  • 1. Data: 2009-06-24 12:47:14
    Temat: Wyższa blokada niż wartość transakcji
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Witajcie,

    dzisiaj pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja. Dokonywałem zakupów
    przez internet płacąc kk. Sklep do przeprowadzania płatności
    internetowych korzysta z usług przelewy24.pl. Z kolei przelewy do
    autoryzacji kk korzystają z pośrednictwa Moneybookers.

    Cała transakcja opiewała na 188,50 zł. Wszystko przebiegło szybko i
    sprawnie. Natychmiast po autoryzacji otrzymałem 3 maile (od sklepu,
    przelewy24 i Moneybookers) z potwierdzeniem prawidłowej płatności na tą
    sumę. Tymczasem na założonej przez Moneybookers blokadzie na mojej kk
    pojawiło się 192,49 zł. Dla jasności: płatność była realizowana w
    polskim sklepie, walutą rozliczeniową był złoty.

    Ktoś się spotkał z czymś takim?

  • 2. Data: 2009-06-24 13:03:33
    Temat: Re: Wyższa blokada niż wartość transakcji
    Od: JotBe <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 14:47:14 +0200, Akkon napisał(a):

> [...]
    > pojawiło się 192,49 zł. Dla jasności: płatność była realizowana w
    > polskim sklepie, walutą rozliczeniową był złoty.

    Ja miałem coś podobnego, jednakże z drobnymi różnicami. Wyglądało to tak:
    1. Płatność kk 275 PLN w polskim sklepie w PLN za pośrednictwem
    platnosci.pl
    2. Blokada 275 PLN
    3. Obciążenie 286,24 PLN, mimo że w opisie transacji było napisane "PAYBACK
    275.00 PLN"
    4. Reklamacja w banku odrzucona, gdyż "transakcja została nadesłana do
    naszego Banku w walucie EUR, zatem jako transakcja zagraniczna".
    5. Reklamacja w Payback uznana, różnica zwrócona na rachunek bankowy.

    JotBe

  • 3. Data: 2009-06-24 19:54:33
    Od: Jacek N <k...@g...pl>

> [...]
    > kk pojawiło się 192,49 zł. Dla jasności: płatność była realizowana w
    > polskim sklepie, walutą rozliczeniową był złoty.

    Płaciłem w polskiej księgarni internetowej karta MC. Otrzymalem dwa maile
    od MoneyBookers potwierdzajace prawidlowa kwote 40,00 PLN. Ostatecznie transakcja
    zostala rozliczona na kwote 40,01 PLN. Z uwagi na roznice rowna 0,01 PLN
    w koncu dalem sobie spokoj z wyjasnianiem sprawy...

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-06-24 20:03:01
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Jacek N pisze:

> [...]
    > roznice rowna 0,01 PLN w koncu dalem sobie spokoj z wyjasnianiem sprawy...

    Czyżby zatem przyjęli strategię delikatnego "skubania" licząc, że ludzie
    się nie połapią nie będzie im się chciało reklamować i wyjaśniać?

    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Wzajemnie.

  • 5. Data: 2009-06-25 09:55:10
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Jest odpowiedź Moneybookers:

    "Prosimy miec na uwadze, iz roznica w koszcie zakupu (188.50 PLN) oraz w
    pobranej kwocie wynika z faktu, iz Moneybookers pobiera srodki w walucie
    EUR. Roznica o ktorej Pan wspomina wynika wiec z kosztow przewalutowan.

    Z gory bardzo przepraszamy za niedogodnosci.

    Informujemy, ze srodki zostaja przewalutowane przez Moneybookers. W
    przypadku transakcji wymagających przewalutowania, Moneybookers dodaje
    1.99% do hurtowych kursów wymiany walut obcych.

    Opłata służy ochronie przed wahaniami kursów walut i ryzykiem związanym
    z rynkami walutowymi. Kursy wymiany walut stosowane przez Moneybookers
    są na bieżąco aktualizowane w ciągu dnia. Szczegolowe informacje
    odnajdzie Pan na naszej stronie internetowej www.moneybookers.com w
    sekcji 'Oplaty'"

    Dla mnie to kpina. Moneybookers nie jest dla mnie partnerem, co najwyżej
    przelewy24.pl, które w tym sklepie obsługują płatności elektroniczne.
    Jakie są między nimi rozliczenia, to już nie moja sprawa. Dodatkowo
    rozliczanie transakcji dokonywanej w Polsce i w polskiej walucie w
    rozliczeniu na euro budzi moje poważne wątpliwości.

  • 6. Data: 2009-06-26 20:25:43
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Dalsza odsłona tego spektaklu. Transakcja została zaksięgowana na
    rachunku karty w, uwaga!, euro (41,58 EUR), co po przewalutowaniu daje
    193,07 PLN. Odpowiedz Moneybookers:

    "W odpowiedzi na Pana wiadomosc mozemy jedynie powtorzyc to, co
    pisalismy juz poprzednio, a wiec przypomniec, iz roznica w koszcie
    zakupu (188.50 PLN) oraz w pobranej kwocie wynika z faktu, iz podczas
    tej operacji firma Moneybookers pobrala srodki w walucie EUR. Roznica o
    ktorej Pan wspomina wynika wiec z kosztow przewalutowan"

    Transakcja dokonywana w Polsce, polską kartą, w walucie PLN a oni ją
    rozliczają w EUR po to żeby znów ją przewalutować na PLN?? To czysty
    absurd. Na razie odbijam się od ściany, ale sprawy nie odpuszczę.

    Pytanie dodatkowe: czy jest realna szansa na anulowanie tej transakcji
    jako niezgodnej ze stanem faktycznym na poziomie banku?

  • 7. Data: 2009-06-27 11:01:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Akkon" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie dodatkowe: czy jest realna szansa na anulowanie tej transakcji
    > jako niezgodnej ze stanem faktycznym na poziomie banku?

    Oczywiście, tylko zabierasz się do tego od.... dupy strony.

    Podpisywałeś umowę z moneybookers? Nie? To po cholerę z nimi korespondujesz.
    Jeśli kupowałeś w polskim sklepie, w złotówkach to zareklamuj tą transakcję
    w euro
    w swoim banku, że jej nie wykonywałeś i niech się sklep mota, przelewy24 i
    moneybookers razem wzięte.

  • 8. Data: 2009-06-27 13:01:49
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > transakcję w euro
    > w swoim banku, że jej nie wykonywałeś i niech się sklep mota, przelewy24

    Masz rację. Niepotrzebnie z nimi w ogóle dyskutowałem. Efekt jest taki,
    że teraz każdy podmiot zwala na drugiego. W baku też na początku
    Panienka kręciła, że to nie ich sprawa, ale gdy oświadczyłem, że
    transakcja która widnieje w rachunku mojej karty po prostu nie miała
    miejsca, przycichła. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-06-27 16:11:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    JotBe wrote:

> [...]
    > 4. Reklamacja w banku odrzucona, gdyż "transakcja została nadesłana do
    > naszego Banku w walucie EUR, zatem jako transakcja zagraniczna".

    He? Co to za bank? Reklamacja powinna zostać uznana, ponieważ nigdy nie
    wyrażałeś zgody na przeprowadzenie takiej transakcji. Ciekawe jak w
    razie sporu w sądzie bank chciałby udowodnić swoją rację...?

    --
    MiCHA