  • 1. Data: 2004-01-28 14:25:14
    Temat: Wlasny kat - zawiadomienie z banku
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Ten bank mnie tez zaskakuje. Wlasnie dostalem zawiadomienie z PKO BP o
    ustaleniu aktualnego oprocentowania ww. kredytu na najblizsze 3mc oraz
    harmonogrgram najblizszych 3rat.

    I co tam widze:
    - okazuje sie, ze mam nadplacony kapital o 20gr (pewnie wzielo sie to z tad,
    ze jedna z poprzednich rat wplacilem 3dni przed uplywem terminu i zaburzylem
    jakies tam obliczenia),
    - pomimo tego w najblizszej racie mam rate kapitalowa zwiekszona o 1,59zl,
    - w pozostalych 2 ratach rata kapitalowa jest zmniejszona o 1gr,
    - odsetki bez zmian - wychodza tak jak wg. wczesniejszych wyliczen przy
    zalozeniu rat kapitalowych o stalej wielkosci.

    I teraz. Jak ja mam to traktowac skoro w umowie kredytu mam, ZTCP,
    zagwarantowana stala rate kapitalowa, a tylko rate odsetkowa zalezna od
    aktualnego oprocentowania? Przy tak ustalonym harmonogramie moja nadplata
    kapitalu sie jeszcze bardziej powiekszy, a jej rozliczenie nastapi po
    calkowitej splacie kredytu - w moim przypadku za 14 i pol roku.

    Ja nie jestem "akcja charytatywna" i nie zamierzam im placic wiecej niz sie
    bankowi nalezy. Wiec, czy mam poprostu raty dostosowac do wczesniej
    obliczonego harmonogramu (ustawilem sobie caly kredyt w Excelu i wpisujac
    aktulane oprocentowani uzyskuje dokladne wyniki)? Nie zamierzam sie bic o te
    nadplacone 20gr - wplacilem wczesniej - moja sprawa, ale nie chce byc
    "stukany" na ratach kapitalowych, bo sie im raty odsetkowe nie zgadzaja.

    Co o tym myslicie?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 2. Data: 2004-01-29 09:34:44
    Temat: Re: Wlasny kat - zawiadomienie z banku
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > kapitalu sie jeszcze bardziej powiekszy, a jej rozliczenie nastapi po
    > calkowitej splacie kredytu - w moim przypadku za 14 i pol roku.

    Mi powiedziano, że nadpłaty są rozliczane raz na kwartał - tak, jak
    przysyłają harmonogram. Kurde, to jak to jest?
    Bo ja myślałem, że jak sobie np. za miesiąc wpłacę 5000zł, to kolejne raty
    (począwszy od kolejnego harmonogramu) będą odpowiednio niższe!

    > Co o tym myslicie?

    Zaskoczyłeś mnie.

    A poza tym, jak to jest u Ciebie - sam sobie płacisz ten kredyt? Bo
    napisałeś, że zapłaciłeś trzy dni przed termiem - u mnie oni sami zabierają
    sobie 1. każdego miesiąca...

    Pozdrr.,
    Boa (też mam 14,5 roku to go :-/// )

  • 3. Data: 2004-01-29 11:37:32
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boa" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bo ja myślałem, że jak sobie np. za miesiąc wpłacę 5000zł, to kolejne raty
    > (począwszy od kolejnego harmonogramu) będą odpowiednio niższe!

    Jesli mowisz o ratach to masz na mysli sume raty kapitalowej i odsetkowej.
    Jako, ze kapitalowa nie ulegnie zmianie (w przypadku rat malejacych) ulec
    moze tylko rata odsetkowa. I ta powinna w opisywanym przez Ciebie wypadku
    ulec zmniejszeniu. Jednak jak jest naprawde trudno mi powiedziec gdyz
    jeszcze nie dokonalem takiej wplaty. W przypadku mojej 20groszowej nadplaty
    jest to praktycznie niezauwazlne. Byc moze jest wazny termin takiej wplaty,
    bo mnie np. informowano, ze od 20 kazdego miesiaca do 1 nastepnego wplata
    jest zaliczana jako splata raty, a nadwyzka idzie na splate kapitalu,
    natomiast wszelkie wplaty po za tym terminem obnizaja kapital, natomiast na
    koniec miesiaca rate i tak trzeba niezaleznie zaplacic.

    > Zaskoczyłeś mnie.

    Ja tez jestem zaskoczony dlatego juz wysmarowalem raklamacje i jestem dzis
    umowiony z inspektorem kredytowym z ktorym podpisywalem umowe.

    > A poza tym, jak to jest u Ciebie - sam sobie płacisz ten kredyt? Bo
    > napisałeś, że zapłaciłeś trzy dni przed termiem - u mnie oni sami
    zabierają
    > sobie 1. każdego miesiąca...

    Ja nie mam konta w PKO BP i nie musialem zakladac - nie chcialem. Byc moze
    dlatego udalo mi sie od tego wykrecic, gdyz moj kredytobiorca posilkowy ma u
    nich konto. Ale wplat dokonuje samodzielnie puszczajac przelewy z mBanku.
    Pewnie przez to im cos zaczynam mieszac w systemie - ale jakos nie zamierzam
    tego zaprzestac :)

    Powodzenia w splacaniu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2004-01-30 06:57:53
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    na
    > koniec miesiaca rate i tak trzeba niezaleznie zaplacic.

    Mi tak samo powiedzieli.

    > Ja tez jestem zaskoczony dlatego juz wysmarowalem raklamacje i jestem dzis
    > umowiony z inspektorem kredytowym z ktorym podpisywalem umowe.

    Daj znać, co się dowiedziałeś.

> [...]
    > nich konto. Ale wplat dokonuje samodzielnie puszczajac przelewy z mBanku.
    > Pewnie przez to im cos zaczynam mieszac w systemie - ale jakos nie

    Aaaa, to co innego :-) Ja mam w PKO i podpisałem świstek dot. automatycznego
    pobierania :-))

    Dzięki za info.
    Pozdrr.,
    Boa.

  • 5. Data: 2004-01-30 08:42:51
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    > Daj znać, co się dowiedziałeś.

    I nie musialem skladac reklamacji. Wyszlo na to, ze jest to "czeski blad",
    ktory sie gdzie wygenerowal w centrali i inspektor zdarzyla go poprawic
    jeszcze zanim przyszedlem. Tylko jestem ciekaw, jesli trafiloby na mniej
    dociekliwego? Pewnie taki klient mialby jeszcze wieksza nadplate i system
    pewnie zaczalby generowac kolejne "czeskie bledy".

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia