  • 1. Data: 2003-11-19 13:46:10
    Temat: Wymagania techniczne systemu bankowego - poszukuje info!
    Od: "Michał Kostrzewa" <k...@e...com.pl>

    Gdyby ktos mial jakies dane, linki dotyczace w/w tematu bylbym bardzo
    wdzieczny.

    - serwery
    - bankomaty
    - komputery w oddzialach i centralach
    - sieci
    - zabezpieczenie fizyczne

    Dzieki!

  • 2. Data: 2003-11-19 13:50:17
    Od: "FORD" <g...@g...com>

    Użytkownik "Michał Kostrzewa" <k...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bpfs7c$rtf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Gdyby ktos mial jakies dane, linki dotyczace w/w tematu bylbym bardzo
> [...]
    A do którego banku chcesz sie włamać?
    To zabiorę z niego kasę, jeżeli tam trzymam.

  • 3. Data: 2003-11-19 20:51:12
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Michał Kostrzewa wrote:
    > Gdyby ktos mial jakies dane, linki dotyczace w/w tematu bylbym bardzo
> [...]

    Ja wiem ale szczegółów nie powiem :-)
    Departament Bezpieczeństwa by mnie zabił :-)

    Serwery - zalezy od systemu - na ogół duże i czarne :-)

    Bankomat - to normalny komputer + troche mechaniki w wielkiej pancernej
    szafie

    Komputery... A na jakim chcialbys pracować? Na pewnio nie na P200MMX (i
    takich raczej nie ma). Niektóre banki korzystają ze środowisk terminalowych,
    wtedy stacje robocze to wlasnie takie kompy, bo szybszych nie potrzeba

    Sieci - tak jak w kazdej wiekszej firmie (+szyfrowanie)

    Zabezpieczenie fizyczne - pan Władek na bramce :-)

    --
    Pozdrawiam,
    ______________

  • 4. Data: 2003-11-19 23:13:21
    Od: "Feromon" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Kostrzewa" <k...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bpfs7c$rtf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > - zabezpieczenie fizyczne

    Strażnicy!
    Uwaga! Uzbrojeni!

    Feromon

  • 5. Data: 2003-11-20 00:20:30
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik WIT napisał:

    > Bankomat - to normalny komputer + troche mechaniki w wielkiej pancernej
    > szafie

    Eeeee, komputer jest w niepancernej obudowie, chronionej co najwyzej
    alarmem. Jedynie kasa i znaczna czesc mechaniki jest w sejfie.

    Standardowy kod do sejfu w nowym bankomacie NCRa: 20-30-40, albo
    odwrotnie, nie pamietam. Zaczyna sie chyba od krecenia zgodnie z
    kierunkiem wskazowek zegara. Mi sie udalo przy pierwszym podejsciu. A
    moze to byl Siemens? A moze jedno i drugie? Oj pamiec juz nie ta, w
    kazdym razie otwieralem sejfy w jednym i drugim. ;-))))))

    Bartol

  • 6. Data: 2003-11-20 01:39:40
    Od: "Wojciech K \( NO SPAM \)" <c...@N...SPAMinteria.pl>

    FORD g...@g...com napisał co następuje:
    > Użytkownik "Michał Kostrzewa" <k...@e...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:bpfs7c$rtf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A do którego banku chcesz sie włamać?
    > To zabiorę z niego kasę, jeżeli tam trzymam.

    Nie musisz ;))) oddadzą Ci inne banki ;)))
    robią zrzutę na takie wypadki ;))))

    --
    Wojciech K
    http://190.pl/ Portal o sieciach: www.190.pl/portal/

  • 7. Data: 2003-11-20 13:22:56
    Od: "Klaudiusz" <f...@n...poczta.fm>

    > Nie musisz ;))) oddadzą Ci inne banki ;)))
    > robią zrzutę na takie wypadki ;))))

    Ale tylko do 30.000 euro.

    Klaudiusz

  • 8. Data: 2003-11-20 13:24:16
    Od: "Klaudiusz" <f...@n...poczta.fm>

    > Gdyby ktos mial jakies dane, linki dotyczace w/w tematu bylbym bardzo
> [...]

    Nie wiem w jakim celu, ale polityka bezpieczenstwa jest trzymana w tajemicy.
    Jesli robisz projekt dla jakiegos banku to powinienes dostac od nich
    specyfikacje i zgrubny zarys polityki ich bezpieczenstwa.

    Klaudiusz

  • 9. Data: 2003-11-20 18:18:20
    Od: "Michał Kostrzewa" <k...@e...com.pl>

> [...]
    > Jesli robisz projekt dla jakiegos banku to powinienes dostac od nich
    > specyfikacje i zgrubny zarys polityki ich bezpieczenstwa.

    Robie razem z grupa na uczelni czysto teoretyczny plan wdrozenia nowego
    systemu komputerowego w "naszym wymyslonym banku". Mi przypadl temat wymagan
    technicznych.

  • 10. Data: 2003-11-20 21:21:58
    Od: Rygel <r...@g...pl>

    On Thu, 20 Nov 2003 19:18:20 +0100, Michał Kostrzewa wrote:

    > Robie razem z grupa na uczelni czysto teoretyczny plan wdrozenia nowego
    > systemu komputerowego w "naszym wymyslonym banku". Mi przypadl temat wymagan
    > technicznych.

    Skoro to "wasz wymyślony bank" to chyba logiczne że wymagania
    techniczne mogą być "waszymi wymyślonymi wymaganiami" :)

    Rygel