  • 1. Data: 2003-11-12 17:11:33
    Temat: Re: Wydruk z terminala...
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Czy wydruk z terminala (ten ktory otrzymuje klient), jest dowodem zakupu
    > (jak np. paragon) i moze posluzyc w celu reklamaji towaru? Pol roku temu
    > kupilem buty (siec sklepow Deichman), teraz ulegly one zniszczeniu - moim
    > zdaniem na skutek wady fabrycznej. Niestety gdzies posialem paragon, a
    > jedyne co mam to wlasnie wydruk z terminala (placilem KK). Co o tym
    > myslicie, pownienem probowac reklamacji?

    IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 2. Data: 2003-11-12 17:12:35
    Temat: Wydruk z terminala...
    Od: "Baton" <k...@B...fm>

[...]

    Baton
    GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust silver
    BJJ - Grappling Krakow , http://kbaton.prv.pl/

  • 3. Data: 2003-11-12 17:28:46
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@B...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedyne co mam to wlasnie wydruk z terminala (placilem KK). Co o tym
    > myslicie, pownienem probowac reklamacji?

    Byłem kiedyś w podobnej sytuacji, tyle że w innym sklepie z butami, i tam
    wystarczył im (mbankowy) wydruk potwierdzenia zapłaty kartą za ten towar.
    Generalnie jednak dowodem zakupu i podstawą reklamacji jest paragon.
    Myślę, że zależy to od wewnętrznej polityki każdego sklepu czy sieci.

  • 4. Data: 2003-11-12 17:34:55
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Tylko nie wiadomo czego ;).

    Jest cena, jest data, jest nazwa sklepu. Powinno wystarczyć, ale i tak okaże
    sie "w praniu"

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2003-11-12 17:36:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> wrote in message

    > IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.

    Tylko nie wiadomo czego ;).

    Maciej

  • 6. Data: 2003-11-12 17:46:09
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Tomasz Chojecki wrote in news:botqjr$jc2$1@topaz.icpnet.pl:

> [...]
    > podstawą reklamacji jest paragon. Myślę, że zależy to od
    > wewnętrznej polityki każdego sklepu czy sieci.

    Był kiedyś tekst w Rz na ten temat, wydruk z płacenia kartą wystarczy.
    Takie rzeczy reguluje przecież KC, a nie wewnętrzna polityka sklepu.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {6BDC6813-20E1-4B36-9641-00B3707A0B21}

  • 7. Data: 2003-11-12 17:50:05
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:botqjr$jc2$1@topaz.icpnet.pl...

> [...]
    > Generalnie jednak dowodem zakupu i podstawą reklamacji jest paragon.
    > Myślę, że zależy to od wewnętrznej polityki każdego sklepu czy sieci.

    dokladnie! w sklepie z butami przy macro w markach w wwie - slyszalam, jak
    sprzedawca nie przyjal reklamacji.

  • 8. Data: 2003-11-12 18:10:01
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    IMHO wydruk z POSu to paragon niefiskalny, więc jak nie masz paragonu
    fiskalnego (z kasy) to pewnie sprzedawca będzie marudził. Ale sądzę, że
    nawet sam paragon z POSu można potraktować jak dowód zakupu (przecież taki
    paragon może zostać wydrukowany wyłącznie w wyniku podjęcia transakcji w
    POSie). A na przyszłość pamiętaj, że ważniejszy jest paragon fiskalny a
    paragon z POSu można na dobrą sprawę wyżucić w momencie, gdy zobaczysz na
    wyciągu karty, że transakcja jest zgodna ze stanem faktycznym.

  • 9. Data: 2003-11-12 18:19:58
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.

    IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 10. Data: 2003-11-12 18:23:46
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > POSie). A na przyszłość pamiętaj, że ważniejszy jest paragon fiskalny a
    > paragon z POSu można na dobrą sprawę wyżucić w momencie, gdy zobaczysz na
    > wyciągu karty, że transakcja jest zgodna ze stanem faktycznym.

    Kiedyś, za czasów konta w Millennium zbierałem wszystkie kwitki, z POSów,
    bankomatów, dowody wpłat.

    Szybko zrezygnowałem. :-)
    Teraz kwitki wyrzucam w chwilę po dokonaniu transakcji - najdalej po
    sprawdzeniu poprawności blokady / wpłynięciu środków.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara