  • 1. Data: 2002-02-14 15:21:40
    Temat: !!!!Urzad do spraw bankow zamkna internetowy bank!!!!!!
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Hi, hi - spokojnie, tytul taki tylko fajny :)

    W ubiegłym tygodniu bez wcześniejszych zapowiedzi amerykański urząd ds.
    banków Office of the Comptroller of the Currency (OCC) zamknął internetowy
    bank NextBank.com.
    Przyczyny tak drastycznej decyzji OCC są złożone, jednak najważniejszą jest
    mizerna, mało rozbudowana oferta dla klientów oraz duża niefrasobliwość w
    przyznawaniu pożyczek, które w dużej części będą nie do odzyskania. Głównym
    produktem NextBanku były karty kredytowe.

    Niesolidne praktyki biznesowe pochłonęły w krótkim czasie cały kapitał
    banku, a jego przetrwanie bez pomocy państwa jest niemożliwe.
    Ubezpieczyciel, Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC) oferuje bankowi
    jedynie 100 tysięcy dolarów.

    NextBank jest czwartą instytucją bankową ubezpieczoną przez FDIC, która
    zamyka swoje podwoje, ale pierwszym bankiem ,którego działalność została
    wstrzymana na polecenie federalnej instytucji.

  • 2. Data: 2002-02-14 17:15:44
    Temat: Re: !!!!Urzad do spraw bankow zamkna internetowy bank!!!!!!
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    AMRA zapodaje:

> [...]
    > niefrasobliwość w przyznawaniu pożyczek, które w dużej części będą nie
    > do odzyskania. Głównym produktem NextBanku były karty kredytowe.

    Zarrrraz, ty streszczasz czy cytujesz? Bo jak czytam, ze glowna przyczyna
    natychmiastowego zamkniecia banku przez urzad byla mizerna, malo
    rozbudowana oferta, to ja tuczegos nie rozumiem...

    simon

    --
    szymon jankowski

  • 3. Data: 2002-02-14 18:38:04