  • 1. Data: 2007-10-16 17:16:47
    Temat: Zablokowanie uzycia karty MO/TO
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Czy jest mozliwosc zablokowania mozliwosci placenia KK przez
    internet/telefon itp. (bez fizycznej obecnosci w terminalu i bez
    autoryzacji podpisem) ?

    Jako, ze zaczynam miec karty z limitami, ktore sumarycznie znacznie
    przekraczaja moje dochody, to chcialbym miec mozliwosc unikniecia
    jakichs przykrych niespodzianek i fraudow. Niby przez kilka lat
    korzystania z kart, taka sytuacja miala miejsce tylko raz ale...
    stracilem przez to po czesci zaufanie do tego typu zakupow i chcialbym
    miec na tym wieksza kontrole. Jeden fraud jakiego na mnie dokonano do
    dzisiaj nie zostal rozwiazany i reklamacja jest w toku. Kwota byla
    niewielka, wiec w razie czego moglbym ja splacic (na szczescie nie
    musialem, bo bank warunkowo uznal reklamacje), ale gdyby tak nagle ktos
    wyprowadzil mi z kart wieksze kwoty to mogloby byc roznie.

    Zostawilbym sobie wiec jedna karte z niewielkim limitem do tego typu
    zakupow, a swoje podstawowe karty chcialbym pozbawic takiej opcji. Jest
    to mozliwe ?

    Aktualnie posiadam karty : Multibank, mBank, Citi, ING, Milllenium. Czy
    w tych bankach da sie to zrobic ? Tak wiem, moge zadzwonic i sie zapytac
    ale znajac kompetencje placownikow infolini naszych bankow preferuje
    znac oferte lepiej niz osoba, z ktora rozmawiam.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-10-16 18:12:48
    Temat: Re: Zablokowanie uzycia karty MO/TO
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Tue, 16 Oct 2007 19:16:47 +0200, Mithos wrote:

    > Czy jest mozliwosc zablokowania mozliwosci placenia KK przez
    > internet/telefon itp. (bez fizycznej obecnosci w terminalu i bez
    > autoryzacji podpisem) ?
    > Aktualnie posiadam karty : Multibank

    Zdaje sie, ze multi na cos takiego pozwala (chwala sie, że osobno daje sie
    ustawiac limity na IO). Wprawdzie w ich systemie transakcyjnym takiej opcji
    nie widac ale z tego, co kojarze (z grupy chyba), daje sie taki limit
    ustawic na multilinii.
    Jesli ktos tego probowal, to bylbym wdzieczny za informacje, gdyz sam
    wlasnie na ich KK czekam i tez taka opcja bylbym zainteresowany :)

    Michal

  • 3. Data: 2007-10-16 18:12:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal napisał(a):
> [...]
    > ustawiac limity na IO). Wprawdzie w ich systemie transakcyjnym takiej opcji
    > nie widac ale z tego, co kojarze (z grupy chyba), daje sie taki limit

    To przetestuje jak mi przysla nowa karte.

    > Jesli ktos tego probowal, to bylbym wdzieczny za informacje, gdyz sam
    > wlasnie na ich KK czekam i tez taka opcja bylbym zainteresowany :)

    Ja jestem na etapie reklamowania frauda jaki dokonano na mojej karcie,
    ktora mam u nich.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-10-16 22:53:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Pa , 19:16, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Aktualnie posiadam karty : Multibank, mBank, Citi, ING, Milllenium. Czy
    > w tych bankach da sie to zrobic ?

    Ktos kiedys wspominal, ze w mBanku mozna ustawiac osobny limit na
    transakcje internetowe. Niestety, gdy z kolega sprawdzilismy opcje
    dostepne w jego KK (wypuklej) to mozna bylo jedynie zablokowac na 0 zl
    ogolnie transakcje zakupowe, bez rozroznienia na internetowe i
    "sklepowe".
    Watpie, zeby mlinia mogla zablokowac wybiorczo same internetowe.

    Tez uwazam mozliwosc odwracalnej blokady za przydatna opcje.
    Lub ustawienie autoryzacji wszystkich transakcji internetowych sms
    przez posiadacza karty.

    Jesli ktos korzysta z transakcji internetowych sporadycznie, takie
    karty by byly dla niego bardzo przydatne i wygodne.