  • 31. Data: 2016-11-21 18:09:33
    Temat: Re: Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 16:38:11 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Załóżmy, że w tej medialnej sprawie chodzi o oświadczenie klientki, a nie o
    dokument.

    A oświadczenie to nie może być "dokument poświadczający nieprawdę"

  • 32. Data: 2016-11-21 19:20:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 17:42:51 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Pytanie jest jak się bank o tym dowiedział.

    Od prokuratora zapewne

  • 33. Data: 2016-11-21 20:19:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-11-16 o 01:43, witek pisze:

    > Podrobienie dokumentu ma sie nijak do spłaconego lub nie kredytu.
    > To oddzielny paragraf.

    Nie zgodzę się z Tobą zdecydowanie, chyba, że sporządzenie sfałszowanego
    dokumentu. Samo posłużenie się w celu uzyskania kredytu jest ścigane z
    art. 297 kk, a tam ściganie wyłącza m.in. spłata przed wszczęciem
    postępowania.

  • 34. Data: 2016-11-21 20:49:45
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-20 o 19:29, z pisze:
    > Ja to się dziwię że ktoś się może dziwić :-)
    > Przecież przestępstwo jest przestępstwem tak jak złodziej jest
    > złodziejem ;-)

    To oczywista oczywistość. Ale chciałbym się dowiedzieć jak taki
    mechanizm działa w banku. Gdy biorę kredyt to ktoś przegląda dostarczone
    do banku papiery, nawet gdy jestem w trakcie spłaty to rozumiem, że bank
    może sobie nadal te zaświadczenia jakoś weryfikować. Ale nie bardzo wiem
    po co miałby bank ruszać złożone mu zaświadczenia gdy kredyt jest już
    spłacony. Bo prokurator chyba nie zażądał od baku: dajcie mi wszystkie
    zaświadczenia do spłaconych kredytów, chyba ktoś w nich nakłamał.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 35. Data: 2016-11-21 20:57:10
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-21 o 01:43, witek pisze:

    > Podrobienie dokumentu ma sie nijak do spłaconego lub nie kredytu.
    > To oddzielny paragraf.

    Ok. Ale te dokumenty są potrzebne bankowi do podjęcia decyzji czy
    udzielić kredytu. I przed podjęciem decyzji powinna być jakaś
    weryfikacja dostarczonych przez klienta danych. Także w trakcie spłaty
    (nawet gdy nie ma problemów ze spłatą) bank coś sobie przegląda,
    weryfikuje. Ale nie bardzo wiem po co bank ma się zajmować dokumentacją
    do spłaconego już kredytu. Przecież to tylko robota a zysku (czyli
    zmniejszenia ryzyka) z tego nie ma. Zakładam, że prokurator nie prosi o
    dokumentację wszystkich spłaconych kredytów tylko bank może wystąpić do
    policji, prokuratury z wnioskiem, że ma podejrzenie, że z papierami
    dostarczonymi przez klienta jest coś nie tak.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 36. Data: 2016-11-21 21:14:58
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-21 o 12:17, J.F. pisze:

    > Ale oszustwo jest oszustwo, pardon, falszerstwo dokumentow jest
    > falszerstwem, niezaleznie od tego czy splacono, czy nie.

    Oczywiście. Czy prokurator się zainteresował papierami złożonymi przez
    klienta w banku niezależnie od banku? - ale raczej prokuratura nie
    przegląda z automatu zaświadczeń w banku. Z drugiej strony bank nie ma
    interesu w zajmowaniu się zaświadczeniami do spłaconych kredytów.

    > Nie chcialbys bys chyba, zeby bank, w ktorym trzymasz pieniadze,
    > zbankrutowal, bo udzielil kredytow niewyplacalnym bezrobotnym ...

    Bank ma udzielać kredytu takim osobom, które go spłacą. Ponieważ nie
    bardzo wiadomo kto spłaci kredyt w rzeczywistości to idziemy na
    ustępstwa, zakładamy, że osoby mające np. odpowiednie dochody dzisiaj
    prawdopodobnie spłacą kredyt. Choć może się okazać, że kto dzisiaj
    zarabia dużo to jutro może być w sytuacji dzisiejszego bezrobotnego. Ale
    jak ktoś spłacił kredyt to znaczy, że bank dobrze udzielił kredytu:)

    > A nie przedawnilo sie ?

    W sumie to nie wiem po jakim czasie się to przedawnia. Ale może się
    okaże, że jak zaciągałem kredyt studencki to coś źle wypełniłem :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 37. Data: 2016-11-27 09:42:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Nov 2016 20:49:45 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:
> [...]
    wiem
    > po co miałby bank ruszać złożone mu zaświadczenia gdy kredyt jest

    I nie rusza. Ten przypadek to niezależna od banku akcja prokuratora.
    Jest patagraf - jest człowiek.
    Pytanie co by zrobił bank gdyby akcja była w trakcie spłacania.
    Drugie pytanie to jak prokurator doszedł do tego, że ktoś coś komuś
    do ręki nie zapłacił, mimo że zaonteresowane strony na,pewno twierdzą
    inaczej, sama analiza oświadczeń majątkowych to nie wszystko.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2016-11-27 09:49:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-27 o 09:42, Marek pisze:
> [...]
    > ręki nie zapłacił, mimo że zaonteresowane strony na,pewno twierdzą
    > inaczej, sama analiza oświadczeń majątkowych to nie wszystko.

    Już tu gdzieś pisali. W zeznaniach majątkowych się nie zgadzało.
    Wyszło pewnie przez przypadek a miliony "cfaniaków" śpią spokojnie :-)

  • 39. Data: 2016-11-28 11:33:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ziobryzm w czystej postaci.
    Mógłby wreszcie coś pożytecznego zrobić (np. zmienić rozporządzenia w sprawie
    wynagrodzeń adwokatów i radców, skoro oskarża Budkę o przestepstwo w powyższym
    zakresie).

    ----

  • 40. Data: 2016-11-29 10:12:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 09:49:06 +0100, z <...@...pl> wrote:
    > Już tu gdzieś pisali. W zeznaniach majątkowych się nie zgadzało.
    > Wyszło pewnie przez przypadek a miliony "cfaniaków" śpią spokojnie
    :-)

    Zawsze można powiedzieć "zapomniałem wpisać do zeznania". Ale to
    jeszcze daleko do udowodnienia, że ktoś nie otrzymał deklarowanej
    wpłaty, szczególnie gdy obie strony tak zeznają.

    --
    Marek