  • 41. Data: 2014-11-02 15:11:54
    Temat: Re: WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Nov 2014 23:37:01 +0100, osa napisał(a):
    > Może i może... ale jakoś trudno mi uwierzyć w dobroć banku. stawiam że
    > chargeback'i są robione dopiero jak klient pyszczy że to nie on zrobił
    > transakcję... ale może ja po prostu nie wierzę w dobroć banków ;)

    Jak bank bedzie mial za duzo reklamacji do zalatwienia, to zobaczysz
    ze tak zrobi. Nie akceptujemy obciazen z Wietamu/Rumuni/firmy XXX.

    Raz zobaczylem - sklep jakos dwa razy obciazyl, o czym sie
    dowiedzialem z wyciagu - dwa obciazenia i jeden zwrot.
    Moze wina gdzies w banku i inni zdazyli zglosic.

    J.

  • 42. Data: 2014-11-02 15:59:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    osa <w...@p...fm> writes:

    > Może i może... ale jakoś trudno mi uwierzyć w dobroć banku. stawiam że
    > chargeback'i są robione dopiero jak klient pyszczy że to nie on zrobił
    > transakcję... ale może ja po prostu nie wierzę w dobroć banków ;)

    To nie żadna dobroć, tylko po prostu bank nie potrzebuje ryzykować
    i np. szukać kasy w zdebetowanej karcie przedpłaconej, jeśli może jednym
    prostym ruchem odebrać ją sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2014-11-02 16:33:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 02.11.2014 o 15:59, Krzysztof Halasa pisze:

    > To nie żadna dobroć, tylko po prostu bank nie potrzebuje ryzykować
    > i np. szukać kasy w zdebetowanej karcie przedpłaconej, jeśli może jednym
    > prostym ruchem odebrać ją sprzedawcy.

    Też mi się tak wydaje, tym bardziej że pilnowanie takiej prostej reguły
    autoryzacja<>obciążenie robi pewnie automat i w banku nawet nikt nie
    wnika w to, ewentualnie później gdzieś w raportach ktoś się nad tym
    pochyli, jeżeli już.

    Xenocide

  • 44. Data: 2014-11-02 16:41:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 15:59:19 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To nie żadna dobroć, tylko po prostu bank nie potrzebuje ryzykować
    > i np. szukać kasy w zdebetowanej karcie przedpłaconej, jeśli może jednym
    > prostym ruchem odebrać ją sprzedawcy.

    Ale od transakcji jest prowizja, a od debetu tez jest prowizja :-)

    Tylko ze jak sprzedawca bedzie mial co chwile pieniadze cofane z
    powodu debetu, to bardzo szybko zrezygnuje z obslugi kart.
    Wiec albo autoryzuje, albo jemu nie cofaja ...

    J.

  • 45. Data: 2014-11-02 17:21:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Oczywiście wszystko przez to, że bank nie zamierza płacić tylko chce
    > wycyganić zwrot od operatora karty a ten (VISA) robi wszystko żeby
    > reklamacji nie uznać.

    Nie ma czegoś takiego jak "operator karty". Jest wystawca karty (zwykle
    bank) oraz agent karciany (często także bank itp). Generalnie, pozycja
    wystawcy karty jest korzystniejsza niż sprzedawcy i jego agenta.

    > Miesiąc temu dostałem dziwny telefon z banku z zapytaniem czy
    > podtrzymuję swoją reklamację bo "podmiot zewnętrzny" dostarczył skan z
    > UPS gdzie adresatem przesyłki za którą płacono moją kartą jestem
    > właśnie ja.

    Czyli acquirer zażądał od sklepu kwitów, sklep dostarczył co akurat
    miał, chwilowo nie jest to pewnie nawet dowód dostarczenia przesyłki
    klientowi, nawet zakładając że np. nie jest podrobiony (różne rzeczy
    sprzedawcom przychodzą do głowy gdy chargeback zajrzy w oczy).

    Teraz sklep pewnie musi wyciągnąć od UPS dowód odbioru przesyłki,
    podpisany przez odbiorcę (np. elektronicznie).

    Aczkolwiek z tym skanem to nietypowa sprawa, skąd sprzedawca znał Twoje
    dane i jakie dane to były? Imię i nazwisko, adres?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2014-11-02 21:20:28
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Myślę, że sprzedawca nie zrobił wałka tylko ktoś zeskanował moją kartę (nie pasek
    tylko zdjęcie dwóch stron) i zamówił towar na moje imię i nazwisko z dostawą gdzieś w
    Hiszpanii. Transakcja poszła online więc bez kodu PIN.

    Od tego momentu zrobiłem się przewrazliwiony i jak ktoś ogląda wnikliwie moja kartę
    to wzbudza to moje podejrzenia. Niby może sprawdzac podpis na drugiej stronie ale
    może też zapamietywac kod CVV. Do tego szybką fotka pierwszej strony i ma moje
    pieniądze na wyciągnięcie ręki.

  • 47. Data: 2014-11-02 21:38:02
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    To oczywiście w dużym uproszczeniu, bo inna grupa oszustów zajmuje się organizacją
    zczytywania danych z kart, chociażby poprzez zatrudnianie do tego pracowników
    recepcji w hotelach, a inna grupa kupuje na forach cardingowych całe paczki z danymi
    kart i organizuje ich spieniężanie.

    Szkoda że klienci Millennium nie mogą bardziej zabezpieczyć się przed fraudami
    online, wystarczyłoby dać możliwość ustawienia limitów na transakcje online lub
    każdorazowego wymuszenia secure3d z potwierdzeniem SMS.

    To taka sama sytuacja jak z allegro: dwuskladnikowe uwierzytelnianie wyeliminowaloby
    przejmowanie kont i podszywanie się pod sprzedających ale grupie allegro zależy na
    zwiększaniu sprzedaży tak jak bankom zależy na zwiększaniu liczby transakcji. I jedni
    i drudzy żyją z prowizji...

  • 48. Data: 2014-11-02 23:21:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

> [...]
    > sprawdzac podpis na drugiej stronie ale może też zapamietywac kod CVV.
    > Do tego szybką fotka pierwszej strony i ma moje pieniądze na

    Nie myślisz chyba że tacy ludzie "zapamiętują kody CVV(2)"?
    Jacyś amatorzy, może tak, ale oni wpadną przy pierwszej okazji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 49. Data: 2014-11-02 23:37:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > To oczywiście w dużym uproszczeniu, bo inna grupa oszustów zajmuje się
    > organizacją zczytywania danych z kart, chociażby poprzez zatrudnianie
    > do tego pracowników recepcji w hotelach,

    No ale to jest proste do wykrycia i organizacje od dawna to robią.
    W supermarketach łatwiej, i więcej ludzi.

> [...]
    > fraudami online, wystarczyłoby dać możliwość ustawienia limitów na
    > transakcje online lub każdorazowego wymuszenia secure3d z

    Zdaje się że takie coś miało tam być?

> [...]
    > ale grupie allegro zależy na zwiększaniu sprzedaży tak jak bankom
    > zależy na zwiększaniu liczby transakcji. I jedni i drudzy żyją z

    Ale ani jedni ani drudzy z pewnością nie żyją z prowizji od fraudów.
    Problem w tym, że decyzje podejmują "księgowi" a nie specjaliści od
    bezpieczeństwa.
    Tzn. byłbym daleki od tego, by tylko ci ostatni podejmowali decyzje -
    mielibyśmy wtedy Fort Knox w każdym miejscu. Ale powinno to być
    bardziej wyrównane, jedni i drudzy powinni mieć wpływ na decyzje.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 50. Data: 2014-11-03 09:40:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości
    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    >Nie myślisz chyba że tacy ludzie "zapamiętują kody CVV(2)"?
    >Jacyś amatorzy, może tak, ale oni wpadną przy pierwszej okazji.

    Dlaczego mieliby wpasc ?
    Tych z Hiszpanii nie zlapia, a nawet jak zlapia, to nic nie powiedza,
    dostawali dane e-mailem i tyle.

    Owszem, jakby sie komus chcialo, to moze by i po nitce do klebka
    doszedl ... albo chlopaki maja troche rozumu i nie dojdzie ...

    J.