  • 1. Data: 2002-03-26 11:32:12
    Temat: Elektroniczna gotówka
    Od: "Tomasz B.Zieliński" <t...@a...katowice.pl>

    Usilnie potrzebuję pomocy w znalezieniu materiałów na temat TEORII PIENIĄDZA
    ELEKTRONICZNEGO. Interesują mnie głównie proplemy związane z rozważanymi
    schematami organizacji elektronicznej gotówki, kto ma emitować ją (banki czy
    bank centralny), jaki może być wpływ pieniądza elektronicznego na politykę
    pieniężną (kontrolę podaży pieniądza).
    Niedawno miałem przed oczami jakiś dokument (w internecie) o rozważanej
    możliwości w którymś z dalekowschodnich krajów całkowitego zastąpienia
    tradycyjnego pieniądza banku centralnego (gotówki) przez jego forme
    elektroniczną. Zdaje się że była tam mowa o roku 2006. Niestety nie potrafie
    sobie przypomnieć gdzie był ten dokument.
    Będę wszystkim wdzięczny za pomoc w poszukiwaniu materiałów i uwagi!

    Zieloryb