  • 1. Data: 2002-03-23 13:23:54
    Temat: Wdrazanie NRB - PKO 3 formaty numerow ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Do końca roku wszystkie banki będą musiały, zgodnie z zaleceniami Związku
    Banków Polskich, zamienić dotychczasowe numery rachunków na nowe.
    Standaryzacja numerów rachunków ma usprawnić weryfikację poprawności
    podawania numerów rachunków.

    Jak dotąd zaledwie 5 procent oddziałów banków dokonało tych zmian - alarmuje
    dziennik "Prawo i Gospodarka". Mimo optymizmu przedstawicieli największych
    banków trudno -zdaniem komentatora dziennika- oczekiwać, że operacja ta
    odbędzie się bezboleśnie dla klientów.

    Jan Szczyciński zwraca uwagę, że klienci banków potrzebują otrzymać zawczasu
    wyczerpującą informację o nowych numerach, by powiadomić swoich
    kontrahentów. "Na razie jej nie mają i zachodzi obawa, że dostaną ją zbyt
    późno" - zauważa Jan Szczyciński. Klienci mogą obecnie korzystać ze starych
    i nowych numerów, ale często formularze przelewów są nieodpowiednie a
    pracownicy nie udzielają wyjaśnień. Najbardziej komplikuje sytuację -zdaniem
    komentatora -bank PKO BP, w którym przez okres przejściowy będą
    funkcjonowały trzy numery: stary, nowy-stary i nowy.

    (iar/PiG/miszcz/pul)

    Wypowiedz PKO pozostawie bez komentarza. Jak sadzicie PKO to bank stary,
    nowy-stary, czy nowy? ;)

    Maciej

  • 2. Data: 2002-03-25 11:42:54
    Temat: Re: Wdrazanie NRB - PKO 3 formaty numerow ;)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
    >(....) Najbardziej komplikuje sytuację -zdaniem
    > komentatora -bank PKO BP, w którym przez okres przejściowy będą
    > funkcjonowały trzy numery: stary, nowy-stary i nowy.

    Inne kraje maja numer innej dlugosci niz NRB ale ten sam algorytm kontroli
    modulo
    Przy przelewie za granice (po X 2002 wystąpi) istnieje koniecznosc
    programowej weryfikacji zgodnosci liczby kontrolnej nawet jak numer
    rachunku nie jest w postaci NRB.
    Wniosek - trzeba bedzie móc kontrolowac poprawnosc liczby kontrolnej dla
    innej pelnej numeracji IBAN - rownie dobrze mozna to bylo zrobic dla PKO BP
    juz teraz, byloby mniej narzekan
    *** blad ***
    A fakt ze po raz kolejny musza zmienic format zapisu rachunku wynika z tego
    ze sie pospieszyli i przygotowali zmianę jeszcze przed uzgodnieniem NRB

  • 3. Data: 2002-03-27 15:03:42
    Od: "Mariusz A. Jasinski" <N...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "MK"
    >
    >Inne kraje maja numer innej dlugosci niz NRB ale ten sam algorytm kontroli
    >modulo

    prawda, ale w innych krajach sa inne kody krajow,
    a kod kraju jest uwzgledniany przy liczeniu cyfry kontrolnej

> [...]
    >innej pelnej numeracji IBAN - rownie dobrze mozna to bylo zrobic dla PKO BP

    absolutnie nie masz racji !!!

    poza cyframi kontrolnymi w IBANie nalezy tez kontrolowac
    dlugosc numeru, kazdy kraj ma okreslona jedna dlugosc

    MJ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-27 15:16:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Mariusz A. Jasinski"

    > poza cyframi kontrolnymi w IBANie nalezy tez kontrolowac
    > dlugosc numeru, kazdy kraj ma okreslona jedna dlugosc

    ale jeszcze nie teraz ;-)))
    jak ja lubie takich projektantow ktorzy nic na wyrost nie zdobia
    tylko to co niezbedne - nie sztuka zrobic program, sztuka go zrobic tak,
    zeby byl idiotoodporny i wygodny w użytkowaniu
    *** blad ***