  • 1. Data: 2004-01-28 13:35:32
    Temat: zmiana numerów kont bankowych
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi ?

    Kiedy ta zmiana następuje ? Czy bank udzieli jakiejś informacji ? Czy jest jakiś
    okres przejściowy ?

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-01-28 13:41:52
    Temat: Re: zmiana numerów kont bankowych
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi ?
    >
    > Kiedy ta zmiana następuje ? Czy bank udzieli jakiejś informacji ? Czy jest
    jakiś okres przejściowy ?

    www.google.pl
    "Zmiana numerów kont bankowych"
    "IBAN"
    "NRB"

    Cieszę się, że mogłem pomóc...

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 3. Data: 2004-01-28 15:54:58
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    > Kiedy ta zmiana następuje ? Czy bank udzieli jakiejś informacji ? Czy jest
    jakiś okres przejściowy ?

    ten czs mija chyba w czerwcu i obawiam sie ze nikt nikogo nie poinformuje
    wszystkie rachunki miesieczne jakie dostaje, mam w starych formatach i
    pewnie w nowym pojawia sie informsacje w ostatnim miesiacu, albo wcale,
    wowczas trzeba pewnie jeszcze trzeba dzwonic po wszystkich matolkach z
    czynszem pradmi itp, zeby laskawie przyjeli moja zaplate

  • 4. Data: 2004-01-28 16:52:17
    Od: SebCz <a...@a...pl>

> [...]
    > wowczas trzeba pewnie jeszcze trzeba dzwonic po wszystkich matolkach z
    > czynszem pradmi itp, zeby laskawie przyjeli moja zaplate

    Taa, dostalem odcinki oplat za prad, w tym ostatni odcinek do zapłaty 12
    czerwca, oczywiscie format podany stary. Napisalem jakies 2 tygodnie temu
    do Zakladu Energetycznego maila, zero odpowiedzi. Ciekawe, czy się ten
    ostatni przelew 'odbije', czy nie... Zakladając, że nie podadza.

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-01-28 17:12:09
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]

    Do końca półrocza można jeszcze posługiwać się jeszcze tzw. starymi
    numerami rachunków, niezgodnymi ze standardem NRB (IBAN), po tym
    terminie wszystkie rachunki muszą mieć numer zgodny z NRB. Tak zwanymi
    starymi, bo kilka "młodych" banków nigdy nie używało innych standardów
    :-) Jeżeli któryś bank (lub usługodawca) jeszcze nie poinformował
    klientów o nowych numerach rachunków, to musi się spieszyć, bo czasu
    zstało niewiele. W drugimm półroczu żaden bank (poza np. wpłatą kasową w
    oddziale na rachunek prowadzony na miejscu) nie zrealizuje zlecenia do
    obcego banku (ani nie przyjmie), jeśli numer rachunku nie będzie trzymał
    się standardu NRB.
    Dla zjadaczy chleba sprawa jest taka, że jeśli nie znają jeszcze
    nowych numerów rachunków - swoich i swoich wierzycieli, to muszą się o
    nie dopytać jeszcze w tym półroczu i pozmieniać wszelkie zlecenia stałe
    (nie wiem, czy PZ również), definicje przelewów/kontrahentów, powiadomić
    pracodawcę o nowym numerze rachunku w banku dla celów przelewów
    wynagrodzenia itp. Jeśli tego nie zrobią na czas, to może się okazać, że
    od następnego półrocza nie będą otrzymywać przelewów, wynagrodzenia na
    ROR, ich płatność nie będą realizowane, nie da się zlecić przelewów na
    stare numery rachunków.
    Na przykład klienci Pekao SA z oddziałów nie należących do dawnego
    banku Pekao SA sprzed połączenia się czterech banków w Grupę Pekao SA,
    nie mają jeszcze (w ogóle albo w większości) nowych numerów rachunków,
    bo te zostaną nadane dopiero po podłączeniu tych oddziałów do nowego
    systemu informatycznego, a to jeszcze nie nastąpiło. Na przykład
    przewiduję, że zapowiedziana likwidacja Telepekao24 i przeniesienie tych
    rachunków do marmurków ma wyznaczony termin na koniec tego półrocza, bo
    kto by się bawił w modernizowanie starego systemu informatycznego w
    Telepekao24, żeby rachunkom klientów nadawać nowe numery tylko po to,
    żeby po kilku miesiącach i tak - wraz z przeniesieniem do innego
    oddziału - je zmieniać. Na przykład nie znam jeszcze nowego numeru
    rachunku zakładu energetycznego (mimo że u mnie jego rachunek prowadzi
    Pekao SA, dawniej Pekao SA), bo nową książeczkę opłat dostanę w marcu. I
    tak dalej.

    To tak z grubsza, z puntu widzenia klienta, który całe to
    zamieszanie nie dość, że będzie musiał przeżyć i wyprostować, to jeszcze
    co poniektóry będzie musiał ponieść koszty tego "prostowania".

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 6. Data: 2004-01-28 17:31:14
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "SebCz" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do Zakladu Energetycznego maila, zero odpowiedzi. Ciekawe, czy się ten
    > ostatni przelew 'odbije', czy nie... Zakladając, że nie podadza.

    O ile pamiętam - "NRB only" od lipca. Czerwiec powinien jeszcze
    pójść bez problemu.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 7. Data: 2004-01-28 17:57:35
    Od: "Knecht" <a...@p...onet.pl>

    Zobacz informacje na www.nrb.pl, zachęcam do udziału w sondzie :)

  • 8. Data: 2004-01-28 17:59:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> writes:

    > Na przykład klienci Pekao SA z oddziałów nie należących do dawnego
    > banku Pekao SA sprzed połączenia się czterech banków w Grupę Pekao SA,
    > nie mają jeszcze (w ogóle albo w większości) nowych numerów rachunków,

    Ja mam konto i karte w Pekao z czasow nie zubra, tylko duzego P, i tez
    nowego numeru nie dostalem. Przeciwnie - przyszla w styczniu
    instrukcja z przypomnieniem, jak zasilac karte przelewem, z podaniem
    starego numeru.

    MJ

  • 9. Data: 2004-01-28 18:20:51
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Jarosław Lech"
> [...]
    > (nie wiem, czy PZ również), definicje przelewów/kontrahentów, powiadomić
    > pracodawcę o nowym numerze rachunku w banku dla celów przelewów

    z PZ nic nie robisz - mam PZ w Fortisie, dali mi nowy NRB a teraz przestali
    przyjmowac ze starymi numerami - PZ dziala nadal

    Po stronie wierzyciela jak sie zmieni rachunek to tez banki same to załatwiają -
    twoja zgoda na PZ dotyczy automatycznie nowego numeru r-ku

    PekaoSA nie zdążyło z wszystkimi rachunkami chyba jako jedyne - to pytanie:
    Dlaczego dziś w Gazecie jest lista banków które "oznaczyły wszystkie rachunki
    bankowe identyfikatorem w standardzie NRB" i brak na tej liście również takich
    banków jak Citi, PKOBP, BRE Bank, Raiffeisen Bank - czy od posiadaczy rachunków
    w tych bankach nie mogę wymagać numeru w postaci NRB ??????
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-01-28 18:52:08
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rachunków
    > w tych bankach nie mogę wymagać numeru w postaci NRB ??????

    Jeśli wierzyć Gazecie - tak. A oni (klienci) powinni wymagać od
    banku. Nie wiem, jaka jest rzeczywistość (w głębi, w systemach
    informatycznych tych banków), ale jeśli klienci nie mają informacji, to
    jeszcze nie oznacza, że rachunki nie mają przyporządkowanych NRB-owskich
    numerów.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl