / utraty karty? Czy może po prostu
    BOŚ chce sobie dodatkowo zarobić?

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 2. Data: 2003-09-25 21:01:11
    Od: "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > uezpieczenie, czy też nowe przepisy będą równie dobrze chroniły mnie
    > jako klienta przed skutkami kradzieży / utraty karty? Czy może po prostu

    1.
    BOŚ chce sobie dodatkowo zarobić (bo nikt nie robi tego za darmo :-)

    2.
    Warto wykupić, gdyż zgodnie z ustawą posiadacz karty ponosi odpowiedzialność
    do kwoty 150 EUR. Ubezpieczenie oferowane przez BOŚ i Wartę jest zatem dodatkowym
    ubezpieczeniem do kwoty 150 EUR co oznacza, że w razie utraty karty nie będziesz
    odpowiadał za żadną transakcję po jej utracie.

    Nie wykupując ubezpieczenia będziesz odpowiadał zgodnie z ustawą - czyli do
    kwoty 150 EUR (czyli prawie 700 PLN).

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 3. Data: 2003-09-25 22:35:41
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    Użytkownik Sebastian Malarz napisał:
> [...]
    > ubezpieczeniem do kwoty 150 EUR co oznacza, że w razie utraty karty nie będziesz
    > odpowiadał za żadną transakcję po jej utracie.

    Taaa, tyle że jest jeden mały "haczyk". Do 10. października można
    zrezygnować z tego ubezpieczenia a potem w dowolnym momencie po 10-tym
    znowu wykupić. Jeżeli tego nie zrobię, to normalnie od 10-tego będą
    potrącali za to ubezpieczenie. Sęk w tym, że w liście nie napisali, czy
    będę mógł także po 10-tym zrezygnować. Jeśli nie no to będzie jak w
    PeKaO SA z tymi ubezpieczeniami. Zgadzasz się, płacz i płać. Nie
    zgadzasz - zmień konto...

    > Nie wykupując ubezpieczenia będziesz odpowiadał zgodnie z ustawą -
    czyli do
    > kwoty 150 EUR (czyli prawie 700 PLN).

    Najpierw trzeba tyle mieć ;-) Dobrze, że tylko tyle a nie np. 1500...

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 4. Data: 2003-09-25 23:00:49
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    A szczegóły tego ubezpieczenia kart są tutaj:
    http://www.bosbank.pl/i.php?i=292

    a tutaj kwoty do jakich odpowiada firma ubezpieczeniowa
    http://www.bosbank.pl/pub/info_ubezp.pdf

    W sumie to sam już nie wiem czy warto. Skołowany jestem...

    K.