  • 1. Data: 2024-02-05 01:39:23
    Temat: Velobank i VISA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Z kronikarskiego obowiazku donoszę, ze moja karta Visa w getinie,
    ktorej dłuzszą historię opisywałem, przestała działać.
    Zapewne od 1.02

    Bez informacji zadnej, no ale w sumie - uprzedzali, choc mnie to
    raczej kiepsko.

    Biorąc pod uwage, ze bank "zaraz" bedzie sprzedany ... a, to sie nowy
    własciciel będzie dogadywał.

    A moze umowa była jakaś niekorzystna dla banku?

    J.

  • 2. Data: 2024-02-08 17:00:38
    Temat: Re: Velobank i VISA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Feb 2024 14:16:43 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: "zaraz" bedzie sprzedany
    >
    > Ciekawe, co nastąpi, gdy ów "zaraz" nie znajdzie nabywcy...

    będą trzymać aż się znajdzie.
    A potem może przyjdzie PiS i sprywatyzuje, tzn upaństwowi :-)

    Bo inna wersja ... spokojnie poczekają, az bank upadnie?
    Nie, to sie chyba nie opłaca i nie uda :-)

    > [zwierzę, gdy nie chce być sprzedane do hodowli, odmawia jedzenia
    > u nowego hodowcy... ciekawe, jakiego podstępu chwyci się ów
    > "zaraz"...]

    No ale zwierzę chce.
    Chyba, ze by np LCz straszył, ze będzie się domagał odszkodowania od
    nabywcy :-)

    J.

  • 3. Data: 2024-02-09 02:23:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2024 o 17:00, J.F pisze:

    > będą trzymać aż się znajdzie.

    Ponoć jakieś prawa ;) nakazują znalezienie nabywcy do marca br...
    (nie wiem -- do końca czy połowy bądź początku marca...)

    > A potem może przyjdzie PiS i sprywatyzuje, tzn upaństwowi :-)
    - restrukturyzacja zabrała LCZu i dała swojakom w zarządzanie?
    - prywatyzacja odda tymże swojakom na własność?
    - nowa władza może znacjonalizować, czyli dać swojakom w zarządzanie
    - by kolejny przewrót prywatyzacją przekazał innym swojakom
    w posiadanie...

    Powyższym nie bronię LCZ i nie atakuję: JK czy innego polityka
    bądź innej osoby w ogóle... Jeno (ćwicząc palcami) zastanawiam się...

    > Bo inna wersja ... spokojnie poczekają, az bank upadnie?

    Chyba trzeba by długo czekać... ;)

    > Nie, to sie chyba nie opłaca

    Dlaczego? ;)

    > i nie uda :-)

    Raczej nie uda...

    > Chyba, ze by np LCz straszył, ze będzie się domagał
    > odszkodowania od nabywcy :-)

    Otóż to -- co o wszystkim myśli/rozmyśla LCZ?...
    Kojarzy w ogóle Velo ze swoją przeszłością?... ;)
    Ze swoim imperium, swoimi klonami?...

    ...strącił władców z tronu a wywyższył pokornych...

    Pokornie informuję o utrzy_maniu procentowych stóp na
    dotychczasowym podnóżq...

    https://youtu.be/97MRrvxBjMw?t=374

    Ponoć wiadome stopy zejdą w dół [melioracyjny?] tuż
    przed najbliższymi (samorządowymi) wyborami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2024-02-09 10:17:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Feb 2024 02:23:48 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ponoć jakieś prawa ;) nakazują znalezienie nabywcy do marca br...
    > (nie wiem -- do końca czy połowy bądź początku marca...)

    > - restrukturyzacja zabrała LCZu i dała swojakom w zarządzanie?

    Bylbym ostrozny z takim stwierdzeniem. Getin był na granicy upadłosci,
    a LCz miał wiele lat na dokapitalizowanie do wymaganego poziomu.

    > - prywatyzacja odda tymże swojakom na własność?

    Watpliwe. Teraz to duuuuze pieniądzie wchodzą w grę.
    Ale oczywiscie jakis "panstwowy" bank może się pokusić.

    > - nowa władza może znacjonalizować, czyli dać swojakom w zarządzanie

    Jak sprzedadzą w obce ręce, to już nie.
    Ale jak bedzie czekał ... patrz wyzej ...

    > - by kolejny przewrót prywatyzacją przekazał innym swojakom
    > w posiadanie...
    >
    > Chyba trzeba by długo czekać... ;)

    Może niekoniecznie, szczególnie jak się odpowiednio zarządza :-)

    > Dlaczego? ;)

    Bo teraz włascicielami są BFG i kilka banków "komercyjnych".
    Jak upadnie, to oni stracą :-)

    > Raczej nie uda...

    Przepisy powinny zadziałać, i znów byłaby przymusowa restrukturyzacja
    :-)

    > Otóż to -- co o wszystkim myśli/rozmyśla LCZ?...
    > Kojarzy w ogóle Velo ze swoją przeszłością?... ;)
    > Ze swoim imperium, swoimi klonami?...

    Ogolnie to był większosciowym właścicielem, więc moze myślec, ze cos
    mu się należy.
    Ale czy tak mysli, czy juz dawno cos tam wyprowadził i zainwestował w
    cos nowego ...

> [...]
    >
    > https://youtu.be/97MRrvxBjMw?t=374
    > Ponoć wiadome stopy zejdą w dół [melioracyjny?] tuż
    > przed najbliższymi (samorządowymi) wyborami...

    No cóż - jesli spada inflacja, to i stopy powinny spaść.
    Ale czy dożyliśmy tego miesiąca ?

    Czasu mało :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-02-10 00:30:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 lut 2024 o 10:17, J.F pisze:

    > Bylbym ostrozny z takim stwierdzeniem. Getin był na granicy upadłosci,
    > a LCz miał wiele lat na dokapitalizowanie do wymaganego poziomu.

    Dałem pytajnik...

    > Watpliwe. Teraz to duuuuze pieniądzie wchodzą w grę.

    Zwykle tak bywa podczas dziejowych przemian ustrojowych
    niosących wyzwolenie uciśnionym... [uciskanego LCZ wyzwolono]

    > Ale oczywiscie jakis "panstwowy" bank może się pokusić.

    Dlaczego musi być państwowy?

    > Jak sprzedadzą w obce ręce, to już nie.

    Nie można znacjonalizować? -- PeKaO chyba odzyskano
    dla polskiego ,,społeczeństwa''... ;)

    > Ale jak bedzie czekał ... patrz wyzej ...

    Jak wysoko mam zadzierać wzrok?

    > Może niekoniecznie, szczególnie jak się odpowiednio zarządza :-)

    Jak prezes NBP zarządza bankiem NBP -- czy
    jak prezes ofiary zarządza bankiem ofiary?

    > Bo teraz włascicielami są BFG i kilka banków "komercyjnych".
    > Jak upadnie, to oni stracą :-)

    Kim są oni? Bankami? Ludźmi? Swoimi ludźmi czy obcymi?...
    BFG straci? --> stracą inne banki, nie władza.
    Jakiś komercyjny straci? --> straci swój czy obcy?...

    > Przepisy powinny zadziałać, i znów byłaby przymusowa restrukturyzacja
    > :-)

    Plan kolejnego Zdzi_sława?

    > Ogolnie to był większosciowym właścicielem, więc moze myślec, ze cos
    > mu się należy.

    Kryminał czy odszkodowanie? ;)

    > Ale czy tak mysli, czy juz dawno cos tam wyprowadził i zainwestował w
    cos nowego ...

    O to pytam...

    > No cóż - jesli spada inflacja, to i stopy powinny spaść.

    [niby tak, ale -- z podnóżka czy z podstopia?]

    > Ale czy dożyliśmy tego miesiąca ?

    Mleko w Biedronce potaniało...
    2% tłuszczu w butelce chyba po 1.59 pln za litr...

    > Czasu mało :-)

    Na?...

    --