  • 1. Data: 2004-10-21 20:08:18
    Temat: zapisy do domow maklerskich oczywiscie na akcje PKO
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    To mnie zdziwilo. Poszedlem dzis aby zlikwidowac fundusz inwestycyjny arka
    aby miec kase na akcje a tu nie facet do kolejki wpisal na srode bo
    wczesniej wszystko zajete!
    ALe ja nie o tym.
    Bo biore ten kredyt na akcje PKO. Biore 15x wiecej niz daje czyli w moim
    przypadku daje 10k zl i dostaje 150k zl. Zalozmy ze redukcja bedzie taka ze
    zakupie akcji za 20k zl. To wtedy mam oprocentowane 10k zl czy moze bank
    obcina mi tak abym mial akcji tylko za 10k zl (czyli tyle ile mialem wlasnej
    gotowki)?
    Jak to jest?

    I jeszcze jedno. Czy jesli sprzedam akcje w pierwszym dniu to zaplace za ten
    caly kredyt tylko 0,3-0,4% pozyczki i nic wiecej. A jesli bym trzymal to
    jeszcze przez miesiac to jak to jest wtedy?

    I czy moge sprzedac tylko czesc tych akcji a czesc zosstawic?

    Dzieki serdeczne.

  • 2. Data: 2004-10-21 20:22:50
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/21/2004 10:08 PM, Użytkownik Tapio napisał :

    > To mnie zdziwilo. Poszedlem dzis aby zlikwidowac fundusz inwestycyjny arka
    > aby miec kase na akcje a tu nie facet do kolejki wpisal na srode bo
    > wczesniej wszystko zajete!
    > ALe ja nie o tym.

    No to ja też nie o tym.

> [...]
    > obcina mi tak abym mial akcji tylko za 10k zl (czyli tyle ile mialem wlasnej

    A poczytaj od kiedy liczone jest oprocentowanie i kiedy jest przydział
    akcji. To powinno wiele wyjaśnić.

    > I jeszcze jedno. Czy jesli sprzedam akcje w pierwszym dniu to zaplace za ten
    > caly kredyt tylko 0,3-0,4% pozyczki i nic wiecej. A jesli bym trzymal to
    > jeszcze przez miesiac to jak to jest wtedy?

    Zapłacisz za tyle dni przez ile bedziesz miał wykorzystany kredyt i od
    kwoty wykorzystanego kredytu. To zależy jak długo BM (czy też bank)
    pozwala Ci trzymać kredyt. Np wiem że w Amerbrokers (kredyt z Nordei)
    kredytować można się max przez 6 miesięcy.

    > I czy moge sprzedac tylko czesc tych akcji a czesc zosstawic?

    Możesz, z zastrzeżeniem mojego powyższego zdania.

    --
    Mówi się, że pierwszy milion dolarów można tylko ukraść, a potem... nie
    zmienia się skutecznej metody

  • 3. Data: 2004-10-21 21:39:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 22:08:18 +0200, Tapio naskrobał(a):

    > I jeszcze jedno. Czy jesli sprzedam akcje w pierwszym dniu to zaplace za ten
    > caly kredyt tylko 0,3-0,4% pozyczki i nic wiecej. A jesli bym trzymal to
    > jeszcze przez miesiac to jak to jest wtedy?

    zaklinam wszystkich chętnych na lewarowanie aby najpierw policzyli prowizję
    (liczonej od rozpatrzenia wniosku kredytowego) oraz opłaty za wykonanie
    operacji zakupu i sprzedaży akcji oraz oprocentowania na kilka dni. A potem
    wzieli pod uwage potencjalną redukcję kupna w granicach 95% i sprawdzili
    czy w ogóle wychodzi kwota ze znakiem dodatnim.
    Wg. moich obliczeń to najwiecej na sprzedaży akcji PKOBP zarobią Biura
    Maklerskie i nikt inny :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-21 21:54:57
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/21/2004 11:39 PM, Użytkownik Sebol napisał :

> [...]
    > czy w ogóle wychodzi kwota ze znakiem dodatnim.
    > Wg. moich obliczeń to najwiecej na sprzedaży akcji PKOBP zarobią Biura

    No nie przesadzaj. Oprocentowanie nie ma tu aż tak wielkiego znaczenia.
    O wiele bardziej znacząca jest prowizja od *lewara*. Z moich
    pobieżnych wyliczeń wynika, że przy redukcji 94%, prowizji 0,3%
    oprocentowaniu kredytu 10%, lewar 15 i sprzedaży w pierwszym dniu
    notowań zakładając 4% dyskonto przy zapisie w pierwszym okresie i cenie
    debiutu = cenie emisyjnej wychodzi się na zero.

  • 5. Data: 2004-10-21 23:32:37
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 23:54:57 +0200, wizardx12 naskrobał(a):

> [...]
    > notowań zakładając 4% dyskonto przy zapisie w pierwszym okresie i cenie
    > debiutu = cenie emisyjnej wychodzi się na zero.

    A gdzie podatek od zysków kapitałowych co? - żeby było zabawniej liczy się
    go bez uwzględnienia kosztów :( zakładałem 10+4% zysku - efekt podobnie
    żałosny.

    btw: rk raczej będzie fatalny właśnie ze względu na ten nieszczęsny
    powszechny lewar. I wszystko wskazuje na to że banki zanotują kolejne
    rekordowe zyski ... od prowizji:).

  • 6. Data: 2004-10-21 23:35:09
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    http://www.elknet.pl/~chinczyk/futures/pko_bp.html