  • 21. Data: 2016-11-21 07:40:04
    Temat: Re: Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 listopada 2016 22:38:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Nie wiem, jak Ciebie, ale mnie uczono, że kłamstwo jest świadome[1].
    > Innymi słowy, jak ktoś jest przekonany (i ma podstawy), zeby twierdzić,
    > że zarabia 4900 to nie można mu kłamstwa zarzucić.
    > Mimo, że później, ktoś mógłby twierdzić, ze powinien wpisać 4800 (bo
    > coś)
    > Jaśniej?

    A jak ktoś( dajmy na to budowlaniec) zarabia na budowie 4tys i tyle wpisze w
    oświadczeniu w banku a bank weryfikując oświadczenie ustali że składki odprowadzane
    są od najniższej krajowej?
    Jeszcze ciekawsza dość często występująca sytuacja.??

  • 22. Data: 2016-11-21 08:01:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 23:29, Kamil Jońca pisze:
    > Pozwolisz, że już nie będę Ci więcej odpisywał. Ty nie tyle nie
    > rozumiesz, co zrozumieć nie chcesz.

    Masz rację. Nie rób tego bo proste i jasne sprawy sprowadzasz do absurdu
    i wyszukujesz drobne druczki :-)

    W omawianym tu przypadku mówimy o celowym potwierdzeniu nieprawdy w celu
    zdobycia kredytu.

    Jeśli ktoś zrobił to nieświadomie to jest jasne że się wybroni ale
    "walczymy tu";-) z pobłażaniem dla przestępstw popełnianych przez osoby
    publiczne i używaniem argumentu o spłaconym kredycie dla obrony
    przestępcy. A jak wiadomo nie ma tu nic do rzeczy czy kredyt został
    spłacony czy nie. Ważne jest KŁAMSTWO przy jego pobieraniu.

    Wiem... To jest zbyt jasne i proste a niektórzy mają problemy z
    ogarnięciem takich zagadnień i na pytanie czy 2+2=4 odpowiadają "a w
    jakim sensie". :-)

  • 23. Data: 2016-11-21 09:03:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Oplucie przeciwnika znaczy.

    -----

  • 24. Data: 2016-11-21 09:05:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Lub jak ktoś dostaje jednorazowo wynagrodzenie za np. półtora roku pracy.

    -----

  • 25. Data: 2016-11-21 09:22:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 09:05:02 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Lub jak ktoś dostaje jednorazowo wynagrodzenie za np. półtora roku pracy.

    Znasz taki przypadek?
    Dość specyficzny więc i podejście banku byłoby niestandardowe zapewne.
    Ale tu piszemy o oszustach co to świadomie wpisują nieprawdziwe dane do dokumentów.
    Albo zawyżają dochody na oświadczeniach albo oświadczają że pracują a nie pracują.

  • 26. Data: 2016-11-21 09:50:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Oczywiście (umowy, kontrakty, biegli, adwokaci i radcy, itp. itd.).

    -----

  • 27. Data: 2016-11-21 12:17:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Taka sytuacja medialna. Jest sobie kredyt przy zaciaganiu ktorego
    >przedstawiono jakies zaswiadczenia. Nie wnikam czy one byly prawdziwe
    >czy sfalszowane. Kredyt zostal splacony. I prokuratura wszczyna
    >sledztwo w zwiazku z zaswiadczeniami do splaconego kredytu. Nie
    >chodzi mi o ten kokretny przypadek. Ale wydawalo mi sie, ze bank
    >powinien sie interesowac kredytem glownie przed wyplata pieniedzy.

    Ale oszustwo jest oszustwo, pardon, falszerstwo dokumentow jest
    falszerstwem, niezaleznie od tego czy splacono, czy nie.

    Nie chcialbys bys chyba, zeby bank, w ktorym trzymasz pieniadze,
    zbankrutowal, bo udzielil kredytow niewyplacalnym bezrobotnym ...

    >Ale pierwszy raz slysze, zeby zaswiadczeniami sie interesowac po
    >splacie kredytu.

    Sytuacja medialna jak pisales .

    >Czy to ma chociaz jakies podstawy?

    Przestepstwo to przestepstwo

    >Sa znane takie sytuacja w przypadku zwyklych ludzi?

    Jesli 18-stolatek moze trafic do aresztu za podrobienie pieczatki w
    legitymacji szkolnej ...

    >Czy moge sie spodziewac wezwania do prokuratury zeby zlozyc zeznania
    >w sprawie kredytu ktory juz splacilem?

    A nie przedawnilo sie ?

    J.

  • 28. Data: 2016-11-21 12:30:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie za bardzo nie możesz, bowiem przepisem specjalnym dla tego
    >typu przestępstwa jest art. 297kk, a tam stoi, że niemożna ścigać po
    >spłacie.

    ale tam jest "kto ... przedkłada podrobiony, przerobiony,
    poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument ..."

    jestes pewien, ze to wylacza odpowiedzialnosc z art 270 ?

    ("Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument
    lub takie-go dokumentu jako autentycznego używa ...")

    J.

  • 29. Data: 2016-11-21 16:38:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Załóżmy, że w tej medialnej sprawie chodzi o oświadczenie klientki, a nie o
    dokument.

    -----

  • 30. Data: 2016-11-21 17:42:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Nov 2016 16:51:18 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:
    > Taka sytuacja medialna.

    Pytanie jest jak się bank o tym dowiedział.

    --
    Marek