  • 1. Data: 2005-05-18 22:16:25
    Temat: Wypowiedzenie kredytu konsumpcyjnego do 10 dni
    Od: "Rafal Dąbrowski" <r...@s...pl>

    Witam.

    Jak wygląda sprawa poniesionych opłat kredytowych
    w przypadku rezygnacji z kredytu konsumpcyjnego
    (np. na zakup samochodu).
    Rozumiem, że kredyt powinien zostać spłacony
    natychmiast (bez kar i przyszłych odsetek) jednak
    mam watpliwosc co do tego czy bank zatrzymuje
    naliczona prowizję za udzielenie kredytu czy jest ona
    przez bank zwracana?
    A co jeśli opłata prowizyjna była również skredytowana?

    Ma ktos jakies doswiadczenie w przeprowdzaniu
    wypowiedzenia kredytu?

    Z gory dzieki za wszelkie info
    Rafal

  • 2. Data: 2005-05-18 22:41:07
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > przez bank zwracana?
    > A co jeśli opłata prowizyjna była również skredytowana?
    >
    > Ma ktos jakies doswiadczenie w przeprowdzaniu

    Zerknij na Art. 11.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=61 a
    w szczególności na jego pkt. 5.
    Zachowanie banku powinno być też opisane w regulaminie lub w umowie, do
    czego banki zobowiązuje powyższa ustawa. Warunki odstąpienia nie mogą być
    gorsze niż wynikałoby to z ustawy, ale też nie muszą być takie same dla
    każdego kredytu.

  • 3. Data: 2005-05-19 07:59:18
    Od: "Rafal Dąbrowski" <r...@s...pl>

> [...]
    > czego banki zobowiązuje powyższa ustawa. Warunki odstąpienia nie mogą być
    > gorsze niż wynikałoby to z ustawy, ale też nie muszą być takie same dla

    W umowie jest tak:

    1. Kredytobiorca oswiadcza, ze zostal poinformowany o prawie odstapienia
    od niniejszej umowy bez podania przyczyny w terminie 10 dni kalendarzowych
    od dnia jej zawarcia w drodze zlozenia oswiadczenia, wedlug wzoru
    okreslonego
    w ust.3 i ktorego odbior potwierdza. Oswiadczenie jest skuteczne z chwila
    doreczenia
    go w placowce przyjmujacej wniosek kredytowy lub wyslania go na adres:....
    Za date doreczenia przyjmuje sie date stempla pocztowego. Odstapienie staje
    sie
    skuteczne, jesli lacznie z oswiadczeniem o odstapieniu Kredytobiorca zwroci
    Bankowi
    spelnione na jego rzecz swiadczenie.
    2. W razie odstapienia od umowi zwrotowi nie podlegaja oplata przygotowawcza
    na rzecz Banku jak rowniez pobrane przez Bank oplaty zwiazane z
    ustanowieniem
    zabezpieczenia kredytu. Jesli umowa zawarta zostala poza siedziba Banku
    Kredytobiorcy zwraca sie wszelkie oplaty poniesione na rzecz Banku lub Firmy
    [posrednika kredytowego], zwiazane z udzielonym kredytem.
    3. Oswiadczenie o odstapieniu od umowy winno byc sporzadzone wedlug
    nastepujacego wzoru:.............

    czyli wynika z tego, ze zwrotowi podlega prowizja i oplata za
    administrowanie kredytem.
    czy w domysle nie placi sie rowniez odsetek (naliczanych od dnia zawarcia
    umowy)?

    Rafal