  • 11. Data: 2016-02-02 18:15:30
    Temat: Re: ZUS staje dęba...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 02/03/2016 01:12 AM, J.F. wrote:

    >A wracając do tematyki grupy :) - jeśli chodzi o prawo bankowe i
    >okołobankowe - tak, w innych krajach Europy jest zdecydowanie lepiej;
    >daleko nie trzeba szukać - nasz zachodni sąsiad.

    A ile stron liczy ichnia ustawa "prawo bankowe" ?

    Bo tak na szybko
    https://shop.wolterskluwer.de/wkd/detail/bankrecht,9
    78-3-452-27768-8,carl-heymanns-verlag,55589/

    kompendium Bankrecht ... 1264 strony :-)

    Poprzednie 3 wydanie z 2011 mialo 755 stron ... ale moze inny format

    No, ale jesli dobrze widze, to ich Dziennik Ustaw mial w 2015 roku
    2600 stron ... nasz ponad 2000 pozycji, niektore na wiele stron.
    Zaraz ... czy u nich sa w nim rozporzadzenia, czy to same ustawy ?

    J.

  • 12. Data: 2016-02-02 18:23:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Rozumiem, ze proponujesz "robote po próżnicy"?

    Petru zarzucił PiSowi bezczynność, więc otrzymał odpowiedź:

    Nowoczesna -- 0 projektów ustaw
    rząd -- 7 projektów ustaw
    klub poselski PiS -- 26 projektów ustaw
    prezydent RP także ma w swym dorobku zgłoszone projekty ustaw

    ,,Robota po próżnicy'' to ,,dostęp człowieka biednego w RP do lekarza''
    (czyli płacenie składek i podatków pośrednich, bezpośrednich oraz
    wszelkich innych) skutkujący brakiem dostępu człowieka chorego
    do medycyny (leków, badań specjalistycznych, rehabilitacji) czy
    świadczeń emerytalnych i rentowych. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 13. Data: 2016-02-02 18:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "Budzik" X...@1...0.0.1

    >Petru zarzucił PiSowi bezczynność, więc otrzymał odpowiedź:

    Ale to nadal robota po proznicy by byla.

    >,,Robota po próżnicy'' to ,,dostęp człowieka biednego w RP do
    >lekarza''

    Przypomnij za rok.
    Zobaczymy, jak PiS poprawi sytuacje.
    Jak poprawi, to jestem gotow nawet na nich glosowac.

    Za pamieci - koncowka 2015 roku, zeby dostac sie do okulisty we
    Wroclawiu potrzebuje skierowania od lekarza rodzinnego i mniej wiecej
    3 miesiace oczekiwania.
    Do dermatologa ok 2 miesiecy.

    J.

  • 14. Data: 2016-02-02 19:04:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56b0e976$0$692$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to nadal robota po proznicy by byla.

    No tak -- bo jednak 'plus' nie jest 'minusem' (a właśnie takich
    projektów ustaw należy oczekiwać po Nowoczesnej -- zrównania
    'plusa' z 'minusem') i nawet uchwalenie ustawy zrównującej 'plus'
    znaczeniowo z 'minusem' w parlamentach wszystkich krajów (nie
    tylko w państwach) nic ciekawego nie spowoduje poza chaosem :)
    i chęcią zmiany władców na rozsądnych...

    > Przypomnij za rok.
    > Zobaczymy, jak PiS poprawi sytuacje.

    Jedyne co można zmienić, to uwolnić zawód lekarza.

    > Jak poprawi, to jestem gotow nawet na nich glosowac.

    Ja na nich zagłosuję, gdy mi zwrócą moją własność. :)
    [na co niestety nie ma zgody metropolity]

    > Za pamieci - koncowka 2015 roku, zeby dostac sie do okulisty we Wroclawiu
    potrzebuje skierowania od lekarza rodzinnego

    Ja mam wrodzone wady wzroku i nie ma **żadnej szansy** na zaniknięcie tych
    wad (poza całkowitym oślepieniem?) a jednak i mnie to ,,prawo'' dotyczy!!!

    > i mniej wiecej 3 miesiace oczekiwania.

    To prawo też mnie dotyczy? Nie -- ja mieszkam w Białymstoku! ;)
    Ja oczekuję w Białymstoku! ;)

    > Do dermatologa ok 2 miesiecy.

    Jak myślisz -- po co te skierowania do okulisty?
    Nie po to, aby ,,dać pracę'' tym lekarzom, którzy niczego innego nie potrafią
    wykonywać?! Takim jak: Wojnar, Rudziński, Pogorzelski, Popławska, Bernacka,
    Dziób... Zerom zwyczajnym/pospolitym -- nie lekarzom!!!

    Można po prostu rozdzielić ,,owce'' od ,,baranów'' (bez urazy!! -- owce
    dają inne ;) mleko) poprzez likwidację finansowania Służby zdrowia
    pieniędzmi publicznymi. Budzik (i jemu podobni) ucierpią, bo stracą
    dostęp do możliwości płacenia podatkami na lekarzy, ;) ale ludzie chorzy
    zyskają, bo znikną długie kolejki i potanieją: leki, badania specjalistyczne,
    usługi rehabilitacyjne, wizyty lekarskie...

    Nikt zdrowy na umyśle (a może w ogóle -- nikt!) nie zechce płacić tylko za wypisanie
    recepty czy skierowania do innego lekarza -- minister [śmierci? -- zwykle go tak
    nazywają] BArłukowicz był pod tym względem wyjątkowo pracowity!!!
    Nie lubił ,,roboty po próżnicy''!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-02-02 19:14:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/03/2016 02:15 AM, J.F. wrote:
> [...]
    >

    > kompendium Bankrecht ... 1264 strony :-)
    >
    > Poprzednie 3 wydanie z 2011 mialo 755 stron ... ale moze inny format

    To nie jest prosty wydruk niemieckiego prawa bankowego, lecz dość
    szczegółowe opracowanie/omówienie grupy autorów.

    I mówiąc o lepszym prawie bankowym i okołobankowym - nie chodzi mi
    oczywiście o to, ile "liczy stron", ale o to, w jakim stopniu służy ono
    wszystkim zainteresowanym - samym bankom, obywatelom, państwu, gospodarce.

    Przykładowo:

    - podatek bankowy jest, ale dużo mniejszy, i w założeniu nie ma służyć
    finansowaniu dziury budżetowej, a utrzymywaniu stabilności sektora
    bankowego, w razie gdyby pojawiły się tam jakieś zagrożenia

    - podatek jest od pasywów; ponieważ u nas jest od aktywów, to jakaś
    część dużych kredytów zostanie przeniesiona na banki za granicą

    - tak duże opodatkowanie banków w Polsce może w efekcie zmniejszyć
    środki przeznaczone na finansowanie przedsiębiorstw (co już widać w
    ofercie banków - np. Bank Ochrony Środowiska przed 1-2 tygodniami
    wycofał się z finansowania urządzeń służących ochronie środowiska...), i
    przerzuceniu presji sprzedażowej na bardziej rentowne i jakże
    prorozwojowe pożyczki na wakacje i nowy telewizor

    - niemiecki rząd zadbał o stworzenie własnego systemu płatniczego,
    dzięki czemu od dawien dawna można było zapłacić (niemiecką) kartą, a
    opłaty za obsługę tego systemu nie wyciekały za granicę, tylko
    wspomagały lokalne firmy

    - obywatel może "cofnąć" przelew zlecony online nawet przez kilka dni po
    jego dokonaniu (czy gdy ktoś włamał się na nasze konto i zrobił to za nas)

    itp. itd.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 16. Data: 2016-02-02 19:55:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/03/2016 01:00 AM, J.F. wrote:

> [...]

    Przecież w czasie pani Szydło pokazywała teczkę, w której jakoby miałyby
    być już przygotowane ustawy. W związku z tym:

    - dlaczego kluczowe ustawy nie zostały jeszcze wniesione, skoro były
    opracowane już przed wyborami?

    - dlaczego te, które wniesiono są nieustannie przepisywanymi bublami
    prawnymi (podatek bankowy - nie zliczę już, ile miał wersji, a w tej
    "oficjalnej" wyszło jakoś tak, że mBank będzie musiał płacić podatek od
    aktywów swojego właściciela, Commerzbanku, a Pekao od aktywów UniCredit
    we Włoszech), podatek sklepowy też miał niezliczoną ilość wersji, a w
    jednej z ostatnich dokopuje polskim sklepikarzom zamiast zagranicznym
    supermarketom?

    > Znaczy sie co - ze Nowoczesna nie przygotowala zadnego projektu ?
    > A po co, skoro Sejm i tak wszystkie odrzuci.

    Też mi się trochę wydaje, że byłoby to bezcelowe.

    Z drugiej strony, składają poprawki do projektów PiS.

    Żeby być uczciwym, trzeba by również popatrzeć na ilość projektów ustaw
    i uchwał składanych przez PiS w poprzedniej kadencji.

    Jakieś szczątkowe dane tutaj (chyba te, co się nie przebiły):

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=PR
    OJNOWEUCH&NrKadencji=7&Kol=D&Typ=UCH

    (Poselski projekt uchwały w sprawie uczczenia pamięci Kardynała Józefa
    Glempa, Prymasa Polski, Poselski projekt uchwały o powołaniu Komisji
    Nadzwyczajnej do rozpatrzenia projektów ustaw dotyczących ogrodów
    działkowych, Poselski projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby
    wicemarszałków Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, i takie tam inne bardzo
    istotne dla przyszłości naszego kraju).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 17. Data: 2016-02-02 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

> [...]
    > rząd -- 7 projektów ustaw
    > klub poselski PiS -- 26 projektów ustaw
    > prezydent RP także ma w swym dorobku zgłoszone projekty ustaw

    Nie zarzucił bezczynności PiSowi tylko rządowi...

  • 18. Data: 2016-02-02 20:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 02/03/2016 02:15 AM, J.F. wrote:

    78-3-452-27768-8,carl-heymanns-verlag,55589/

    >To nie jest prosty wydruk niemieckiego prawa bankowego, lecz dość
    >szczegółowe opracowanie/omówienie grupy autorów.

    Tym niemniej pokazuje jakie proste i przejrzyste jest niemieckie prawo
    :-)

> [...]
    >służyć finansowaniu dziury budżetowej, a utrzymywaniu stabilności
    >sektora bankowego, w razie gdyby pojawiły się tam jakieś zagrożenia

    Hm, u nas do tej pory nie bylo specjalnego podatku bankowego, za to
    byla skladka na BFG.
    To chyba bylo jeszcze lepiej ?

    >- podatek jest od pasywów; ponieważ u nas jest od aktywów, to jakaś
    >część dużych kredytów zostanie przeniesiona na banki za granicą

    Czekaj ... w bilansie pasywa nie sa z zalozenia rowne aktywom ?

    Jesli dobrze widzialem, to u nas zwolnione z podatku zostaja aktywa do
    wysokosci funduszy wlasnych banku, co nam w zasadzie pozostawia
    podatek na te prawdziwe pasywa/depozyty.
    A i tak to nie zabezpieczy przed ucieczka.

> [...]
    >środowiska...), i przerzuceniu presji sprzedażowej na bardziej
    >rentowne i jakże prorozwojowe pożyczki na wakacje i nowy telewizor

    O poczynaniach PIS nie chce sie wypowiadac - poczekamy, zobaczymy,
    ale to chyba szerszy temat i wszystkich bankow dotyczy ?
    Prywatny bank bedzie lokowal tam, gdzie najwiecej zarobi. Tylko, ze
    kredytow na telewizory dla wszystkich bankow nie starczy :-)

    BOS akurat nie bardzo prywatny jest, wiec jesli "zmienia zdanie", to
    pytaj sie Kaczynskiego czemu :-)

    Z Niemcami nie bardzo mamy sie co porownywac - stabilna gospodarka i
    waluta doprowadzily do niskich odsetek.

> [...]
    >dzięki czemu od dawien dawna można było zapłacić (niemiecką) kartą, a
    >opłaty za obsługę tego systemu nie wyciekały za granicę, tylko

    Jaka to karta ?
    Bo owszem - zbuntowaly sie te Niemce przeciw wysokim prowizjom i
    zrobily wlasne, nizsze ... na ile to kwestia rzadow, a na ile samych
    bankow i innych przedsiebiorcow to nie wiem.
    Na ile sie to udalo ... skutek byl taki, ze w jakims prowincjonalnym
    Lidlu karty nie byly obslugiwane wcale.
    U nas jakos te prowizje nie przeszkadzaly.

    A ostatnio zadzialano odgornie, obcieto prowizje ... jakos najmniej
    protestowala Visa czy MC, za to wszyscy sie martwia kiedy banki zaczna
    pobierac oplaty za konta :-)

    A oprocz odgornych masz teraz tez oddolne - BLIK.
    Bo w w jakies wlasne karty nie bardzo wierze - zobacz, ze nawet
    Niemcom nie udalo sie swojej wypromowac na caly swiat. Karta
    Eurocheque tez znikla.

    >- obywatel może "cofnąć" przelew zlecony online nawet przez kilka dni
    >po jego dokonaniu (czy gdy ktoś włamał się na nasze konto i zrobił to
    >za nas)

    No, to akurat takie sobie - wyobraz sobie - sprzedajesz samochod czy
    dom, platnosc przelewem, wplynela, dajesz kluczyki czy podpisujecie u
    notariusza ... a kasa znika.
    Samochod rzecz rejestrowana, ale co z tego - ma juz kolejnego
    wlasciciela.

    Choc na wiele fraudow by pomoglo.

    Ale jak to dziala - bo w druga strone - kupuje samochod, place
    przelewem, samochod okazuje sie kradziony, czy np zepsuty - przelew
    wycofuje ... a u sprzedawcy na koncie pieniedzy juz nie ma.
    Bank wtedy placi, czy sa na koncie, ale niedyspozycyjne przez pewien
    czas ?
    System angielski/amerykanski ... ale oni z kolei docenili nasze
    przelewy :-)

    No, z tym zepsutym samochodem - ciekaw jestem jakby to zadzialalo.
    Teraz przynajmniej zasada jest jasna - widzialy galy co braly ...
    sprawdzic czy nie prawnik :-)
    Albo bedzie "tylko na eksport lub dla handlowca".

    J.

  • 19. Data: 2016-02-02 22:11:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/03/2016 04:28 AM, J.F. wrote:

    > Hm, u nas do tej pory nie bylo specjalnego podatku bankowego, za to byla
    > skladka na BFG.
    > To chyba bylo jeszcze lepiej ?

    Mówimy o teraźniejszości :)

    > Czekaj ... w bilansie pasywa nie sa z zalozenia rowne aktywom ?

    No, są, więc opłaci się te aktywa wynieść za granicę, pasywa odpowiednio
    zmniejszyć (zmniejszyć lub zlikwidować oprocentowanie), i już, równamy w
    dół, państwa dookoła się cieszą.

    Podatek od aktywów to taki podatek Belki, czy depozyt jest
    oprocentowany, czy nie. Ciężko przekonać szarych obywateli, żeby swoją
    pensję wpłacali do banku za granicą; duże firmy łatwiej namówić, żeby
    wzięły kredyt w filii banku za granicą.

> [...]
    > ale to chyba szerszy temat i wszystkich bankow dotyczy ?
    > Prywatny bank bedzie lokowal tam, gdzie najwiecej zarobi.

    To nie do końca jest takie łatwe.

    Oczywiście z jednej strony bank chce zarobić jak najwięcej, lecz z
    drugiej strony będzie też usiłował rozłożyć swoją działalność na wiele
    sektorów: z kredytu hipotecznego zawartego na 20 lat czy wieloletniego
    kredytowania firmy może i są niejsze zyski rok do roku, ale są one
    bardziej stabilne i mniej obciążone zmianami koniunktury.

    > Tylko, ze
    > kredytow na telewizory dla wszystkich bankow nie starczy :-)

    I w tym roku ludzie mogą chcieć kupować telewizory, a w następnym mogą
    już nie chcieć. A odsetki od kredytu hipotecznego lecą stale.

    > BOS akurat nie bardzo prywatny jest, wiec jesli "zmienia zdanie", to
    > pytaj sie Kaczynskiego czemu :-)
    >
    > Z Niemcami nie bardzo mamy sie co porownywac - stabilna gospodarka i
    > waluta doprowadzily do niskich odsetek.

    A ta stabilna gospodarka i waluta to wzięły się tak same z powietrza,
    czy raczej z mądrego gospodarza?

    Bo u nas już niedługo 30 lat od upadku komunizmu, 20 lat funduszy z UE
    (jeszcze przed wstąpieniem była pomoc PHARE), a powtarzamy te same błędy.

    > Jaka to karta ?

    Karta EC.

    > Bo owszem - zbuntowaly sie te Niemce przeciw wysokim prowizjom i zrobily
    > wlasne, nizsze ... na ile to kwestia rzadow, a na ile samych bankow i
    > innych przedsiebiorcow to nie wiem.

    Jak jest stabilnie i po partnersku, to i łatwiej się dogadywać.

    > Na ile sie to udalo ... skutek byl taki, ze w jakims prowincjonalnym
    > Lidlu karty nie byly obslugiwane wcale.

    Ale jakie karty nie były obsługiwane? EC są obsługiwane w większości
    Niemiec od początku lat 90-tych, nawet w prowincjonalnych Lidlach czy Aldi.

    > U nas jakos te prowizje nie przeszkadzaly.
    >
    > A ostatnio zadzialano odgornie, obcieto prowizje ... jakos najmniej
    > protestowala Visa czy MC, za to wszyscy sie martwia kiedy banki zaczna
    > pobierac oplaty za konta :-)

    25 lat po Niemcach... A i tak kasa za obsługę systemu leci za granicę.

    > A oprocz odgornych masz teraz tez oddolne - BLIK.
    > Bo w w jakies wlasne karty nie bardzo wierze - zobacz, ze nawet Niemcom
    > nie udalo sie swojej wypromowac na caly swiat. Karta Eurocheque tez znikla.

    Nie znikła, karta EC+Maestro jest standardowo dodawana w Niemczech do
    każdego konta.

    Oczywiście nie można zaprzeczyć, że w ostatnich latach, na skutek
    działania UE i obniżenia prowizji za płatności kartami, przybyło w
    Niemczech punktów akceptujących karty Visa / Mastercard.

> [...]
    > notariusza ... a kasa znika.
    > Samochod rzecz rejestrowana, ale co z tego - ma juz kolejnego wlasciciela.

    Chyba jest wtedy blokada na koncie i ustalanie stanu faktycznego, nie
    znam szczegółów, nie musiałem się nigdy wdłubywać.

    Ale faktem jest, że tego typu fraudów praktycznie tam nie ma.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 20. Data: 2016-02-02 23:32:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Nie zarzucił bezczynności PiSowi tylko rządowi...

    ...zwracając się do ministrów rządu PiS oraz do posłow PiS...

    https://youtu.be/MRnW_iMfkHc?t=21

    ...to nie Trybunał blokuje ustawy, to Wy je blokujecie, bo ich nie zgłaszacie...

    A teraz Ty podeprzyj się jakimś cytatem. :) Na razie moja rozmowa
    z Tobą wygląda jak moje rozprawy w sądach białostockich -- ja
    przytaczam argumenty, zaś sędziowie przytaczają swoje widzimiesie. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'