  • 1. Data: 2008-04-24 07:45:01
    Temat: Który bank w Polsce poda mi swój numer ABA/Routing? Pomocy!
    Od: "matman" <s...@s...pl>

    Witam

    Mam problem. Zainwestowałem pieniądze w USA i teraz aby ściągnąć dywidendy
    (zyski) do Polski, muszę przez internet wypełnić formularz w którym podaje
    się dane mojego konta bankowego.
    Oczywiście wszystkie dane takie jak nr konta, SWIFT itp. uzyskalem bez
    problemu, ale jest jeszcze cos takiego jak ABA/Routing.
    Pytałęm o ten numer w bankach w których mam konta i co mi powiedzino - dwie
    różne rzeczy:
    - w Millenium żebym wpisał SWIFT ich banku korespondującego bezpośrednio z
    Millenium czyli American Express Bank ktorego swift to AEIBUS33. Obawiam się
    jednak że SWIFT to nie ABA/Routing.
    - w mbanku podano mi cos takiego: SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004.
    Czy SORT CODE/numer rozliczeniowy to może ABA/Routing?
    Z wysyłką kasy do USA nie było problemów, ale w drugą stronę z powodu tego
    ABA/Routing nie wiem jak je ściągnąć do Polski więc może znacie jakiś Polski
    bank w którym można założyć konto i nie będzie problemu z uzyskaniem
    ABA/Routing?
    Pozdrawiam, matman
    gg: 5611177, Skype: Dariusz_Dl

  • 2. Data: 2008-04-24 11:31:47
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    matman <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > konta, SWIFT itp. uzyskalem bez problemu, ale jest jeszcze cos takiego jak

    ABA to skrót od American Bankers Association
    http://en.wikipedia.org/wiki/American_Bankers_Associ
    ation
    więc siłą rzeczy kod ABA/Routing mają tylko banki amerykańskie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Routing_number

    Sprawdzałeś czy stamtąd w ogóle można wypłacać do banków poza USA?

    Jeżeli tak, to najprawdopodobniej podanie tam numeru rozliczeniowego
    oddziału, czyli te 8 cyfr numeru konta (od 2 do 10 cyfry), tak jak Ci
    podano w mBanku, da pożądany efekt, bo to jest odpowiednik ichniego
    "routing number".

    Jeżeli to duża kwota, to na wszelki wypadek najpierw bym posłał jakąś małą
    kwotę żeby sprawdzić czy doszło. Lub/i spytać się adminów tego czegoś gdzie
    jest formularz co zrobić jak się śle poza USA - żaden kraj poza USA nie ma
    żadnych numerów ABA, więc będą wiedzieli. Chyba że jesteś u nich
    pierwszym co próbuje wysłać poza USA.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 3. Data: 2008-04-24 12:57:36
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    matman <s...@s...pl> wrote:
    [ciach]

    ZTCW musisz podać ABA number banku-korespondenta w USA. Wydobycie
    tegu numeru od banku w Polsce może być nietrywialne... Kolega
    to już przerabiał, ale nie mam go pod ręką, aby zapytać.

    Moja rada: jeśli nie zależy Ci na czasie, każ sobie wysłać pocztą
    czek bankierski. Opłaty za realizację czeku w polskim banku nie są
    byt wygórowane, pewnie oscylują w okolicy opłaty za wire transfer
    w banku amerykańskim.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 4. Data: 2008-04-24 15:11:24
    Od: "mat" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Miernik" <p...@p...miernik.name> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddziału, czyli te 8 cyfr numeru konta (od 2 do 10 cyfry), tak jak Ci
    > podano w mBanku, da pożądany efekt, bo to jest odpowiednik ichniego

    jednak jak juz zdazylem sprawdzic, ABA/Routing ma 9 cyfr a nie 8 wiec mbank
    chyba nie podal mi ABA/Routing

  • 5. Data: 2008-04-24 15:14:04
    Od: "mat" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Auksztulewicz" <w...@h...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > czek bankierski. Opłaty za realizację czeku w polskim banku nie są
    > byt wygórowane, pewnie oscylują w okolicy opłaty za wire transfer

    Niestyty nie mam innego wyboru jak tylko przelew bankowy ale juz jestem na
    dobrym tropie bo wiem ze bank korespondent dla Millennium to American
    Express Bank i tylko trzeba poszukac jaki ma ABA/Routing

  • 6. Data: 2008-04-25 01:26:52
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > dobrym tropie bo wiem ze bank korespondent dla Millennium to American
    > Express Bank i tylko trzeba poszukac jaki ma ABA/Routing

    Nie wprowadzaj ABA/Routing do formularza. Tylko IBAN oraz SWIFT. To wystarczy.
    ABA lub Routing jest tylko w USA.

  • 7. Data: 2008-04-25 06:41:37
    Od: "matman" <s...@s...pl>

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie wprowadzaj ABA/Routing do formularza. Tylko IBAN oraz SWIFT. To
    > wystarczy.
    > ABA lub Routing jest tylko w USA.

    Muszę wprowadzic ABA/Routing ponieważ bank z którego będą wysyłane pieniądze
    a jest nim Wells Fargo Bank musi znać ABA/Routing banku American Express z
    którego pieniądze idą bezpośrednio do Millennium.

  • 8. Data: 2008-04-25 21:57:49
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "mat" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Miernik" <p...@p...miernik.name> napisał w wiadomości

    > jednak jak juz zdazylem sprawdzic, ABA/Routing ma 9 cyfr a nie 8 wiec
    > mbank
    > chyba nie podal mi ABA/Routing

    W USA ma 9 cyfr ("routing number"), w UK 6 ("sort code"), w PL 8 ("numer
    rozliczeniowy"). Jedno i to samo. Przecież nie będziesz stosował
    amerykańskiej numeracji do polskich standardów bankowych! Wpisz, tak jak
    koledzy mówią, 8-cyfrowy numer rozliczeniowy i tyle. Jak nie chcesz słuchać
    rad, to po co w ogóle zadajesz tutaj pytanie?

    k.