  • 1. Data: 2002-08-08 13:21:28
    Temat: Zamiana kredytu walutowego (EURO) na złotówkowy
    Od: Szymon <s...@m...poznan.pl>

    Witam wszystkich!

    Przysłali mi pismo z Pekaosa, że mogę teraz szybko zamienić kredyt
    walutowy (EURO) na złotówkowy. Czy opłaca się teraz zamieniać?

    Pozdrawiam serdecznie

    Szymon

  • 2. Data: 2002-08-08 13:56:27
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Przysłali mi pismo z Pekaosa, że mogę teraz szybko zamienić kredyt
    > walutowy (EURO) na złotówkowy. Czy opłaca się teraz zamieniać?

    Jeżeli masz np. 10.000 EUR do spłacenia i brałeś go, gdy waluta była
    tańsza, to np. wypłacono Ci na wydatki 37.000 zł. Tyle wraz z odsetkami
    powinieneś zwócić. Jeżeli teraz (przyjmując bardzo duże uproszczenie)
    przeliczysz tą sumę na EUR, to okaże się, że masz do spłacenia np.
    40.500 zł plus odsetki, a więc prawdopodbnie więcej. Wszystko zależy od
    tego, jakie są oprocentowania obu kredytów - bez kalkulatora i
    dokładnych danych nie da się tego zrobić.
    Pamiętaj, że bank chce zarobić i w tym celu manipuluje liczbami, np.
    kredyt w EUR wygląda lepiej niż złotówkowy, bo nominalnie ma niższe
    oprocentowanie - natomiast Ciebie interesuje cały koszt operacji, a nie
    ładnie wyglądające liczby.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-08-13 12:25:12
    Od: "Piotr Sobiesiak" <s...@2...pl>

    Wystarczy przedłużyć ten wykres, jeśli rośnie to zamieniać, jeśli spadnie to
    nie zamieniać.
    http://www.reuters.pl/images/wykres_eur.png
    Trzeba zgadnąć. Ja zostaję przy euro.

  • 4. Data: 2002-08-13 12:35:23
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Przysłali mi pismo z Pekaosa, że mogę teraz szybko zamienić kredyt
    > walutowy (EURO) na złotówkowy. Czy opłaca się teraz zamieniać?

    jesli bank proponuje Ci zrobic cos TERAZ i SZYBKO
    to prawie na pewno __BANK__ widzi w tym szanse zarobku ;-)

    ale tak naprawde to trudno powiedziec.
    Euro jest teraz drogie (w stosunku do ostatnich np. 2 lat)
    ale jakie jest w stosunku do najblizszych np. 2 lat? nikt nie wie.
    Nawet Kolodko i Balcerowicz...

    pozdrawiam

    romekk