  • 1. Data: 2003-12-24 05:00:01
    Temat: VW cos nie tak z odsetkami???
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Trzymam sobie póki co na pluskoncie 10000zł wczoraj bank dopisał mi ok 67gr
    odsetek i od razu wydało mi się to podejrzane:). Bierzmy się za liczenie:
    oprocentowanie pluskonta to 4,25% jezeli uwzględnic podatek to realne
    oprocentowanie wynosi 4,25%*0,8=3,4%
    Trzymam w banku sumę 10000zł po roku otrzymam odsetek 10000*0,034=340zł
    W ciągu jednego dnia powinni mi dopisać 340/365= ok 93gr .
    Pytanie co się stało z moimi 26gr ba nawet z większą sumą bo tym sposbem juz
    od kilku dni dopisuja mi odsetki ??
    Czy VW bank stosuje jakies inne nowatorskie metody liczenia odsetek:P?
    Prosze mnie oświecić i wskazać gdzie popełniłem błąd bo szczerze wątpię aby
    bank musiał oszukiwać na odsetkach , jednak matematyka jest bezlitosna:))

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-12-24 12:12:56
    Temat: Re: VW cos nie tak z odsetkami???
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Feanor" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    aby
    > bank musiał oszukiwać na odsetkach , jednak matematyka jest bezlitosna:))

    Po pierwsze: VW podaje kwotę naliczonych odsetek brutto, czyli od 10000 PLN
    dziennie naliczają 1,1643 PLN (wazne dalsze miejsca sa, poniewaz wplywaja na
    zaokraglenie).
    Po drugie: faktem jest, że wartosc naliczonych odsetek jest bardzo
    orientacyjna, w tym sensie, ze czasami na moim koncie zalegaja z naliczeniem
    odsetek nawet za trzy dni.
    Rada: poczekac do konca miesiaca i zobaczyc co rzeczywiscie dopisza do
    rachunku, jezeli nie bedzie sie zgadzalo to reklamowac... :)
    Chociaz mi sie kilka razy nie zgadzalo :) najwiecej na jakies 8 - 10 groszy,
    ale zignorowalem.

    MAd Hat
    ter

  • 3. Data: 2003-12-25 05:58:39
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > rachunku, jezeli nie bedzie sie zgadzalo to reklamowac... :)
    > Chociaz mi sie kilka razy nie zgadzalo :) najwiecej na jakies 8 - 10
    Własnie dzisiaj sprawdziłem i dopisali mi prawidłowo odsetki , tylko ze
    wczesniej przez ok tydzien dopisywali mi te zanizone.
    Coż posłucham twojej rady i poczekam do konca miesiąca.

    Pozdr.