  • 1. Data: 2002-03-28 17:38:30
    Temat: Zakupy e-Karta mBank w internecie
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Panowie!?

    Jak to jest?
    Chce sobie cos tam kupić w Internecie, ale w sklepie internetowym chcą moich
    danych h osobowych, tzn. adres zamieszkania itp.
    mBank za to twierdz, że oni nie mogą takiej firmie zweryfikować danych
    innych niż te które są na eKarcie, wiec na dobrą sprawę będą mogli
    zweryfikować jedynie moje imię i nazwisko. mBank tłumaczy to ustawą o
    ochronie danych osobowych.
    Jak zatem mam kupić w Internecie skoro mBank nie chce zweryfikować dla
    sklepu internetowego w którym kupuje moich danych?
    Kupował ktoś już na e Karte?

    Cz\asem niedysponentka w mBanku powie ze mogą podąć moje dane osobowe , a
    czasem ze nie, wiec sam już nie wiem jaka jest prawda, i czy mogę swobodnie
    kupować w Internecie

    Dzięki
    Rychu

  • 2. Data: 2002-03-28 20:49:53
    Temat: Re: Zakupy e-Karta mBank w internecie
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Richard" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > danych h osobowych, tzn. adres zamieszkania itp.
    > mBank za to twierdz, że oni nie mogą takiej firmie zweryfikować danych

    Jesli sklep internetowy wymaga wklepywania tylu danych znaczy ze jest
    zrobiony nieprofesjonalnie.
    Osobiscie kupuje na karte tylko w takich sklepach gdzie w momencie
    dokonywania platnosci jest przekierowanie na centrum weryfikujace
    odpowiednie dla danej organizacji wydajacej karte. Oczywiscie ze 128-bitowym
    szyfrowaniem sesji.
    W polskich warunkach jest to PolCard lub eCard.
    Tam podaje sie swoje dane, numer karty, dobrze jesli takze kod CD/cos tam
    czyli 3 cyferki bedace na odwrocie karty.
    Jesli sklep nie ma szyfrowania i zada wszystkich danych jest to jawny
    przekret. Po takim zakupie mozna sie spodziewac wielu dotkliwych transakcji
    na Twojej karcie ktorych nie dokonales.
    To ze jest to eKarta nie ma zadnego znaczenia.

    AO

  • 3. Data: 2002-03-28 21:18:49
    Od: "vitek" <v...@h...pl>

    >witam . z tego co mi wiadomo , to mozna podac imie i nazwisko dowolnej osoby -
    znanej lub nie . zazwyczaj transakcja dojdzie do skutku poniewaz systemy
    weryfikuja stan konta i nr karty . oraz te trzy dodatkowe cyferki nru karty .
    to taki pin do transakcji internetowych . a transakce dokonane z uzyciem
    pinu ...

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-29 01:29:25
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

    > to taki pin do transakcji internetowych . a transakce dokonane z uzyciem
    > pinu ...
    PIN to by byl jakbym go znal osobiscie i nie byl jawnie umieszczony na
    karcie w zadnej formie (nadruk, pasek magnetyczny, pamiec chipa)

  • 5. Data: 2002-03-29 08:32:43
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Cz, 28 mar 2002 21:18:49 GMT vitek napisał (a):

    > znanej lub nie . zazwyczaj transakcja dojdzie do skutku poniewaz
    > systemy

    gjenjalny pomysl
    a zakupiony towar trafi do...

  • 6. Data: 2002-03-30 13:28:29
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 28 Mar 2002 22:18:49 +0100, w <0...@p...pl>,
    "vitek" <v...@h...pl> napisał(-a):

> [...]
    > to taki pin do transakcji internetowych . a transakce dokonane z uzyciem

    www.godaddy.com

    Przy rejestracji musiałem podać dokładne dane personalne -- nie wiem
    jak dokładne było badanie, ale sam nr karty i nazwisko nie
    przechodziło.

    Karta Inteligo.

    PS. Jeżeli sugerujesz, że mBank odmówiłby autoryzacji, to chyba nie
    warto tej eKarty brać pod uwagę jako środka do płacenia w Internecie.

  • 7. Data: 2002-04-02 19:12:06
    Od: "bh90210" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ja ostatnio robilem zakupy w barnes and noble i podawalem nazwisko i numer
    karty (kazali podac takie nazwisko jakie widnieje na karcie)
    nicram